Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوائو - چین - ایرنا- «سید ضیا هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و 'گوا ویمین' (Guo weimin) معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین دیروز ( جمعه) در حاشیه نشست سران ارشد رسانه های آسیا در شهر بوائو چین دیدار و بر ضرورت افزایش همکاری های راهبردی رسانه ای دو کشور تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، هاشمی در این دیدار اظهارداشت که برگزاری چنین اجلاس هایی نقش مهمی در توسعه و تقویت روابط رسانه ای و فرهنگی کشورهای آسیا دارد و ایرنا به عنوان بزرگترین خبرگزاری ایران آماده است در غرب آسیا، در این زمینه نقش محوری ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با قدردانی از میزبانی چین در اجلاس سالانه مجمع آسیایی بوائو و نشست سران ارشد رسانه های آسیا گفت: ایرنا با رسانه های چینی رابطه خوبی دارد و سال گذشته میزبان چندین هیات رسانه ای از چین بود.
مدیرعامل ایرنا در ادامه این دیدار از چین به عنوان کشوری با قدمت تاریخی و فرهنگی زیاد نام برد و اظهارداشت: فرهنگ غنی ایران و چین، ظرفیت خوبی برای توسعه و تقویت همکاری ها در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه رسانه است.
هاشمی همچنین از 'گوا ویمین' معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین برای سفر به ایران و حضور در ایرنا دعوت کرد.
وی که به دعوت رسمی طرف چینی به این کشور سفر کرده است، دیروز جمعه در «نشست سران ارشد رسانه های آسیا» در بوائو در جنوب چین شرکت و سخنرانی کرد.
هاشمی همچنین پنجشنبه گذشته در اجلاس مجمع آسیایی بوائو که با حضور بیش از دو هزار نفر از شخصیت های فرهنگی، رسانه ای، اقتصادی و سیاسی جهان و با سخنرانی «لی که چیانگ» نخست وزیر چین در شهر بوائو در جنوب این کشور برگزار شد، شرکت کرد.
مجمع آسیایی بوائو یکی از مهمترین مجامع همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای دنیا به حساب می آید.

** استقبال گرم از دعوت هاشمی برای سفر به ایران
معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین نیز در این دیدار ضمن تشکر از شرکت فعال مدیرعامل ایرنا در اجلاس مجمع آسیایی بوائو و نشست سران ارشد رسانه های آسیا تاکید کرد که تقویت همکاری های رسانه ای ایران و چین ضروری است.
وی تصریح کرد: چین و ایران دارای روابط سیاسی و اقتصادی خوبی هستند و در بعد رسانه ای نیز نیاز است همکاری ها بیشتر شود.
'گوا ویمین' (Guo weimin) در پاسخ به دعوت مدیرعامل ایرنا برای سفر به ایران گفت که مشتاق سفر به ایران است و به محض فراهم شدن فرصت به تهران سفر خواهم کرد.
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين ايران روابط رسانه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۹۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد