Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کرمانشاه از تعطیلی ادارات در معرض سیل کرمانشاه خبر داد و گفت: در صورت نیاز بازارچه‌های مرزی نیز تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، هوشنگ بازوند در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه که امروز (۱۰ فروردین) برگزار شد، با اشاره به سامانه بارشی قدرتمندی که در حال نزدیک شدن به کرمانشاه است و احتمال بروز سیلاب را ایجاد می‌کند، اظهار کرد: این سامانه بارشی ظرف مدت حدود ۲۴ ساعت به اندازه ۹۰ روز بارندگی به همراه دارد و این امر باعث می‌شود سیل و طغیان رودخانه‌ها را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سیل یک پدیده بسیار قدرتمند است که هیچ کس امکان مقابله با آن را ندارد، یادآور شد: فقط باید با شیوه‌های مختلف این سیلاب را هدایت کنیم.

وی بر لزوم اطلاع‌رسانی درست به مردم هم تاکید کرد و ادامه داد: مردم باید بدانند سیل با کسی شوخی ندارد و از نزدیک شدن به سیلاب و عکس گرفتن با آن خودداری کنند و به هیچ عنوان تصور نکنند که امکان گذر از سیل را دارند.

بازوند با اشاره به تدابیری که برای نقاط آسیب پذیر کرمانشاه اندیشیده شده، عنوان کرد: برای نواحی مختلف مانند ده‌پهن، تنگ کنشت و … با همکاری بخش‌های مختلف اقدامات خوبی برای خروج اب انجام شده است.

استاندار کرمانشاه یکی دیگر از نقاط آسیب پذیر را محدوده رودخانه "آبشوران" دانست و گفت: با صلاحدید شهرداری و فرمانداری در هر نقطه از رودخانه که احتمال ریزش وجود داشته باشد باید خیابان بسته شود.

وی همچنین از تعطیلی اداراتی که در مسیر سیل و رودخانه قرار دارند هم خبر داد و تاکید کرد: چهار دستگاه دادگستری، ثبت اسناد، بنیاد شهید و دیوان محاسبات، فردا (یازدهم فروردین) تعطیل خواهند بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه بخش زیادی از بارش‌ها طی شب رخ می‌دهد، افزود: برای مدیریت خاموشی‌های احتمالی نیازمند نورافکن‌های بزرگ هستیم که باید توسط هلال احمر تهیه شود.

بازوند بر لزوم سرکشی از وضعیت شهرستان‌های مختلف در معرض خطر استان هم تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها بازارچه‌های مرزی نیز در معرض خطر هستند، اضافه کرد: بازارچه مرزی سومار از جمله آنها است که در صورت نیاز تعطیل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از ۱۶۰۰ روستا در استان، گفت: دهیاران به عنوان مدیران بحران در روستاها موظف به اطلاع‌رسانی درست به مردم هستند.

بازوند خواستار توجه به وضعیت احشام روستاییان و همچنین مراکز پرورش ماهی شد تا خسارتی به آنها وارد نشود.

وی با اشاره به لزوم رهاسازی آب سدهای استان، اظهار کرد: این رهاسازی باید مدیریت شده صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه افزود: نگرانی اصلی ما در زمینه سدها مربوط به سد بالادست شهر گیلانغرب است که باید تدابیر لازم در این زمینه رعایت شود.

بازوند بر لزوم اطلاع‌رسانی درست به مردم هم تاکید کرد و یادآور شد: اگر لازم بود باید از سامانه پیامک رسان برای آگاهی دادن به مردم استفاده کنیم، اما به هیچ عنوان باعث نگرانی مردم نشویم.

وی ادامه داد: اگرچه هریک از دستگاه‌ها می‌توانند به صورت مستقل اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام دهند، اما اخبار حوادث احتمالی صرفاً باید از طریق مدیریت بحران استان اعلام شود.

بازوند در پایان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون چهار جلسه مدیریت بحران با حدود ۴۰ تا ۵۰ مصوبه برگزار شده، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها موظف به اجرای این مصوبات هستند و مسئولیت عدم اجرای مصوبات بر عهده مسئولین دستگاه‌ها است.
 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۸۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا دشتی اردکانی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: اختیارات فرمانداری ویژه بیشتر از فرمانداری عادی و کمتر از استانداری است. سمت فرماندار ویژه، معاون استاندار است و می‌تواند در جلسات معاونان استاندار شرکت کند

وی افزود: سطح مدیران ادارات اردکان مثل مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و ترابری، امور اقتصاد و دارایی، کار و امور اجتماعی، اطلاعات و بازرگانی به معاونت اداره کل ارتقا می‌یابد. بقیه ادارات با تشخیص وزیر کشور می‌توانند به این مساله ارتقا یابند.

نماینده اردکان در مجلس ادامه داد: این مساله امروز از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده و امیدواریم فرمانداری ویژه اردکان در خردادماه افتتاح شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تعطیلی موزه‌های دفینه در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • سینماهای سراسر کشور از عصر جمعه تعطیل است
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • انتقاد از اطلاع رسانی تعطیلی مدارس وادارات خوزستان/همه سرکار بودند