Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-09@00:21:32 GMT

4 خوشه صنعتي در آذربايجان غربي فعال است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۵۵۵۱

4 خوشه صنعتي در آذربايجان غربي فعال است

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي آذربايجان غربي گفت: چهار خوشه صنعتي فرآوري محصولات باغي، سنگ، عرقيات گياهي و بسته بندي عسل در اين استان فعال است.

علي عبدلي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: خوشه هاي صنعتي خشکبار، مبل و درب هاي ضد سرقت نيز از ديگر خوشه هاي شناسايي شده در اين استان به شمار مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: با توجه به ظرفيت شهرستان خوي در بخش مبل، درب هاي ضد سرقت و تخمه آفتاب گردان، راه اندازي خوشه هاي صنعتي مختص اين بخش ها نيز از اولويت هاي اين سازمان است.
وي با اشاره به ارزش کالاهاي صادراتي خوشه هاي صنعتي فعال در آذربايجان غربي، اضافه کرد: ارزش صادرات کالاهاي اين خوشه هاي صنعتي طي سال جاري چهار ميليون و 216 هزار دلار بوده است.
وي اظهار داشت: فرآوري محصولات باغي، سنگ، عرقيات گياهي و بسته بندي عسل به ترتيب بيشترين صادرات اين خوشه ها را طي سال گذشته به خود اختصاص داد.
«عبدلي» با اشاره به اينکه فعاليت خوشه هاي صنعتي طي سال 1397 در آذربايجان غربي آغاز شد، اعلام کرد: اين محصولات به کشورهاي همسايه از جمله عراق، ترکيه، جمهوري آذربايجان و برخي کشورهاي اروپايي صادر شد.
وي با اشاره به اينکه حدود 25 درصد عسل کشور در آذربايجان غربي توليد مي شود، بيان کرد: يکي از دستاوردهاي مطلوب خوشه عسل توليد پودر عسل به شمار مي رود.
مديرعامل شرکت شهرک هاي صنعتي آذربايجان غربي با اشاره به اينکه اين شرکت مطالعه امکان سنجي خوشه فرش دستباف را در برنامه کاري خود دارد، بيان کرد: به روزرساني نقشه استاني خوشه هاي کسب و کار آذربايجان غربي در حال تدوين گزارش نهايي است.
وي اضافه کرد: بعد از شناسايي خوشه صنعتي دوره هاي آموزشي براي افراد دخيل و اعضاي خوشه هاي صنعتي برگزار مي شود.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي از نظر صنعتي يکي از استان هاي کم برخوردار کشور به شمار مي رود اما با اجراي قانون خروج از رکود تدويني دولت تدبير و اميد، اقدامات خوبي در راستاي بازگشت واحدهاي توليدي و صنعتي اين استان به مدار توليد آغاز شد.
در حال حاضر 25 شهرک و ناحيه صنعتي از 35 مورد مصوب آذربايجان غربي فعال بوده که يکهزار و 100 واحد صنعتي را در خود جاي داده است و 20 درصد از اين واحدهاي توليدي با ظرفيت پايين فعاليت مي کند.
سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي ايران از شهريور 1384 فعاليت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي يک سازمان توسعه ‌اي به شمار مي رود.
9918/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، استاندار مازندران گفت: در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست، پس از گذشت ۳۰ سال مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد.

یوسف نوری افزود: بعد از سه دهه سرگردانی، سرانجام با تلاش و پیگیری دولت سیزدهم در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست کشور، شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج و مجوز فعالیت صنعتگران نوشهری صادر شد.

شهرک صنعتی آبندانک واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در شهرستان نوشهر، به وسعت ۱۵ هکتار در سال ۷۷ توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان مازندران مبنی بر تاسیس شهرک صنعتی در آن منطقه مطرح و مورد موافقت قرار گرفت.

در نخستین سفر استانی دولت سیزدهم به استان مازندران در اسفندماه ۱۴۰۰؛ مقرر شد مجوز و پروانه بهره‌برداری واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک نوشهر با پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست، پس از حدود ۳۰ سال صادر شود.

به دلیل مغایرت‌های قانونی موجود، احداث شهرک صنعتی آبندانک با ضوابط استقرار زیست محیطی و حساسیت اکولوژیک منطقه، مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست قرار نگرفت و امکان صدور مجوز بهره‌برداری برای واحد‌های صنعتی مستقر در این مجموعه میسر نشد.

با پیگیری‌های مکرر مقرر شد؛ به منظور رفع محدودیت ایجاد شده برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک در خصوص مجوز صدور پروانه بهره برداری، سازمان حفاظت محیط زیست مساعدت لازم را به عمل آورد.

در نهایت موضوع در چهارمین جلسه شورای عالی محیط زیست مطرح و در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" و پس از حدود قریب به سه دهه، این شهرک از منطقه حفاظت شده البرز مرکزی خارج و مجوز بهره‌برداری واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک صنعتی آبندانک صادر شد.

دیگر خبرها

  • ‌تلاش برای راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی جدید در مناطق تقاضا محور استان فارس
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر به نفع مردم از محیط زیست خارج شد
  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست
  • خروج شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از مجموعه محیط زیست پس از ۳۰ سال
  • شهرک صنعتی آبندانک نوشهر از محدوده محیط زیست خارج شد
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • ۲ انتصاب جدید در دانشگاه آزاد آذربایجان غربی
  • آغاز واگذاری زمین در شهرک صنعتی زرند