Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-01@23:33:26 GMT

راه خودکفا شدن همین جمهوری اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۶۰۱۴

راه خودکفا شدن همین جمهوری اسلامی است

به گزارش ایکنا از قزوین، تکریم و تعظیم شهیدان، این اسوه‌های ایثار و شهامت شکر نعمت به شمار می‌رود چرا که شهدا حق بزرگی بر گردن یکایک ما دارند. در این راستا ایکنا قزوین، به معرفی شهدای استان که سالروز تولدشان است می‌پردازد تا به این بهانه ره‌توشه‌ای از باغ معرفت و بصیرت شهدا را برای خود به ارمغان آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صفدر ذوالقدر» شهید متولد امروز
شهید «صفدر ذوالقدر» دهم فروردین ۱۳۴۰، در روستای خورهشت از توابع شهر تاکستان به دنیا آمد. پدرش بهرام، کشاورز بود و مادرش رقیه نام داشت. تا پایان دوره ابتدایی درس خواند، راننده بود و سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم اسفند ۱۳۶۳، در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش به سر و عوارض ناشی از مصدومیت شیمیایی به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای روستای خورهشت واقع است.

به جبهه آمده‌ایم تا در این دانشگاه خود را ساخته و از زشتی‌ها دوری کنیم
شهید «صفدر ذوالقدر» در وصیت‌نامه خود چنین نوشت: وصیت‌نامه‌ام را به امید رسیدن به فیض شهادت می‌نویسم؛ امید آن‌که خداوند ما را به آرزوی نهایی مان برساند.
ای اولین و آخرین پناهگاه من؛ معبودا، از سوی تو آمده‌ام و به‌سوی تو برمی‌گردم. بی تو من هیچم؛ مرا لحظه‌ای به خودم وامگذار. به نام مقدست سوگند می‌خورم که جز تو کسی یا چیز دیگری را نپرستم. از تو می‌خواهم در آن دنیا به پوست نازکم رحم کنی. من عاشقانه در راه تو گام بر می‌دارم، زیرا عاشق تو هستم و از تو می‌خواهم از گناهانم درگذری و محبت‌های خودت را از سرم کم مگردانی. در این مرحله از زمان، انسان متعهد باید سرنوشت خود را انتخاب کند؛ یا رسیدن به درجه والای شهادت و یا ذلت و خواری. من راه اول را انتخاب نموده‌ام و به‌عنوان مقلد امام خمینی افتخار می‌کنم که خدا مرا از سربازان امام زمان(عج) قرار داده است.


ای امام؛ اگر من هزاران جان داشتم، در راه تو فدا می‌کردم و هیچ‌گاه تن به ذلت نمی‌دادم. دست از حمایت امام برندارید که نجات شما در گرو اوست. آیا اگر امام نبود ما به این سعادت می‌رسیدیم و آرزوی ما برآورده می‌شد؟ خدمت دوستان و آشنایان عرض می‌کنم: اگر می‌خواهید روح ناچیز من شاد باشد، از جمهوری اسلامی -که ثمره خون شهیدان است- حمایت صادقانه کنید، که -به خدا قسم- راه خودکفا شدن و از زیر یوغ استعمار رها شدن، همین جمهوری اسلامی است. من به جبهه نیامدم که فقط بجنگم؛ آمدم تا در دانشگاهی درس بخوانم که در آن برادر سیزده‌ساله‌ای نارنجک به کمر می‌بندد و خود را به زیر تانک دشمن می‌اندازد. ما آمده‌ایم تا در این دانشگاه خود را ساخته و از زشتی‌ها دوری کنیم و به ندای «هل من ناصر ینصرنی» حسین زمان خود لبیک گفته باشیم.
پدر عزیز و زحمت کشم، به یاد داشته باش چنان‌که جسدم پیدا نشد و نتوانستی تحویل بگیری، مسئله‌ای نیست؛ ولی سعی کن پیامم را به همه برسانی و بدان‌که اسلام، دین کامل حق و برادری است و دوری از اسلام و روحانیت مبارز، همانا ذلت و خواری همراه خواهد داشت. امام عزیزمان را دوست بدارید.


پدر جان، درباره این‌که خداوند جهادم را قبول کند، برایم دعا کن و در شهادتم ناراحت نشو و بلکه شُکر به درگاه خداوند بجا آور. مادر بزرگوارم؛ ای مهربان من، بدان من دیر زمانی است که آرزوی چنین روزی را داشتم و تو اجری بس عظیم نزد پروردگار خواهی داشت. به راهی که رفتم تفکر کن؛ آنگاه خوشحال خواهی شد که تو نیز به سهم خود فرزندی را به پیشگاه خداوند متعال هدیه کردی. مادرم، برای من بسیار زحمت کشیدی. بی‌خوابی کشیدی و شیره جانت را به من دادی؛ اما من فرزند خوبی برایتان نبودم. امیدوارم حلالم کنید. برایم بی‌تابی و گریه نکنید و شاد و شُکرگزار باشید.
برادران خوب و مهربانم، امروز همان‌طور که می‌دانید اسلام به شما و امثال ما نیاز دارد و هیچ‌وقت این وظیفه از ما سلب نمی‌شود. برادر جان، دنیا خوب است، به شرطی که هدف نباشد؛ بلکه دنیا را پلی قرار دهیم تا به آخرت برسیم. امیدوارم راهم را -که راه خدا و سرور شهیدان، حسین بن علی(ع) است- ادامه دهید و به اسلام و به امام وفادار باشید. ما فقط وظیفه داریم؛ به ما ربطی ندارد که آخر کار به کجا کشیده می‌شود، همان‌طور که حسین(ع) به کربلا وارد شد و به شهادت رسید و وظیفه‌اش را به اتمام رساند.

