Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقدسی گفت: تبیین راهکارهای حمایت از تولید داخلی و رونق کسب و کار ایرانیان، یکی از اولویت های برنامه های مساجد در سال ۱۳۹۸ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین "محمدحسن مقدسی" در گفت وگو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به شعار سال 1398 "رونق تولید" گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشراف کامل به اوضاع کشور و توطئه های استکبار جهانی، برای چندمین سال پیاپی، شعار سال را در حوزه اقتصاد انتخاب کردند، هرچند برخی از مسئولان در این زمینه غفلت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد شهید بهشتی افزود: الحمدالله مسئولان کشور، اهالی مساجد، بسیجیان، مبلغان دینی،  دانشگاهیان و فرهیختگان، پس از طرح شعار و نام سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تحرک خوبی داشته اند و گام های سازنده ای برای اطلاع آحاد مردم از این شعار برداشته اند.

 

وی اضافه کرد: گروه ها و نهادهای مردمی و خودجوش اقدامات خوبی برای تبیین مولفه های مختلف حمایت از تولید داخلی و رونق کسب و کار ایرانیان انجام داده اند.

 

مقدسی گفت: مساجد باید اقدامات و برنامه ریزی های کاربردی به منظور رونق تولید داخلی و حمایت از اجناس ایرانی انجام دهند و این موضوع باید جزو اولویت های مساجد باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: رونق واقعی تولید نیازمند ایجاد موجی فراگیر در سراسر کشور است و هیچ نهادی مانند مساجد نمی تواند در این زمینه موثر باشد، البته رسانه ها به ویژه صدا و سیما نیز نقشی موثر در این زمینه دارند.

 

امام جماعت مسجد شهید بهشتی گفت: ترویج تولید داخلی به معنای چسباندن چند بنر و پوستر در فضای مساجد و سایر مراکز و محیط های شهری نیست، البته این کار نیز لازم است اما کار مهم تر، اقدامات عملی در این زمینه است.

 

وی خاطرنشان کرد: فرض بفرمائید اگر مساجد برای مصارف خود یا در تهیه ارزاق و جهیزیه که برای نیازمندان خریداری می کنند اولویت اول و آخرشان، کالا و اجناس ایرانی باشد، تحول بزرگی در این زمینه پیش می آید.

 

این حافظ کل قرآن با اشاره به روایتی از امام معصوم(ع) مبنی بر تبلیغ از طریق رفتار و عملکرد و بسنده نکردن به تبلیغ زبانی، خاطرنشان کرد: اگر نمازگزاران مساجد مشاهده کنند امام جماعت و اعضای هیات امنا از اجناس داخلی برای مایحتاج مساجد استفاده می کنند مطمئنا آنان نیز به خرید کالای ایرانی برای زندگی فردی و خانوادگی خود ترغیب می شوند.

 

 

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارندگی و سیلاب خسارت سیل خسارت سیلاب مسافران نوروزی سیل سیلاب خبرگزاری شبستان ایام نوروز خبرگزاری مناطق سیل زده مسجد طراز اسلامی مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۷۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسجد اولین نهاد و جایگاه  قضاوت، محل عبادت، علم و دانش، علما، مفسران و پایگاه تبلیغاتی اسلام است که حرمت بالایی دارد.

یوسف خجیر (عضو هیئت‌علمی گروه ارتباطات) در مقاله‌ای با عنوان «آسیب‌‌شناسی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد کشور» به این موضوع می‌پردازد که فرق اساسی بین نهاد و سازمان آن است که نهادها در پیش‌برد تغیرات جامعه و کارکرد آن به وجود می‌آیند و فرد، مقام یا دولت در پیدایش آن دخیل نیستند.

در این مقاله آمده است که هویت یکی از مسائل مهم در جامعه است که در فرآیند گروهی حاصل می شود و این رسانه‌ها هستند که فرایند گروهی را تشکیل می‌دهند و باید گفت مسجد نیز یک رسانه جمعی است که برای رسیدن به کارکردهای خود و رساندن پیام خود، نیاز به ابزار های متنوع و مناسبی دارد که یکی از آنها شبکه‌سازی است که یک نیاز ضروری است.

به زعم این پژوهشگر هدف این پژوهش شناسایی نقاط چهارگانه قوّت، ضعف، فرصت و تهدید شبکه‌های اجتماعی برای مساجد و ارائۀ راهبرد استفادۀ بهینه از این شبکه‌ها برای ارتقای فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای مساجد کشور است. چهارچوب نظری این پژوهش سازمان شبکه‌ای‌ شده بری ولمن (Barry Wellman)  برگرفته از کلان‌ نظریه جامعه شبکه‌ای‌ شده اوست.

