Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@15:09:08 GMT

خسارت26میلیاردی سیل به مدارس

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۸۹۱۷

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به خسارت ۲۶ میلیارد تومانی سیل به مدارس استان گلستان گفت: برخی مدارس برای فعالیت مجدد بعد از تعطیلات در آب هستند. ناطقان: مهرالله رخشانیمهر درباره بازدید از مدارس مناطق سیل‌زده استان گلستان و وضعیت مدارس اظهار کرد: در بازدیدی که امروز از وضعیت مدارس مناطق سیل‌زده استان داشتیم، مشخص شد آسیب جدی به مدارس وارد نشده است اما آنها نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: هیچ مدرسه‌ای در اثر سیل تخریب نشده است و خرابی‌ها به شکلی است که در برخی مناطق سطح آب بالا آمده و سقف مدارس نم داده است و آب وارد مدارس شده و برخی تجهیزات مانند میز نیمکت‌ها آب خورده‌اند که نیاز به تعویض دارند و بیشتر خرابی‌ها از این جنس است.

26 میلیارد تومان آسیب به مدارس استان گلستان

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: هم اکنون مشکل این منطقه بحث خرابی مدارس نیست و نوع خساراتی که به مدارس وارد شده به شکلی است که آنها نیاز به تعمیرات اساسی دارند و طبق بررسی‌هایی که انجام شده 26 میلیارد تومان آسیب به مدارس در استان گلستان وارد شده است.

وی ادامه داد: ستاد بحران تشکیل شده و از محل منابع استانی و حوزه مدیریت بحران برای حل مشکلات مدارس تامین اعتبار انجام می‌شود اما ما نیز از محل اعتبارات ملی وارد شده و سه هزار میز و نیمکت جدید برای مدارس استان گلستان خریداری کرده‌ایم که با فروکش کردن سطح آب در کلاس‌های درس چیده می‌شود همچنین پنج میلیارد تومان از محل استانداردسازی سیستم گرمایشی برای انجام تعمیرات موتورخانه‌هایی که آب وارد آنها شده ابلاغ اعتبار شده است.

دو شیفت شدن مدارس

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به استقرار 50 کانکس در مناطق استان گلستان و استفاده از آنها در صورت نیاز بیان کرد: تلاش می‌کنیم مدارس پس از تعطیلات نوروز راه‌اندازی شود اما به برخی مدارس آب وارد شده است بنابراین باید محل آنها تغییر یابد و مدارسی که مشکلی ندارند دو شیفت شوند.

رخشانی مهر ادامه داد: هم اکنون برخی مدارس در آب هستند و برای راه ‌‌اندازی مدارس باید مردم فرزندان خود را با استفاده از قایق یا تراکتور به مناطقی که مدارس آنها آسیب ندیده و آب در آنجا وجود ندارد بفرستند البته مقدمات لازم توسط آموزش و پرورش استان گلستان برای فراهم کردن امکان دسترسی به مکان‌های دیگر فراهم شده است. منبع: تسنیم برچسب ها: خسارت ، سیل ، مدارس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خسارت سیل مدارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۸۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ محمد برزعلی افزود: پیش بینی می‌شود امسال در بیش از یک میلیون تُن گندم و ۱۱۰ هزار تُن کلزا و یکصد هزار تُن جو در استان برداشت شود.

علی اکبر مهقانی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان نیز از کشاورزان خواست: محصولات خود را فقط به مراکز مجاز تحویل دهند.

مریم برزنونی رئیس اداره فناوری و مکانیزه جهادکشاورزی گلستان هم با بیان اینکه سه هزار کمباین آماده برداشت محصولات کشاورزی در استان است، خاطرنشان کرد: پیش بینی سوخت کمباین‌ها از هم اکنون انجام شود.

وی تاکید کرد: حمل محصولات در ماشین‌های بدون کاور ممنوع است.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان
  • نشاء شالی در گلستان
  • ویدیو/ گِل‌فشان قارنیارق؛ قلب تپنده طبیعت گلستان
  • تیم استقلال تحریم می‌شود؟!
  • 42.5 درصد حجم مخازن سدهای استان گلستان آب دارند
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • طنین زنگ سلامت در مدارس دورود
  • چگونه مسئله پسماند در گیلان به یک بحران تبدیل شد؟/ دلیل توقف قطار افغانستان _ ترکیه