Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، حامد احمدپور  رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک گفت: درختان انار شیطان در منطقه تسان شهرستان بستک به گل نشست.

وی افزود: گونه‌ی از درخت  انار شیطان در منطقه‌ی تسان بستک در سطحی بمساحت ۵ هکتار به گل نشسته است.

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بستک گفت: دوره‌ی گلدهی این گونه بسیار کوتاه و این درخت برای اکوتوریسم‌ و گردشگران طبیعت بسیار دیدنی است و در زمان گلدهی جلوه‌ی زیبایی‌های آن دو چندان می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنگلدار بستک در ادامه گفت: این گونه‌ی نادر و کمتر شناخته شده از لحاظ شدت انقراض در طبقه‌ی بحرانی قرار دارد و از مردم خواست تنها رویشگاه این گیاه ارزشمند در شهرستان بستک که در منطقه‌ی تسان بخش مرکزی وجود دارد را مورد حفاظت قرار دهند و از شکستن شاخه و برگ آن خودداری کنند.

حامد احمدپور افزود: انار شیطان با نام علمی Tecomella undulata و نام محلی گلومی از گونه‌های ویژه مناطق گرمسیری و نیمه‌گرمسیری است که گلدهی آن در شهرستان بستک از نیمه‌ی دوم اسفند آغاز می شود و تا اواخر فروردین ادامه دارد.

انار شیطان درختی بسیار مقاوم به خشکی، یخ‌زدگی و آتش‌سوزی است و برگ‌های آن خوراک دام است. چوب آن زیبا محکم بادوام است و برای ساختن قنداق تنفگهای دست‌ساز و برخی چوبهای جادو خاص کاربرد دارد و نیز برای لوازم ظریف نیز بکار می‌آید.

انتهای پیام/ب

گلدهی درخت انار شیطان در ۵ هکتار اراضی بستک

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هرمزگان گلدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) طبیعت بهاری سد خاکی خونیق شهرستان اهر

(تصاویر) طبیعت بهاری سد خاکی خونیق شهرستان اهر

دیگر خبرها

  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین کاشان
  • بازدید بی‌سابقه گردشگران از باغ جهانی فین
  • (تصاویر) طبیعت بهاری سد خاکی خونیق شهرستان اهر
  • گرفتاری خانواده ۱۱ نفره در ارتفاعات اکوزداغی هریس/ طبیعت گردان مراقب باشند
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج + فیلم
  • بلعیده شدن خودروها در سیل تسوج
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض