Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق طی سفر هفته گذشته خود به آمریکا اعلام کرد، از آنجایی که عراق نمی‌تواند تا سه سال دیگر واردات برق از ایران را متوقف کند، امیدوار است معافیت این کشور (عراق) از تحریم واردات برق ایران تمدید شود.

بر اساس گزارش شبکه «الحره»، الحلبوسی طی بازدید از «مؤسسه صلح آمریکا» در واشنگتن  گفت: امیدواریم این معافیت تا زمانی که عراق بتواند از نظر اقتصادی روی پاهای خود بایستد، تمدید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گفته رئیس پارلمان عراق، این کشور در حال حاضر حدود 30 درصد از نیازهای بخش انرژی خود را وارد می‌‌کند و حداقل به سه سال زمان نیاز دارد تا در زمینه تولید انرژی برق به خودکفایی برسد.

الحلبوسی اعلام کرد: پس از گذشت سه سال، احتمالا عراقی مستقل از نظر اقتصادی را می‌بینیم که دیگر نیاز به واردات برق از کشوری دیگر را ندارد؛ چه بسا بتوانیم این مشکل را در عرض سه سال حل کنیم.

وی در جمع روزنامه‌نگاران، آمریکا را به بررسی پیامدهای گام‌هایی که بر می‌دارد، فراخواند و گفت، هر گام شتاب‌زده و حساب‌نشده علیه کشورهای منطقه، تأثیر منفی بر منطقه خواهد داشت.

آمریکا در ماه جاری میلادی (مارس) معافیت عراق از واردات برق و گاز ایران را برای سه ماه آینده تمدید کرد.

آمریکا سال گذشته میلادی (2018) از توافق هسته‌ای با ایران (برجام) خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران از جمله در بخش انرژی را بازگرداند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۶۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه/ «مغز متفکر پوتین»: اوکراین نباید وجود داشته باشد
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • با دیپلماسی فعال منطقه‌ای ایران خط لوله صلح با وجود کارشکنی آمریکا در حال ساخته شدن است
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند