Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در چارچوب هفته بيست و سوم رقابت هاي ليگ برتر، دو تيم استقلال و پرسپوليس، شنبه از ساعت 16 به مصاف هم مي روند و هشتاد و نهمين دربي پايتخت را برگزار خواهند کرد.
به گزارش آريا، اشکان خورشيدي قضاوت دربي را بر عهده خواهد داشت. در اين امر رضا سخندان و علي ميرزابيگي او را به عنوان کمک هاي اول و دوم همراهي خواهند کرد و آرمان اسعدي نيز به عنوان داور چهارم در اين بازي تابلو را در اختيار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنين محمدرضا اکبريان و محمدحسين زاهدي فرد به عنوان کمک داوران پشت دروازه، خورشيدي را همراهي خواهند کرد و عليرضا فغاني و محمدرضا منصوري نيز از پشت تلويزيون، صحنه هاي حساس را بررسي ويديويي خواهند کرد. همچنين فريدون اصفهانيان به عنوان ناظر داوري دربي را کنترل خواهد کرد.
استقلال و پرسپوليس در موقعيتي ايده آل در جدول با يکديگر ديدار خواهند داشت. پرسپوليس صدرنشين ليگ تا پايان هفته بيست و دوم است و استقلال نيز عنوان بهترين تيم نيم فصل دوم را در اختيار دارد.در ادوار گذشته ليگ برتر، اکثراً فقط يکي از دو تيم به هنگام برگزاري دربي به عنوان مدعي شناخته مي‌شدند اگر هم هر دو تيم در کورس قهرماني بودند هيچ وقت همزمان در 2 رتبه نخست قرار نداشتند.آخرين باري که در هفته قبل از برگزاري شهرآورد يکي از دو تيم در جايگاه اول و ديگري در رتبه دوم قرار داشت به نخستين دوره ليگ برتر باز مي‌گردد  که در پايان هفته بيست و يکم استقلال با 40 امتياز صدرنشين ليگ بود و پرسپوليس با 38 امتياز در رده دوم جاي داشت.اين دربي با نتيجه تساوي به پايان رسيد ولي در هفته آخر پرسپوليس جاي استقلال را در رده نخست گرفت.
نتيجه تساوي پرتکرارترين نتيجه تاريخ شهرآورد چه در ليگ برتر و چه در طول تاريخ مسابقات است و تقريباً نيمي از بازيها برنده نداشته است.حساسيت بازي باعث شده تا دو تيم نباختن را به بردن ترجيح دهند.اين بازي اما همان طور که اشاره شد شرايط متفاوتي دارد.هر چند که اين دو تيم 2 رتبه نخست جدول را به خود اختصاص داده‌اند اما در جدال براي تصاحب عنوان قهرماني تنها نيستند و سپاهان اصفهان و تراکتورسازي تبريز، سايه به سايه اين دو تيم را تعقيب مي‌کنند و در صورت تساوي در اين بازي ممکن است سرخابيهاي پايتخت در جدول دو رتبه سقوط کنند و در رده سوم و چهارم قرار گيرند.سابقه دربيهاي 4 فصل اخير نيز نشان مي‌دهد که در دربيهاي برگشت که حساسيت جدول بر حساسيت سنتي بازي سايه انداخته بازي برنده داشته که 2 برد سهم پرسپوليس و 2 پيروزي براي استقلال بوده است.
استقلال ليگ هجدهم را به هيچ وجه خوب آغاز نکرد ولي هر چه از شروع مسابقات گذشت اين تيم آماده‌تر  شد تا اينکه در نيم فصل دوم با جذب بازيکناني نظير پاتوسي، ايسما و منشا به فرم رويايي رسيد.آبي‌بوشان در 7 ديداري که از نيم فصل دوم گذشته است به 6 پيروزي دست يافته‌اند تا مدعي جدي قهرماني قلمداد شوند.اين تيم در 5 بازي گذشته به پيروزي رسيده است.اين بهترين فرمي است که استقلال قبل از دربي ليگ برتري تجربه مي‌کند.اما تجربه نشان مي‌دهد که اين ميزان آمادگي نيز متضمن پيروزي در داربي نبوده است.استقلال 2 بار در ليگهاي هشتم و سيزدهم با 5 برد متوالي پا به شهرآورد گذاشته که هر 2 بازي با نتيجه تساوي به پايان رسيده است
در طرف مقابل بين مدعيان قهرماني، پرسپوليس با ثبات‌ترين روند را داشته و کمتر دچار فراز و فرود شديد شده است  و در 22 هفته‌اي که از اين فصل سپري به جز يک هفته (هفته پنجم) هميشه متوسط 2 امتياز در هر بازي را حفظ کرده است.سرخپوشان براي نگه داشتن اين ضرباهنگ که تجربه نشان داده متضمن قهرماني است نبايد در ديدار دربي بازنده باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پرسپوليس استقلال حساس ترين بازي فصل سرخابي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۵۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اوسمار اورونوف را تعویض کرد؟

به گزارش قدس آنلاین، اوستوف اورونوف، ستاره نیم فصل دوم پرسپولیس، در دیدار مقابل آلومینیوم اراک زننده یکی از گل‌های زیبای این بازی لقب گرفت. هرچند تیمش در پایان با حذف از این تورنمنت وداعی تلخ با جام حذفی داشت.

ستاره ازبکستانی پرسپولیس که در نیم فصل دوم به این تیم اضافه شده است، در این بازی نیز کاملا آماده نشان می‌داد و با گل و پاس گل کار را به پایان رساند. یکی از انتقادات شکل گرفته علیه اوسمار در این بازی نیز تعویض او پیش از پایان نیمه دوم بود.

به نظر می‌رسد یکی از دلایل اصلی تعویض این هافبک تکنیکی، مصدومیت شدیدی بود که به واسطه خطاهای پیاپی حریف شکل گرفته است. اورونوف در این بازی بارها مورد هدف بازیکنان روبه‌روی خود قرار گرفته بود و در چند مرحله نیز خطاها به شکلی بود که او را کاملا عصبانی کرده و از داور بازی خواستار توجه بیشتر به این موضوع و تذکر به خطاکار شده بود.

دیگر خبرها

  • چالش سازمان لیگ در هفته آخر لیگ/ استقلال و پیکان بدون تماشاگر در ورزشگاه پاس قوامین
  • انریکه: می‌توانیم بگوییم قهرمان لیگ هستیم؛ برای پیروزی مقابل دورتموند، کاملا آماده‌ایم
  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • چرا اوسمار اورونوف را تعویض کرد؟
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟
  • بازی پرسپولیس - سپاهان جنگ واقعی است/ نکونام کار بزرگی کرده است
  • بررسی شایعه تغییر مدیریت در سرخابی‌ها توسط مالکان جدید
  • با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • تغییر مدیریت در کار نیست؛ مدیران سرخابی حداقل تا پایان فصل در استقلال می‌مانند