خواهران مهربانم، می‌دانم برایم دلسوز و ناراحت هستید؛ اما چون راهم پیروی از راه انبیا و اولیا است، نباید ناراحت شوید؛ بلکه باید خوشحال و شُکرگزار باشید. احکام الهی و حجاب اسلامی را رعایت و برای پیروزی اسلام و سلامتی امام عزیزمان، دعا نمایید. دخترعمه و همسر مهربانم، می‌دانم با شنیدن خبر شهادتم ناراحت می‌شوی؛ ولی سعی کن ناراحت نباشی. آرزومندم مرا ببخشی و حلالم کنی.
صفدر ذوالقدر ۴/۱۲/۶۳
روحش شاد و یادش پر رهرو
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: شهدای قزوین شهدای استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،شجاعی در این کتاب نظر به اهمیتی که برای این فراز از نهج‌البلاغه به عنوان منشور و آئین‌نامه حکومت اسلامی قائل بوده‌ است، آن را به صورت مجزا در قالب کتابی آورده است.

شیوه ترجمه این متن ارائه همزمان متن با ترجمه است. شجاعی در صفحات این کتاب متن فارسی و به دنبال آن و در کنارش، متن عربی این نامه را قرار داده است و سعی کرده با استفاده از ساده‌ترین و شیواترین عبارات از عهده ترجمه این اثر برآید. نکته قابل توجه در این ترجمه آهنگین بودن آن و تلاش برای ارائه متنی است که بی‌آنکه به دنبال روایتی شاعرانه در ترجمه باشد توانسته آهنگی حماسی به خود بگیرد و به شکلی خاص عبارات را در پی هم و به منظور ترجمه قرار دهد.

شجاعی که پیش از این نیز در حوزه ترجمه آثاری همچون ترجمه برخی از ادعیه را در قالب کتاب عرضه کرده است، در این اثر تازه به تناسب و اقتضای محتوا سعی کرده تا اثری را پدید بیاورد که همانند متن عربی آن، صلابت یک نامه و در عین حال شورانگیزی توصیه‌های دنیوی و اخروی آن را در خود دارا باشد.

یکی دیگر از نکات قابل توجه درباره این کتاب مقدمه‌ای است که شجاعی برای این اثر تالیف کرده است. او در مقدمه خود به نوعی هدف از حکومت در اسلام و آنچه به عنوان خلافت و حکمرانی در این آئین بر مسلمانان رفته را مرور و در ادامه از زبان خود درباره منشور حکومت علوی و اسلامی که برگرفته از نهج البلاغه است و در نامه حضرت امام علی(ع) به مالک اشتر متبلور می‌شود نکاتی را بیان کرده است.

شجاعی در این مقدمه که برای فهم محتوای این نامه، متنی کارساز و دقیق به شمار می‌رود، نخست تقسیم بندی حکومت اسلامی به دو شیوه حکومت برگرفته از اسلام علوی و حکومت برگرفته شده از اسلام اموی را معرفی و ترسیم می‌کند و برای هر یک از آنها نیز شاهد مثالی را برمی‌شمارد. در ادامه شجاعی با بیان مختصر ویژگی‌های هر یک از دو شکل از آیین مسلمانی و حکومت داری، به بایسته‌های و ضرورت‌های قواعد حکومت از منظر اسلام حقیقی اشاره کرده و ‌نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر را نماد و سمبل خلق این قواعد معرفی می‌کند و از مخاطب می‌خواهد این فرمان را به عنوان شاخصی برای بررسی رفتارهای دولت‌مردان مورد استفاده قرار دهند و با آن دست به شناسایی و واکاوی کارنامه عمل آنها بزنند.

شجاعی همچنین از این عهدنامه در بخشی از مقدمه خود به عنوان مهمترین سند در حمایت از حقوق بشر در تمامی دنیا یاد کرده است و تاکید دارد که از ابتدای خلق بشریت تا کنون هیچ سندی به مانند این به تعریف حدود رابطه میان مردم و حکومت نپرداخته است.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901728

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • بیداری دنیا در قبال مسئله فلسطین مرهون جبهه مقاومت است
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • مطهری امام
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث