Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@23:09:17 GMT

شکستن تحريم‌ها در گرو برونگرايي

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۷۱۹۴

شکستن تحريم‌ها در گرو برونگرايي

خبرگزاري آريا- معاون امور اقتصادي وزير تعاون: راه بلند مدت توسعه اقتصادي و شکستن تحريم‌ها در سايه برونگرايي هموار مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا، علي سرزعيم در برنامه «بهار پلاک 98» راديو اقتصاد ضمن تبريک سال نو افزود: صنايع داخلي بايد برونگرا شوند و پيوند‌هاي منطقه‌اي خود را استوار کنند.
وي اظهار داشت: بازار عراق، پاکستان، سوريه، لبنان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را نبايد دست کم گرفت بلکه اين بازار‌ها بايد در قبضه ايران باشد.
معاون امور اقتصادي و برنامه ريزي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: جدا از اين پيوند اقتصاد ايران با اقتصاد بزرگي مانند روسيه بايد بيش از گذشته تقويت شود.
وي در ادامه افزود: يکي از پيش شرط‌هاي اساسي براي خوب عمل کردن اين است که سرعت تصميم گيري‌ها زياد شود.
سرزعيم تشکيل شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا به منظور تصميم گيري اورژانسي را يک تدبير بسيار اساسي و مهم برشمرد و اظهارداشت: متاسفانه هنوز از اين ظرفيت به نحوي که بايد و شايد استفاده نشده است.
وي به راديو اقتصاد گفت: تصميمات مهم اقتصادي را نبايد در اين شرايط سخت تحريمي از مسير خيلي طولاني مجلس طي کرد.
معاون امور اقتصادي و برنامه ريزي وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي افزود: طبق معمول اين مسير يک تا يک و نيم سال طول مي‌کشد در حالي که فرصت‌ها بسيار کم است و صنايع داخلي تحت فشار‌هاي شديدي هستند.
وي يادآورشد: به طور کلي از ظرفيت شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا بايد بيشتر و بهتر استفاده کرد مضاف بر اينکه در بلندت نيز بايد يکسري اصلاحات اساسي را در خود نهاد پارلمان انجام داد تا تصميم گيري‌هاي اقتصادي طولاني نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شکستن تحريم برونگرايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۷۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: چنانچه در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت‌السلام جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که امروز اگر مجلس و دولت به جای تدوین سند تحول، مبانی اقتصاد مقاومتی را محور، مبنا و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند.

وی بعضی‌ها در جامعه آنقدر شبهه ایجاد کرده‌اند که اصل اقتصاد اسلامی به شعارزدگی تبدیل شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور چند لایه دارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نظریه لیبرال سرمایه‌داری که از زمان مدیریت حزب کارگزاران حاکم شد را کنار بگذاریم و تنها به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع عمل کنیم و ریل‌گذاری اقتصاد کشور بر این اساس باشد، می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس افراد کمی هستند که تحصیلات اقتصادی دارند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۲ نفر هستند که چهار یا پنج نفر آن‌ها تحصیلات اقتصادی دارند و سایران تخصصی روی مباحث اقتصادی ندارند. وقتی در این کمیسیون افراد از الفبای اقتصادی سر در نمی‌آورند در خوشبینانه‌ترین حالت، یک نماینده نسبت به موضوعی که متوجه آن نیست و خودش اطلاعی ندارد یا رأی مثبت می‌دهد یا رأی منفی، در این صورت افرادی که به دنبال رانت هستند بر ذهن نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد تأثیر می‌گذارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: چنانچه در کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگانی باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند و خود را ملزم بدانند، متوجه می‌شوند که این موضوع سند بالادستی است که از طریق مقام معظم رهبری صادر شده و هم اینکه فتوای مرجع تقلید است با این وجود نادیده گرفته می‌شود.

عبادی گفت: اگر در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 751393

دیگر خبرها

  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • دهه ۹۰؛ دهه‌ی «رکود، عبرت، تجربه»
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است
  • لبه تیغ
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • نگاهی به مسایل اقتصادی کشور، در برنامه گفتگوی اقتصادی
  • تحریم‌های اقتصادی به قالی‌بافان سنتی در ایران ضربه زده است