Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:58:05 GMT

دسترسی کوبایی‌ها به اینترنت باکیفیت و سریع

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۵۳۹۵

دسترسی کوبایی‌ها به اینترنت باکیفیت و سریع

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، شرکت آلفابت که گوگل به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های آن فعالیت می‌کند، قراردادی را با شرکت مخابراتی ETECSA کشور کوبا به امضا رسانده تا دو طرف برای ارتقای ظرفیت ترافیک اینترنت در این کشور قاره آمریکا تلاش کنند.

دولت کوبا در سال‌های اخیر تلاش زیادی کرده تا زمینه دسترسی گسترده‌تر به وب را فراهم کند و در همین راستا کافه‌های اینترنت، هات اسپات های دسترسی به وای – فای و اینترنت تلفن همراه را ارائه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مردم این کشور از هزینه بالای دسترسی به اینترنت، سرعت پایین و پوشش نامناسب خدمات در دسترس ناراضی هستند.

بر اساس تفاهم نامه‌ای که دو طرف به امضا رسانده‌اند، امکان دسترسی به اینترنت رایگان و با کیفیت در نقاط زیادی از کوبا فراهم می‌شود. علاوه بر این، سرعت دسترسی به محتوای میزبانی شده بر روی سرورهای دو طرف نیز افزایش می‌یابد.

البته این تبادل ترافیکی به نفع گوگل نیز است و باعث می‌شود کوبایی‌های زیادی به استفاده از خدمات این شرکت روی آورند و زمینه برای نفوذ گسترده‌تر گوگل در این کشور فراهم شود.

قرار است مهندسان دو طرف برای اجرایی کردن این طرح با یکدیگر همکاری کنند. کوبا و آمریکا قبل از این از طریق یک کابل فیبرنوری نیز با یکدیگر مرتبط بوده‌اند. فاصله این دو کشور از یکدیگر کمتر از ۱۴۵ کیلومتر است. بخش عمده دسترسی کوبایی‌ها به اینترنت از طریق یک کابل فیبرنوری تأمین می‌شود که از سال ۲۰۱۳ از طریق ونزوئلا عملیاتی شده است.

کد خبر 4577989

منبع: مهر

کلیدواژه: کوبا گوگل اینترنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۵۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با انتشار یک پست در فضای مجازی تاکید کرد: یمن در جریان نقشه‌های خصمانه آمریکا قرار دارد.

وی افزود: ما به آمریکا هشدار می‌دهیم؛ این کشور ممکن است در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه حتی یک مسیر امن در منطقه برای خود پیدا نکند.

العزی اضافه کرد: در این صورت منافع آمریکا تبدیل به یک هدف دائمی برای تمام آزادگان خواهد شد. آمریکا به رویکرد خصمانه خود علیه یمن پایان دهد قبل از آن که این نقشه‌های شکست خورده، آمریکا را به جهنم طولانی مدت سوق دهد.

وی بیان کرد: آمریکا مسئولیت پیامدهای حماقت‌های احتمالی خود را علیه یمن بر عهده خواهد داشت.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، ۲ عملیات ضد متجاوزان انجام داده اند.

وی اعلام کرد که نیروهای یمنی یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حمله‌های این کشور در دریای سرخ هدف قرار دادند و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: نیروهای پدافند هوایی یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند.

کد خبر 6089708

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • انعقاد پیوند خواهرخواندگی میان دو بندر مهم ایران و کوبا
  • آمادگی ایران برای تعمیر هواپیما و صدور خدمات مهندسی به کوبا
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • غیبت ستاره‌های کوبایی در هفته نخست VNL
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • وعده تأمین اینترنت برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» در خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود
  • وضعیت «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود