Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@18:34:30 GMT

لرستان در ‌ صدر جدول بارندگی‌های اخیر در کشور

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۵۷۴۹

لرستان در ‌ صدر جدول بارندگی‌های اخیر در کشور

به گزارش ایکنا از لرستان، محمدناصر هاشمی، مدیرکل هواشناسی لرستان شنبه، دهم فروردین در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در موج اول بارش‌ها در لرستان، بیشترین مقدار بارندگی در پهنه‌ شهرستان خرم‌آباد با ۱۲۰ میلی‌متر و کمترین مقدار در شهرستان الیگودرز با ۷۱ میلی‌متر اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پلدختر نیز ۱۰۶ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.
وی ادامه داد: در موج دوم بارش‌ها با میانگین ۳۳ میلی‌متر در استان، الیگودرز با ۷۱ میلی‌متر بیشترین و پلدختر و رومشکان با ۱۶میلی‌متر کمترین مقدار بارش‌ها را داشته‌اند.
هاشمی با بیان این‌که در مجموع دو موج به‌صورت پهنه‌ای، ۱۲۸ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم، ادامه داد: از اواخر امروز یک سامانه‌ بارشی مشابه سامانه‌ قبلی با دو موج مدیترانه‌ای و سودانی وارد استان خواهد شد که بارندگی‌ها از امشب و بامداد روز یک‌شنبه شروع خواهند شد.
وی یادآور شد: موج اول این سامانه به‌صورت باران بوده و تا سه‌شنبه هفته جاری ادامه دارد که اوج و شدت این بارش‌ها از عصر یک‌شنبه تا ظهر دوشنبه بوده و در روز سه‌شنبه بارش‌ها به صورت رگبار است.
هاشمی با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌شود حداقل بارندگی در استان ۵۰‌ میلی‌متر باشد، گفت: مقدار این بارش‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلی‌متر در نوسان بوده و ممکن است به‌صورت نقطه‌ای در بعضی نقاط استان بیش از ۱۵۰ میلی‌متر باشد.
مدیرکل هواشناسی لرستان اضافه کرد: قطعاً میزان این بارندگی از بارندگی قبلی کمتر خواهد بود اما به‌دلیل نفوذناپذیری زمین و جاری شدن آب بر سطح زمین به‌صورت هرزآب، با مسئله‌ مهمی روبه‌رو خواهیم بود. آب شدن برف‌های جدید نیز از مسائل مهم است.
وی افزود: قسمت‌های مدنظر در این بارش‌ها کمربندی است از شهرستان نورآباد به سمت مرکز استان، شرق کوهدشت، پلدختر، سپیددشت(احتمالأ اوج بارندگی‌ها در این منطقه باشد)، شول‌آباد و دورود که اوج بارندگی‌ها در این کمربند است.
وی گفت: از عصر روز دوشنبه جبهه‌ سرد وارد استان شده و رگبارهای شدید، رعد و برق، صاعقه و بارش برف در انتهای این سیستم است.
هاشمی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود حداقل بارش برف در شهرستان‌های دلفان، الشتر، الیگودرز، ازنا و دورود ۱۵ سانتی‌متر باشد، ادامه داد: لرستان با ۷۵۰ میلی‌متر بارش در صدر جدول بارندگی‌های کشور قرار گرفته است.
هاشمی اضافه کرد: برای پیش‌بینی‌های دقیق‌تر در استان به رادار نیاز داریم که در حال حاضر از طریق رادار کرمانشاه رصد می‌کنیم.

آمادگی برای مقابله با موج دوم بارندگی‌های سیل‌آسا

حمیدرضا کرموند، مدیرعامل آب و فاضلاب لرستان از آمادگی این شرکت برای مقابله با موج دوم بارندگی‌های سیل‌آسا در سطح شهرهای استان خبر داد و اظهارکرد: تمهیدات لازم در تمامی شهرهای استان در حوزه آب و فاضلاب در نظر گرفته شده است.
وی گفت: سامانه هوشمند شبکه آب در مرکز استان به‌صورت بیست و چهار ساعته فعال بوده تا به‌محض اعلام حادثه اکیپ‌های امدادی رسیدگی کنند.
کرموند یادآور شد: از تمامی مشترکین تقاضا داریم هر نوع حادثه در حوزه آب و فاضلاب را به مرکز سامانه یکصد و بیست و دو شرکت که به‌صورت شبانه‌روز فعال است اعلام کنند.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان اجتماعی بارش باران هواشناسی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان

  ایوب کرد مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: پس از بارندگی‌های اخیر یکی از برنامه‌های کاهش ابتلا و همچنین کنترل پشه آنوفل و آئدس (ناقلین بیماری‌های مالاریا و تب دانگ) انجام عملیات سم پاشی منازل در مناطق دارای تبادل جمعیتی بالا با سایر مناطق آلوده و بالا بودن تعداد زیستگاه لاروی پشه است.

وی افزود: در شهرستان سیب و سوران عملیات سم پاشی توسط ۳ تیم در مناطق پرخطر تحت پوشش شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برنامه ریزی و اجرا شده است.

  کرد گفت: همچنین در کنار این عملیات زیستگاه لاروی هر روستا بررسی و در صورت مشاهده لارو عملیات لاروکشی انجام می‌پذیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۱؛پیش‌بینی بارش‌های شدید در کشور
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • هفته پر بارش برای حوضه‌ی مند،کاریان و خنج
  • پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره+جدول
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور