Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:51:18 GMT

بلوار کردستان و ورودی های دامنه آبیدر مسدود می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۶۹۶۷

بلوار کردستان و ورودی های دامنه آبیدر مسدود می شود

سنندج - ایرنا - شهردار سنندج گفت: برای مقابله با سیل احتمالی و جلوگیری از آسیب به شهروندان، روز یکشنبه عبور و مرور خودرو در بلوار کردستان و ورودی های دامنه کوه آبیدر ممنوع و این مسیرها مسدود می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حشمت الله صیدی روز شنبه در جلسه شورای شهر و شهرداری سنندج برای مقابله با سیل احتمالی اظهار داشت: به دلیل خطرات احتمالی برای شهروندان، تردد خودرو در انتهای شهرک کوثر گریزه سنندج در روز یکشنبه ممنوع اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر چهار دیوار پیش ساخته در شهرک کوثر ایجاد و به اهالی این شهرک هشدار داده شده است، افزود: در برخی مناطق منفصل شهری به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر رودخانه ها، غیر از لایروبی و هشدار به شهروندان این مناطق کاری نمی توان کرد.
شهردار سنندج به تعیین مدارس برای اسکان اضطراری شهروندان در سیل احتمالی اشاره کرد و یادآور شد: تمام معابر، کانالها و جوی آب ها در روزهای گذشته در سنندج و نقاط منفصل شهری لایروبی و پاکسازی شده و نیروها و دستگاه های مناطق مختلف شهرداری آمادگی مقابله با سیلاب را دارند.
صیدی به کشف 2 خمپاره در زمان لایروبی رودخانه و معابر میدان گاز سنندج اشاره و اضافه کرد: 2 هزار کیسه شنی در مناطق شهر سنندج توزیع شده و کیسه های بیشتری نیز در محل های حادثه خیز توزیع می شود.
وی اظهار داشت: 26 دستگاه سبک و سنگین شهرداری در 10 نقطه شهر در نقاط حادثه خیز مستقر شده و سپاه، ارتش و جهاد نصر به عنوان معین شهرداری در صورت بروز سیل آماده خدمات به شهروندان هستند.
شهردار سنندج در ادامه اظهار داشت: سال گذشته 800 میلیارد ریال مطالبات شهرداری از دستگاه های اجرایی مختلف دریافت کردیم و از این لحاظ جزو شهرداری های شاخص در کشور بودیم.
صیدی با بیان اینکه 29 اسفند سال 97 مزایای کارکنان این شهرداری پرداخت شد، افزود: پارسال 150 میلیارد ریال تسهیلات برای خرید ملک آرامستان از بانک ملی دریافت کردیم و صاحب 32 هکتار آرامستان شدیم.

** مدل های هواشناسی نشان از کاهش بارندگی ها در سنندج دارد
مدیرکل هواشناسی کردستان از تغییر مدل های بارشی موج پیشرو خبر داد و گفت: پیش بینی شده بود که 60 تا 90 میلیتر بارندگی در سنندج داشته باشیم که با توجه به مدل های جدید هواشناسی، این رقم به 30 تا 50 میلیمتر کاهش یافته است.
رحیم صدیقی با بیان اینکه هسته بارشی در استان بر روی اورامان تخت با 120 میلیمتر بارندگی بود، اضافه کرد: بر اساس آخرین مدل ها این رقم اکنون کاهش یافته و به 70 تا 80 میلیمتر رسیده است.
وی یادآور شد: پیش بینی می شود از عصر امروز شنبه فعالیت سامانه بارشی از سمت غرب استان آغاز شود و تا آخر وقت امروز کل استان تحت تاثیر این موج قرار گیرد.
صدیقی تاکید کرد: در صورت وقوع بارندگی ها و پیش بینی انجام شده، از سال 66 تاکنون شاهد چنین بارندگی در استان نبوده ایم.
شهر سنندج با بیش از 500 هزار نفر جمعیت با سه منطقه شهرداری اداره می شود.
7355/3034

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهرداري سيل آمادگي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به بارش بیش از ۳۰ میلیمتر باران در کمتر از نیم ساعت گفت: بارش هم را با تند باد سبب قطع تعدادی درخت و مصدود شدن معابر شد با صبوری شهروندان در سریع ترین زمان ممکن معابر به حالت عادی باز می‌گردند.

علی شمس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی پس از بارش‌های دیروز همچنان حالت آماده‌باش در شهرداری اهواز پابرجا ماند و امروز نیز در کمتر نیم ساعت بیش از ۳۰ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم و مشکلاتی در سطح شهر ایجاد کرد.

وی افزود: بارندگی امروز با ورزش باد شدیدی همراه بود که منجر به افتادن چند درخت و مسدود شدن تردد در برخی خیابان‌ها شد که در تلاش هستیم در سریع‌ترین زمان ممکن مسیرها بازگشایی و تردد به حالت عادی برگردد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز ادامه داد: تمام تیم‌های عملیاتی از روز گذشته به همراه دستگاه و ماشین آلات مکنده و پمپاژ هم اکنون در حال فعالیت هستند، شهروندان صبور باشند و مطمئناً در اولین فرصت شهر به حالت عادی باز خواهد گشت.

کد خبر 750357

دیگر خبرها

  • تلاش شبانه‌روزی تیم‌های خدمات شهری برای رفع آبگرفتگی از معابر
  • بارش باران کم سابقه در اهوا/ شهروندان صبور باشند به زودی شهر به حالت عادی باز می‌گردد
  • ورودی کاشان از سمت آزادراه امیرکبیر مسدود شد
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • ضرورت حل مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج/ آلایندگی پتروشیمی کردستان بررسی می‌شود
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • باخت تیم جوانان زاگرس مهاباد در مرحله دوم مسابقات فوتبال