Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورایتی، آنیس واردا کارگردان بلژیکی فیلم‌های کلئو از ۵ تا ۷، «خانه به دوش» و مستند چهره‌ها و روستاها، که از اخرین کارگردان‌های مطرح در موج نوی فرانسه محسوب می‌شد در سن ۹۰ سالگی به دلیل سرطان در پاریس جان خود را از دست داد.

او ماه گذشته با فیلم «واردا توسط آنیس» در جشنواره برلین شرکت کرد و جایزه افتخاری تصویربرداری را دریافت کرد و علاوه بر آن تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخت، او چهار بار دیگر در این جشنواره شرکت کرده بود و در سال ۱۹۶۵ برا فیلم «شادی» جایزه خرس نقره‌ای را دریافت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیلس جاکوب رییس سابق جشنواره کن در مورد مرگ این کارگردان گفت:واردا از میان ما رفته، اما همیشه آثاری که با عشق، هوش و استعداد بالای خود ساخته است از میان ما نخواهد رفت، فیلم‌های وی از گنجینه‌های با ارزش در فرانسه و حتی جهان محسوب می‌شود.

واردا در سال ۲۰۱۷ توانست از آکادمی اسکار جایزه افتخاری دریافت کند و به اولین زنی تبدیل شود که موفق به دریافت این جایزه از اسکار می‌شود.

از دیگر جوایزی که او در جشنواره معتبر دریافت کرده است می‌توان به جایزه نخل طلایی از جشنواره فیلم کن برای فیلم «کلئو از ۵ تا ۷»، جایزه شیر طلایی از جشنواره فیلم ونیز برای «خانه به دوش»، جایزه بهترین فیلم مستند بلند از جوایز سینمایی سزار اشاره کرد، او همچنین از در سال ۲۰۱۵ از جشنواره کن نخل افتخاری دریافت کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سینمای جهان کارگردان اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۶۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید احمدعباسی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال به ایران اظهار داشت: ما پله به پله بالا آمدیم و قدرت خود را به حریفان نشان دادیم. ما دو سال قبل با اینکه خیلی از تیم ها را با اختلاف شکست د ادیم اما مردم از ما انتظار قهرمانی داشتند و من به شخصه بسیار ناراحت بودم. خیلی از بازیکنان تیم ملی نسبت به گذشته عوض شده اند و این تورنمنت اولین تجربه آنها بود.

او ادامه داد: در جام ملت های امسال، بازی ها را سخت آغاز کردیم اما در فینال قدرت خودمان را به آسیا نشان دادیم، تایلند در بازی فینال و در مقابل ۱۲ هزار هواداری که داشت نتوانست برابر ما حرفی برای گفتن داشته باشد از مردم ایران بابت انرژی که به ما دادند واقعا تشکر می کنم و کاپ قهرمانی از آن آنها است.

احمدعباسی در رابطه با کسب دو جایزه (بهترین گلزن و بهترین بازیکن) جام ملت های آسیا گفت: تمام بازیکنان ایران لیاقت دریافت بهترین بازیکن را داشتند ما مکمل هم بودیم و کسب جایزه های فردی برای من اهمیت زیادی ندارد.

او درباره خواسته اهالی فوتسال از مسئولان گفت: مدیران فدراسیون فوتبال باید هر چه سریعتر تکلیف قرارداد اعضای کادر فنی تیم ملی را مشخص کنند. ما ۳ ماه دیگر باید در رقابت های جام جهانی حضور داشته باشیم و نیازمند حمایت های بیشتری نسبت به جام ملت های آسیا داریم. جام جهانی رویدادی است که باید با آمادگی ۱۰۰ درصدی در آن حضور پیدا کنیم.

او در خصوص دریافت پاداش برای قهرمانی در آسیا خاطر نشان کرد: فعلا به ما گفته اند که در آینده پاداش ها پرداخت خواهد شدو باید ببینیم که آینده چه زمانی خواهد بود.

احمدعباسی در خصوص اشک هایی که در هنگام دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا می ریخت، گفت: اشک های من به خاطر خانواده ام بود، چون این عزیزان از نزدیک دیده اند که در این ۱۲، ۱۳ سال چه سختی هایی کشیده ام و فقط برای آنها خوشحال بودم. من فردا عازم اسپانیا هستم و پس از آن اندکی استراحت خواهم کرد و در ادامه باید به اردوی تیم ملی اضافه شویم.

کد خبر 6092390 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند