Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان وزارت آموزش و پرورش در بهمن و اسفندماه سال ۱۳۹۷ وعده پرداخت معوقات فرهنگیان تا پایان سال گذشته را داده بودند اما با آغاز سال ۹۸ و گذشت حدود ۱۰ روز این وعده محقق نشده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، سال 1398 هم آمد اما هنوز وعده های سال 1397 وزارت آموزش و پرورش محقق نشده است. مطالبات مالی فرهنگیان رسمی و خرید خدمات آموزشی از وزرات آموزش و پرورش واریز نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلمان رسمی اضافه کار دریافت نکرده اند و معلم های خرید خدمات آموزشی حقوق.

 

بی مهری آموزش و پرورش نسبت به خرید خدمات آموزشی

طرح خرید خدمات آموزشی در مناطق محروم اجرا می شود. مدرسه دولتی به همراه دانش آموزان در اختیار بخش خصوصی یا همان موسس مدارس غیردولتی قرار می گیرد. بخش خصوصی وظیفه تامین نیروی انسانی مدرسه را دارد. دانش آموزان هم با حمایت دولت رایگان تحصیل می کنند. بیش از پنج  سال است که این طرح اجرا می شود اما از همان ابتدای اجرا معلم ها با مشکل حقوق رو به رو بودند و حقوق آن ها با ماه ها تاخیر یا با گذشت یک سال تحصیلی واریز می شود.

 

در همین باره، یکی از معلم های خرید خدمات آموزشی مناطق محروم به خبرنگار شبستان می گوید: حدود شش ماه است که حقوق دریافت نکرده ام. شغل معلمی را دوست دارم اما با این وضعیت دیگر نمی توان ادامه داد. ما از تحصیل کرده های منطقه هستیم و به صورت بومی در مدارس منطقه خود که بسیار محروم است از جان و دل تلاش می کنیم تا سطح کیفی آموزش را بالا بیاوریم اما وزارت آموزش و پرورش نسبت به ما بسیار بی مهر است.

 

بخشی دیگر از مطالبات فرهنگیان هم مربوط به معلم های رسمی است. ساعات حق التدریس آن ها ماه ها است که پرداخت نشده است.

 

این موضوع هم مورد گلایه بسیاری از فرهنگیان قرار گرفته است. یکی از معلم ها نیز به خبرنگار شبستان می گوید: باور کنید حجم مطالبات آنقدر بالا است که دیگر فراموش کرده ام که به چه میزان کار کرده ام و چه میزان باید وزارت آموزش و پرورش پرداخت کند اما می دانم که ماه هاست که حق التدریسی واریز نشده است.

 

وعده وزیر و معاون برای پرداخت مطالبات قبل از فرارسیدن نوروز

این درحالی است که وزیر آموزش و پرورش اسفند ماه سال 1397 از رایزنی و مکاتبه با سازمان برنامه و بودجه خبر داد و وعده داد که تا پایان سال 97 مطالبات پرداخت خواهد شد. همچنین معاون  توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش نیز از پرداخت 95 درصد از مطالبات فرهنگیان تا پیش از آغاز سال 98 خبر داده بود اما این وعده ها محقق نشد.

 

 این بار «امیرعلی نعمت الهی» قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در دوم فرودین ماه سال 98  در پیامی توئیتری از پرداخت بخشی از مطالبات فرهنگیان از پنجم فروردین ماه خبر داد.

 

نعمت الهی تاکید کرده است«مذاکره‌ای که با جناب اللهیار - معاون محترم وزیر- داشتم، ضمن پوزش از تاخیر، همچنان که قبلاً قول داده شده بود در آخرین ساعات سال ۹۷ با پیگیری مسئولان وزارتخانه و مساعدت مدیران سازمان برنامه و خزانه بخشی از معوقات همکاران عزیزمان تامین شد که از ۵ فروردین به حساب آنها واریز می‌شود. بخشی از معوقات خرید خدمات، حق‌التدریس، کمک هزینه مدارس مناطق محروم شبانه‌روزی‌ها از آن جمله است.»

 

با پیگیری های خبرنگار شبستان از برخی فرهنگیان تاکنون مطالبات پرداخت نشده است. 

 

در نهایت مطالبات فرهنگیان پرداخت می شود اما وعده های مسئولان در شرایط سخت اقتصادی که محقق نمی شود، موجب بی اعتمادی و بی انگیزه گی فرهنگیان نسبت به وزارت آموزش و پرورش می شود. 

 

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارندگی و سیلاب خسارت سیل سیل مسافران نوروزی خسارت سیلاب خبرگزاری شبستان خبرگزاری سیلاب شیراز سیل گلستان معوقات فرهنگیان حقوق وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۸۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست

استاندار ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره گفت: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام؛ حسن بهرام‌نیا امروز- جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه- در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام با تاکید بر پرداخت مطالبات مردم پایین دست سد سیمره، اظهار کرد: در قانون، مالکیت ساکنان روستاهای پایین دست سد سیمره محترم شمرده شده و دولت هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد بنابراین باید مدیر سد سیمره نسبت به کارشناسی و سپس پرداخت مطالبات ساکنان بالادست و پایین‌دست از جمله روستای تلخاب اقدام کند.

وی ادامه داد: طی آخرین نشست مقرر شد در قالب نهضت ملی به ساکنین روستای تلخاب زمین و اقدام به ساخت مسکن شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه یکی از مطالبات مهم استان بحث پسماند است که باید محل پسماند در استان ایلام از جمله شهرهای مهران، ایوان و ملکشاهی مشخص شود، ادامه داد: بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست و وضعیت خوبی در این زمینه نداریم که در این راستا به مدیران متولی حوزه پسماند اخطار می‌دهیم، و از معاون عمرانی استانداری، فرمانداران و شهرداران شهرهای ایلام، ملکشاهی و مهران خواستاریم که برای ایجاد محل پسماند ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذاری، هم‌افزایی و تعامل مردم و جدیت مدیران دستگاه‌های مرتبط در حوزه پسماند بسیار ضروری است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: به شهروندانی که حقوق شهروندی را رعایت نکنند و پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها و اطراف شهر رها کنند اخطار می‌دهیم و طبق قانون با قانون‌شکنان برخورد می‌شود.

بهرام‌نیا با تاکید بر مشارکت شهروندان در زیبا نگه داشتن چهره شهر افزود: در راستای جلوگیری از رها شدن پسماند در بسیاری از بلوارهای اطراف شهر ایلام از جمله بلوار شرقی شهر و میدان قرآن نیوجرسی نصب شد.

وی از آغاز طرح نهضت زیباسازی نمای بیرونی و داخلی ادارات در استان خبر داد و افزود: از مدیران دستگاه‌ها در اجرای این طرح قدردانی می‌کنم، و سایر ادارات نیز هر چه سریع‌تر نسبت به زیباسازی سر درب ادارات اقدام کنند.

استاندار ایلام ضمن قدردانی از سازمان‌های مردم نهاد، تاکید کرد: مساعدت و اعتبارات لازم برای خرید تجهیزات و امکانات برای اطفای حریق به استان ایلام اختصاص یابد.

کد خبر 748097

دیگر خبرها

  • استخدام ۴۵۶ نفر در دانشگاه فرهنگیان
  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • استخدام دانشجویان دانشگاه‌ها در آموزش و پرورش/جزییات طرح راتبه معلمی
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش
  • پرداخت مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره/ بی‌توجهی در حوزه پسماند زیبنده استان ایلام نیست
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم