Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:34:20 GMT

سپاه پنج استان معین سیلزدگان مازندران شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۸۵۷۸

سپاه پنج استان معین سیلزدگان مازندران شدند

ساری – ایرنا – مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت که پس از فرمان رهبر معظم انقلاب ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پنج استان کشور به عنوان معین مناطق مختلف سیلزده این استان تعیین شده اند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، علی اصغر احمدی روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان جویبار توضیح داد : در حال حاضر سپاه استان زنجان به عنوان معین شهرستان های جویبار و میاندرود تعیین شده است و سپاه تهران هم به عنوان معین شهرستان سیمرغ انجام وظیفه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سیمرغ ، میاندرود و جویبار سه شهرستانی هستند که بیشترین خسارت را در سیل و سیلاب روزهای پایانی اسفند ماه سال 97 و اوایل فروردین 98 متحمل شدند.
این مسئول گفت که سپاه استان سمنان به عنوان معین شهرستان بهشهر و گلوگاه ، سپاه استان گیلان برای سوادکوه و اردبیل هم به عنوان معین شهرستان سوادکوه شمالی انتخاب شده است.
وی با اعلام این که سپاه کربلای مازندران هم به عنوان معین شهرستان ساری در حال انجام وظیفه است ، گفت : مازندران طی دو هفته گذشته درگیر چهار حوزه بحرانی بود که خوشبختانه با هوشیاری مردم و ورود بموقع امدادگران و مسئولان و فعالیت شبانه روزی دستگاههای خدمات رسان به همراه اطلاع رسانی مناسب توانستیم همه این بحران ها را کنترل کنیم .
احمدی توضیح داد : در حالی که بارش شدید اواخر اسفند بحران سیل و سیلاب را برای مازندران ایجاد کرد ، در مناطق کوهستانی با بارش سنگین برف و بسته شدن راهها مواجه شدیم ، رانش زمین هم به این دو بحران اضافه شد در حالی که همزمان سفرهای نوروزی را داشتیم تا بسته بحران استان کامل شود.
** خسارت یکهزار و 339 میلیارد تومانی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران خسارت سیل و برف و رانش زمین را یکهزار و 339 میلیارد تومانی برآورد کرد و گفت : این میزان خسارت مربوط به بخش های زیرساختی ، مسکن و کشاورزی بوده است .
وی افزود : وقوع سیلاب در سطح استان بیش از 500 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی ، بیش از 500 میلیارد تومان خسارت به بخش مسکن و بقیه به حوزه زیرساخت ها وارد کرده است .
احمدی با تاکید بر این که گستردگی بحران سیل و سیلاب در مازندران بیشتر از سایر استان ها بوده است ، گفت : طی چند روز گذشته در سطح استان مازندران 12 شهرستان ، 9 شهر و 752 روستا درگیر بحران بوده اند که از این میزان 171 روستا درگیر سیل و بقیه درگیر رانش ، لغزندگی و برف بوده است .
وی با اعلام این که سیل اخیر سه قربانی در مازندران گرفت ، افزود : از این تعداد فوتی ، 2 نفر مربوط به شهرستان میاندرود و یک نفر مورد هم مربوط به شهرستان سوادکوه بوده است .
** پرداخت خسارت سیلاب به بخش کشاورزی برای نخستین بار
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران همچنین گفت که برای اولین بار دولت تدبیر کرده است تا در حوزه کشاورزی هم تسهیلات به خسارت دیدگان این بخش پرداخت شود تا اقتصاد مردم که بر پایه کشاورزی است پایدار بماند.
احمدی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن بالغ بر 2 هزار و 400 واحد مسکونی برای دریافت تسهیلات بلاعوض به بانک معرفی شده اند ، افزود : در حوزه تعمیرات مسکن تا سقف 15 میلیون تومان تسهیلات به واحدهای مسکونی خسارت دیده در روستا و شهر ، برای ساخت مسکن در روستا 10 میلیون تومان بلاعوض و برای ساخت مسکن در شهر 12 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان تعلق می گیرد .
وی با اعلام اینکه در حوزه زیرساخت ها هشت دهنه پل اصلی در سطح استان مازندران در معرض خطر است ، گفت که سیل اخیر باعث شد تا بیش از 60 دهنه آبروها و پل های کوچک در این استان دچار خسارت شود .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با اشاره به اینکه طبق قول رئیس بنیاد مستضعفین بناست تا سیمان رایگان در اختیار بنیاد مسکن برای واحدهای احداثی و تعمیراتی خسارت دیده تعلق بگیرد ، گفت : امروز میزان هشت تن سیمان برای واحدهای احداثی و بیش از 25 تن سیمان برای واحدهای تعمیراتی از کلاله به مازندران حمل می شود .
7334/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي خسارت سيل مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده

به گزارش تابناک، حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با  مهر در خصوص هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای روزهای دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور اعلام کرد: برای روز دوشنبه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، گیلان، زنجان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه غربی چهارمحال و بختیاری، ایلام، شمال و شرق خوزستان، جنوب مرکزی، جنوب همدان و ارتفاعات و دامنه استان‌های مازندران، تهران و البرز که تحت تأثیر هشدارهای نارنجی هستند.

معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیرت بحران کشور برای روز سه‌شنبه نیز برای استان‌های شمال آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، دامنه ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان، لرستان، نوار غربی چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب کردستان، غرب کرمانشاه، نیمه شمالی ایلام و شمال شرق خوزستان، اردبیل هشدار سطح نارنجی را صادر کرد.

در ادامه این عضو شورای عالی مدیریت بحران کشور اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی را برای استان‌های ذکر شده پیش بینی کرد.

ظفری در پایان پرهیز از سفرهای غیر ضروری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرا دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را به مردم استان‌های درگیر با این سامانه را توصیه نمود.

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • هشدار وقوع سیل برای روزهای آینده
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • خسارت ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای خراسان جنوبی در اثر سیلاب
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی استان فارس
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب