Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@02:41:30 GMT

دپارتمان تخصصی دانشکده خبر راه اندازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۴۹۴۲

دپارتمان تخصصی دانشکده خبر راه اندازی می شود

تهران - ایرنا - رئیس دانشکده خبر وابسته به خبرگزاری جمهوری اسلامی از تاسیس و راه اندازی دپارتمان‌های تخصصی حوزه‌های فناوری‌های نوین ارتباطی و رسانه‌ای این دانشکده در سال جاری خبر داد.

محمد علی زکریایی روز شنبه در گفت و گویی به خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا اظهار داشت: تاسیس مدرسه فناوری و خبر، مترجمی خبر زبان روسی و عربی، استارت اپ و رسانه، مدیریت رسانه و سواد رسانه ای از دیگر برنامه‌های دانشکده خبر در سال 98 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه تربیت نیرو و کادر تخصصی برای حال و آینده حوزه رسانه و خبر از وظایف دانشکده خبر محسوب می شود، تصریح کرد: تاسیس مدرسه رسانه از دوره مقدماتی و ابتدایی تا دانشگاه (برگزاری دوره های آموزش تخصصی در سطح ملی و استانی) توسط دانشکده پیگیری می شود.
زکریایی از تدوین راهبردهای دیپلماسی نوین خبری و رسانه ای به عنوان یکی دیگر از برنامه های دانشکده خبر نام برد و افزود: افزایش شعبه‌های دانشکده خبر در کشورهای فارسی‌ زبان همچون افغانستان و تاجیکستان و عراق از اهداف پیش رو است.
رئیس دانشکده خبر در ادامه گفت : دانشکده خبر امسال به دنبال تعیین سرفصل‌های آموزشی با رویکرد جدید، تولید مجله‌‌ علمی-پژوهشی، ارتباط علمی دانشکده با دانشگاه‌های رسانه ای و ارتباطاتی معتبر جهان است .
وی به تاسیس و راه اندازی اندیشکده رسانه ای در حوزه خبر و رسانه نیز اشاره ای کرد و گفت: ارتباط با رسانه های آموزشی جهانی برای افزایش کیفیت خبر و بهبود کارورزی دانشجویی، تهیه و تدوین کتاب های تحلیلی و تخصصی در حوزه های تخصصی، تثبیت و ارتقای جایگاه حقوقی- اداری دانشکده بر اساس قوانین و مقررات اداری و آموزشی کشور و تقویت دیپلماسی فرهنگی (در حوزه علمی- آموزشی رسانه و خبر) نیز از دیگر چشم اندازهای این دانشکده است.
به گزارش ایرنا ، دانشکده خبر سال74 و در پی نیاز سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به آموزش نیروهای تجربی با 25 دانشجو کارمند کار خود را آغاز کرد.
دانشکده زیر نظر دانشگاه جامع علمی، تکنولوژی آن روزها از کنکور سراسری، 45 دانشجو در سه رشته خبرنگاری، عکاسیِ خبری و مترجمیِ خبر انگلیسی با گزینش علمی، نخستین دانشجویان عام و رسمی خود را پذیرفت.
زکریایی در ادامه این گفت وگو اظهار داشت : دانشکده خبر پنج هزار فارغ التحصیل دارد و هم‌ اکنون در سه مقطع کاردانی، کارشناسی دانشجو می پذیرد.
وی عنوان کرد: مجموع دانشجویان دانشکده خبر یک هزار و 948 نفر است که از این تعداد 818 نفر در تهران و مابقی در مراکز تابعه (شیراز ، اهواز ، اردبیل ، میبد) مشغول تحصیل هستند.
« روابط عمومی، گرافیک، خبرنگاری، عکاسی خبری و تبلیغات، مترجمی زبان انگلیسی، امور فرهنگی و کمک کارگردانی در مقاطع کاردانی و کارشناسی از جمله رشته های تحصیلی دانشکده خبر است».
زکریایی اظهار داشت: با وجود توانمندی بالای دانشکده خبر در جذب دانشجو اما در مهرماه سال گذشته سهمیه پذیرش برای دانشکده پیش بینی نشد و به همین جهت تعداد دانشجویان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با کاهش 50 درصدی مواجه شد .
زکریایی دانشکده خبر و دانشجویان آن را در میان سایر مراکز آموزشی و دانشگاهی دارای اعتبار بالایی خواند و اظهار کرد: تقویت، توسعه و ضرورت تداوم روند آموزشی دانشکده در تهران و استان ها، تربیت نیروهای متخصص و کارآمد در امور خبر و رسانه و ایجاد مهارت های شغلی در امر خبر و رسانه از وظایف و برنامه های این دانشکده است.
زکریایی گفت: دانشکده خبر این امکان را دارد تا در استان های مختلف و کشورهای مجاور بنا به درخواست مقامات محلی و تأمین امکانات لازم از سوی آنان مراکز جدید تأسیس کند.
« دانشکده خبر با توجه به توانایی های علمی به منظور توسعه آموزشی و علمی، بنا به تقاضای دستگاه های اجرایی و علمی و نیز شخصیت های حقیقی و حقوقی قادر به برگزاری آموزش های کوتاه مدت و بلند مدت تخصصی خبر است.»
وی در پایان گفت : با تداوم و گسترش فعالیت علمی و آموزشی و پژوهشی دانشکده خبر در استان ها می توان به ایجاد محیطی علمی و فرهنگی برای رشد و شکوفایی استعدادهای گوناگون دانشجویان در زمینه های علمی، پژوهشی، هنری،کارآفرینی، مدیریت، ایجاد مهارت های شغلی با به کارگیری مدرسین خبره و کارا و گسترش رشته های جدید امیدوار بود.
**8398** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي دانشكده خبر دپارتمان تخصصي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۴۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ سردار هوشیار در این مراسم گفت: آموزشگاه تخصصی مالک اشتر یکی از آموزشگاه‌ها و مراکز آموزش مؤثر انتظامی کشور است و در دو حوزه سربازی و درجه داری مأموریت‌های سازمانی را انجام می‌دهد.
او افزود: با ایجاد ظرفیت سربازی در آموزشگاه علمی تخصصی مالک اشتر، سربازان اهل استان مرکزی و استان‌های همجوار برای آموزش نیاز به اعزام به استان‌های دوردست ندارند.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • از راه اندازی شهرک تخصصی برای فرش بختیاری تا مشتریان پر‌ و پا قرص اروپایی
  • راه اندازی سومین مرکز تخصصی نماز کشور در استان؛بزودی
  • برگزاری دوره‌های آموزشی کشاورزی تخصصی در استان مرکزی
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • راه اندازی سایت شبکه‌های تخصصی سمن‌های جوانان
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • انتصاب فرمانده جدید مرکز علمی و تخخصی مالک اشتر اراک
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد