Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@19:30:19 GMT

هدایت و آمرزش رجب و شعبان چشم روشنی مهمانی رمضان است

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۹۲۰۹

هدایت و آمرزش رجب و شعبان چشم روشنی مهمانی رمضان است

استاد حوزه علمیه گفت: چشم روشنی شما برای خدا در ماه رمضان هدایت و بخشیده شدن در ماه رجب و شعبان است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر علوی تهران استاد حوزه علمیه به مناسبت ماه رجب در مسجد امیر به سخنرانی پرداخته و گفت: روز قیامت از ما درباره عمر و به ویژه فرصت جوانی سوال می‌کنند، برای پاسخ به این سوالات باید از فرصت عمر نهایت استفاده را کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ماه رمضان زمان مهمانی خداوند است که متاسفانه عموما ما بدون مقدمه وارد آن می‌شویم، عنوان کرد: هیچ کس بدون آمادگی و مقدمه چینی به مهمانی نمی‌رود زمانی هم که می‌رود با خود چشم روشنی می‌برد؛ ماه مبارک رمضان ما کدام چشم روشنی را هنگام مهمانی خدا با خود می‌بریم.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه باید در ماه رجب و شعبان چنان آمادگی پیدا کنیم که از ماه رمضان فقط گرسنگی و تشنگی برای ما باقی نماند؛ اظهار کرد: ما قرآن را به استخاره و مفاتیح را به دعا برای رفع حاجت می‌شناسیم در حالی که این اذکار برای انسان سازی موثر است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رستگاری ما در ماه رمضان بستگی به این دارد که ماه رجب و شعبان را چگونه سپری کرده باشیم، ابراز کرد: پیامبر(ص) فرمودند در شب اول ماه رجب فرشته دعوت کننده اهل رجب را صدا می‌کند که آنها خود را به عالم ملکوت متصل کنند او می‌فرماید خوشا به حال کسانی که تسبیح کننده و در حال استغفار، به یاد خدا و فرمانبردار او هستند.

وی با استناد به فرمایشی از پیامبر(ص) گفت: رجب ماه خدا است و رحمت او در این ماه گسترده شده است کسی که در این ماه از خدا طلب استغفار، حاجت و هدایت کند به او عطا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی افزود: چشم روشنی شما برای خدا در ماه رمضان هدایت و بخشیده شدن شما در ماه رجب و شعبان است که اگر این چشم روشنی را با خود به ماه رمضان نبرید خلاف آداب مهمانی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برخی اذکار ماه رجب، بیان کرد: از جمله اذکار ماه رجب ذکر مبارکه «لااله الاالله» است هر کس در ماه رجب هزار بار این ذکر را بگوید صدهزار عمل نیک برای او می‌نویسند.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند هر کس در ماه رجب بسیار استغفار کند خداوند او را عاقبت به خیر خواهد کرد، در ماه رجب هرکس 70 بار صبح  و 70 بار شب استغفار کند اگر در این ماه از دنیا برود خداوند از او خوشنود است.

حجت الاسلام والمسلمین علوی تهرانی با بیان اینکه ماه رجب زمان قرائت سوره توحید است که سبب افزایش عقل انسان می‌شود، گفت: اگر کسی در طول ماه رمضان 10 هزار بار سوره توحید را بخواند همچون روزی است که از مادر متولد شده است، زندگی او با برکت و ختم به خیر می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: اگر امروز این اذکار برای شما سخت است بدانید که قیامت بسیار سخت‌تر است این سختی را به جان بخرید که آنجا سخت‌تر نباشد.

وی با بیان اینکه روزه گرفتن در ماه رجب بسیار ارزش دارد، اظهار کرد: بر اساس روایات رسیده اگر کسی در ماه رجب دو روز روزه بگیرد همراه با ده تن از صادقان خواهد بود، اگر سه روز روزه بگیرد بین خود و آتش جهنم فاصله ای به میزان 70 سال مانع ایجاد می‌کند و خداوند می فرماید حق تو بر من واجب شد فرشتگان من شاهد باشید که من او را بخشیدم و به جهنم نمی‌برم، هرکس چهار روز روزه بگیرد از عذاب قبر ایمن شده نامه عمل او را به دست راست می‌دهند و اگر کسی 5 روز روزه بگیرد خداوند بر خود واجب کرده که روز قیامت او را خوشنود کند.

 

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل بارندگی و سیلاب سیل خسارت سیلاب مسافران نوروزی خبرگزاری شبستان سیلاب خوزستان خبرگزاری ایام نوروز فضیلت ماه رجب اعمال ماه رجب ماه رجب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۹۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رالف رانگنیک پیشنهاد بایرن مونیخ را رد کرد

رالف رانگنیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد ندارد از سمت فعلی خود به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال اتریش کناره‌گیری کند تا هدایت بایرن مونیخ را عهده‌دار شود. در روز‌های اخیر خبر‌های فراوانی درباره توافق رانگنیک با باواریایی‌ها منتشر شد، گزینه‌ای که باب طبع بسیاری از هواداران تیم مونیخی نبود و با واکنش‌ها منفی آنها همراه شد. اکنون، اما آنها نفس راحتی خواهند کشید، چرا که رانگنیک اعلام کرده که قصد رها کردن نیمکت اتریش را ندارد.

رانگنیک ۶۵ ساله که هدایت شمار زیادی از تیم‌های آلمانی شامل اشتوتگارت، هوفنهایم، لایپزیگ، شالکه و هانوفر را در کارنامه دارد و مدتی هم در فصل ۲۲-۲۰۲۱ سرمربی منچستریونایتد بود، گفت: من با تمام وجود، سرمربی تیم ملی ملی اتریش هستم و واقعاً از این کار لذت می‌برم و مصمم هستم تا با موفقیت به حرکت در راهی که قدم گذاشته‌ایم ادامه دهم. در همین حال، اما مایلم تأکید کنم که این به منزله پس زدن بایرن مونیخ نیست، بلکه بیشتر برای احترام گذاشتن به تیم فعلی‌ام و تلاش برای تحقق اهداف مشترک‌مان است. تمام تمرکز ما روی کسب موفقیت در جام ملت‌های اروپاست و هر کاری که از دست‌مان برآید برای پیشروی در این مسابقات انجام می‌دهیم.

قرارداد فعلی رانگنیک با اتحادیه فوتبال اتریش برای هدایت تیم ملی این کشور تا پایان ماه جولای سال ۲۰۲۶ اعتبار دارد. او روز نخست ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی این تیم منصوب شد.

منبع: خبر ورزشی

tags # بایرن مونیخ سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • توماس توخل، گزینه جدی رتکلیف برای هدایت منچستریونایتد
  • جزئیات جدید از مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز
  • جزییات حادثه مسمومیت پزشکان در مهمانی شیراز/ یک پزشک: مسمومیت با «متانول» نبوده/ هیچ‌کس به کما نرفته؛ خبر نارسایی کلیوی چند تن دیگر کذب است؛ این اشخاص به درخواست خودشان دیالیز شدند
  • کل‌کل دیدنی نیما شعبان‌نژاد و نعیمه نظام‌دوست؛ بشین خانم محترم! (فیلم)
  • فولاد برای بقا در لیگ برتر به دنبال کسب امتیاز در 5 بازی پایانی
  • جزئیات جدید از حادثه مرگبار مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی | پای ماده‌ی دیگر وسط آمد!
  • جزئیات جدید از حادثه مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی شیراز/ هیچ‌کس به کما نرفته/ مسمومیت با «متانول» نبوده است
  • رالف رانگنیک پیشنهاد بایرن مونیخ را رد کرد
  • سری جدید برنامه‌های «مهمانی» و «برمودا» ساخته می‌شود