مساجد برای رسیدن به کارکردهای خود و رساندن پیام خود، نیاز به ابزار های متنوع و مناسبی دارد که یکی از آنها شبکه‌سازی است که یک نیاز ضروری است

خجیر در این مقاله می‌نویسد: روش این پژوهش آمیخته کیفی کمّی است. در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمّی از روش تجزیه‌ و‌ تحلیل راهبردی یا سوات به‌عنوان روش آینده‌پژوهی استفاده شده است. در روش نخست، جامعۀ آماری نخبگان دانشگاهی و خبرگان حوزه شبکه‌های اجتماعی فعال در امور دینی و مساجد هستند که از بین آنها نمونه به روش هدفمند با معیار تدریس و تألیف بیش از پنج سال در حوزۀ رسانه‌های جدید و دین و فعالیت مستمر اجرایی در بخش امور دینی و مساجد و آشنایی کامل با فضای شبکه‌ها انتخاب شده است.

* نقاط ضعف و قوت فضای مجازی در امور مساجد

به گفته این پژوهشگر یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که انتشار اخبار و تقویت شبکه‌سازی بین مسئولان مساجد و شهروندان و بسیج‌سازی جزء قوّت‌های مهم؛ هم‌بستگی اجتماعی کاذب و درگیر شدن مسئولان مساجد و مردم در فضای مجازی و انتشار اخبار جعلی جزء ضعف‌های مهم؛ اقناع شبکه‌ای دین و جهانی شدن فعالیت‌های مساجد و تنوع و تعدد مخاطبان مساجد جزء فرصت‌ها؛ و ترویج خرافات دینی توسط مغرضان و اعتیاد مجازی فعالان امور مساجد و تضعیف خانوادۀ ایرانی‌اسلامی جزء نقاط تهدید است.

هماهنگی بین سازمان‌های متولی تولید محتوا، نرم‌افزار با مختصات ارزش‌های اسلامی‌ایرانی کشور و همکاری چندجانبۀ همه ذی‌نفعان ازجمله سیاست‌گذاران، دولت، سازمان‌های نظارتی و ... این حوزه باید به‌عنوان راهبرد مرجح مدّ نظر قرار گیرد

به زعم خجیر مهم‌ترین راهبرد طراحی و تولید و راه‌اندازی شبکۀ اجتماعی بومی توسط دولت برای تولید محتوای فرهنگی و دینی و تربیتی مناسب از سوی فعالان مساجد و برنامه‌ریزی نهاد‌های دولتی و غیردولتی دینی برای تولید و انتشار محتوای دینی در این شبکه‌ها است.

همچنین یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که هماهنگی بین سازمان‌های متولی تولید محتوا و نرم‌افزار و ایجاد محتوا با مختصات ارزش‌های اسلامی‌ایرانی و ارائۀ خدمات ارتباطی مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی و دینی کشور و همکاری چندجانبۀ همه ذی‌نفعان ازجمله سیاست‌گذاران، دولت، سازمان‌های نظارتی، بخش خصوصی و سایر دست‌اندرکاران این حوزه باید به‌عنوان راهبرد مرجح مدّ نظر قرار گیرد.  

 در یک جمع‌بندی کلی باتوجه به یافته‌های این پژوهش، بین آزادی طرح مطلب در شبکه‌های مجازی اجتماعی و احراز جایگاه حوزه عمومی توسط این شبکه ها ارتباط معنی دار وجود دارد. آزادی طرح مطلب در شبکه‌های اجتماعی مجازی بر تغییر حوزه عمومی از مسجد به شبکه‌های اجتماعی مجازی تأثیر مثبت و معنی دار دارد.

در پایان لازم به ذکر است که بین رابطه دسترسی آسان و غیر مکان‌مند و غیر زمان‌مند بودن شبکه‌های مجازی و احراز جایگاه حوزه عمومی توسط این شبکه‌ها ارتباط معنی دار وجود دارد، در نتیجه دسترسی آسان به شبکه‌های مجازی بر تغییر حوزه عمومی از مسجد به شبکه‌های اجتماعی مجازی تأثیر گذار است.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • آسفالت معابر از اولویت‌های شهرداری است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • ارتقاء رونق تولید و بهره روری با حمایت از کارگران
  • حمایت از کارگران رونق تولید و بهره‌روری را ارتقا می‌دهد
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»