Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازیار یزدانی، معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه اقدامات اولیه برای بازسازی خط راه آهن گرگان آغاز شده است، گفت: برنامه ریزی‌ها از روز گذشته انجام شده و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مسیر ریلی به حالت قبل بازگردانده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسیر ریلی گرگان به سمت اینچه برون بیشتر باری بوده و تنها یک ریل باس محلی در روز‌های مختلف از این مسیر تردد می‌کرد.

یزدانی بیان کرد: تا امروز حمل بار در این مسیر ریلی متوقف شده و با برنامه‌ریزی‌های درست امیدواریم این مسیر ریلی هرچه سریع‌تر بازسازی شود.

وی تأکید کرد: در روز‌های ابتدایی سال به دلیل وقوع سیل در گلستان و ایجاد مشکلات بسیار در این استان کارشناسان تصمیم گرفتند که ۲ شکاف در خط راه آهن مسیر گلستان ایجاد کنند که با حضور پرسنل فنی راه آهن در ناحیه شمال این شکاف‌ها ایجاد و سیلاب به مسیر‌های دیگر انتقال داده شد.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن تصریح کرد: درست بودن انفجار این مسیر ریلی در تخصص کارشناسان آب است و ما نمی‌توانیم در این زمینه اظهارنظری ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: آمادگی راه آهن برای انتقال مسافران و خودرو‌های آسیب دیده در شیراز

وی با اشاره به اینکه در سال جدید در حوزه زیربنا‌ها اقدامات خوبی برای استفاده حداکثری از تولیدات داخل انجام خواهیم داد، گفت: در صورتی که تأمین مالی لازم در بخش ریلی انجام شود در سال رونق تولید میزان استفاده از تولیدکنندگان و تجهیزات داخلی چندین برابر خواهد شد.

یزدانی تأکید کرد: تولید کنندگان داخلی توانایی بسیار زیادی در حوزه تأمین تجهیزات ریلی را دارند، بنابراین نباید به فکر تأمین تجهیزات از کشور‌های خارجی باشیم.

معاون فنی و زیربنایی شرکت راه آهن گفت: در حوزه تولید ناوگان در بخش مسافری در سال جدید اقدامات بسیار زیادی انجام خواهد شد و برنامه‌های مفصلی برای تأمین ناوگان مسافری از شرکت‌های تولیدکننده ایرانی داریم.

انتهای پیام/

 حمایت از تولیدکنندگان  داخلی در سال جدید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۶۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • کریدور ریلی خواف - هرات، گرفتار تحریم‌های داخلی است
  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آغاز مجدد ثبت‌نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • تصاویر| خلیج گرگان؛ گلستان
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • مزایای راه‌اندازی مسیر ریلی افغانستان- قزاقستان و امکان اتصال آن به ایران