Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  هاشمی در جمع خبرنگاران ،اظهار کرد:بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده در موج اول بارش‌ها در لرستان، بیشترین مقدار بارندگی در پهنه‌ی شهرستان خرم آباد با ۱۲۰میلی‌متر و کمترین مقدار در شهرستان الیگودرز با ۷۱میلی‌متر اتفاق افتاده است. در پلدختر نیز ۱۰۶میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در موج دوم بارش‌ها با میانگین ۳۳میلی‌متر در استان، الیگودرز با ۷۱میلی‌متر بیشترین و پلدختر و رومشکان با ۱۶میلی‌متر کمترین مقدار بارش‌ها را داشته‌اند.

هاشمی با بیان اینکه در مجموع دو موج به صورت پهنه‌ای  ۱۲۸میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم،تصریح کرد: از اواخر روز شنبه یک سامانه‌ی بارشی مشابه سامانه‌ی قبلی با دو موج مدیترانه‌ای و سودانی وارد استان خواهد شد که بارندگی‌ها از شنبه‌شب و بامداد روز یکشنبه شروع خواهند شد.

او اضافه کرد: موج اول این سامانه به صورت باران بوده و تا روز سه‌شنبه ادامه دارد که اوج و شدت این بارش‌ها از عصر یکشنبه تا ظهر دوشنبه بوده و در روز سه‌شنبه بارش‌ها به صورت رگبار است.

هاشمی با بیان اینکه پیش‌بینی می شود که حداقل بارندگی در استان ۵۰‌میلی‌متر باشد،تصریح کرد: مقدار این بارش‌ها بین ۵۰تا ۱۰۰میلی‌متر در نوسان بوده و ممکن است به صورت نقطه‌ای در بعضی نقاط استان بیش از ۱۵۰میلی‌متر باشد.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطر نشان کرد: قطعأ میزان این بارندگی از بارندگی قبلی کمتر خواهد بود اما به دلیل نفوذ ناپذیری زمین و جاری شدن آب بر سطح زمین به صورت هرزآب، با مسئله‌ی مهمی روبه‌رو خواهیم بود. آب شدن برف‌های جدید نیز از مسائل مهم است.

او گفت: قسمت‌های مدنظر در این بارش‌ها کمربندی است از شهرستان نورآباد به سمت مرکز استان، شرق کوهدشت، پلدختر، سپیددشت(احتمالأ اوج بارندگی‌ها در این منطقه باشد)، شول آباد و دورود که اوج بارندگی‌ها در این کمربند است.

هاشمی ادامه داد: از عصر روز دوشنبه جبهه‌ی سرد وارد استان شده و رگبارهای شدید، رعد و برق، صاعقه و بارش برف در انتهای این سیستم است.

او بیان کرد: پیش‌بینی می شود حداقل بارش برف در شهرستان‌های دلفان، الشتر، الیگودرز، ازنا و دورود ۱۵سانتی‌متر باشد.

هاشمی با بیان اینکه لرستان با ۷۵۰میلی‌متر بارش در صدر جدول بارندگی‌های کشور قرار گرفته است،عنوان کرد: برای پیش‌بینی‌های دقیق‌تر در استان به رادار نیاز داریم که در حال حاضر از طریق رادار کرمانشاه رصد می کنیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بارش برف جدول رعد و برق زمین هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی لرستان: در حاشیۀ رودخانه‌ها توقف نکنید

مدیرکل هواشناسی لرستان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با خبرگار تسنیم در خرم‌آباد با اشاره به تقویت فعالیت سامانۀ بارشی در لرستان، گفت: این سامانه از بعدازظهر چهارشنبه آسمان این استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

او با اعلام صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان اضافه کرد: رگبار باران، رعدوبرق، رگبار تگرگ، خطر اصابت صاعقه و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

هشدار زرد هواشناسی در لرستان/ رگبار باران در راه است

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه سامانۀ بارشی اخیر در نواحی غربی و جنوبی از نمود بیشتری برخوردار است، بیان کرد: این سامانه شامگاه جمعه از جو این استان خارج می‌شود.

مرادپور هشدار داد: آب‌گرفتگی معابر، ایجاد رواناب، سیلابی‌شدن مسیل ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و خشکه‌رودها، احتمال ریزش کوه و احتمال آسیب به سازه‌های سبک پیش‌بینی می‌شود.

او به پرهیز از سفرهای غیرضروری، اجتناب از توقف و اسکان در حاشیۀ رودخانه‌ها و مسیل‌ها، توقف فعالیت‌های کوهنوردی، اجتناب از کوچ عشایر و اجتناب از چرای دام‌های در لرستان توصیه کرد.

مدیرکل هواشناسی لرستان تأکید کرد: فعالت سامانۀ بارشی جدید در روزهای چهارشنبه و جمعه از نمود بهتری برخوردار  است و تمرکز بارش‌های این سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/ 644/.

دیگر خبرها

  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب استان تا ساعتی دیگر
  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • یزد؛ همچنان کم بارش ترین استان کشور/ سامانه جدید بارشی در استان یزد+ فیلم
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در لرستان
  • هشدار نارنجی هواشناسی لرستان: در حاشیۀ رودخانه‌ها توقف نکنید
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی