Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@08:46:56 GMT

موج جدید بارندگی‌های شدید به البرز رسید/۱۳ به‌در بارانی

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۵۹۹۷۳

موج جدید بارندگی‌های شدید به البرز رسید/۱۳ به‌در بارانی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از شنبه عصر تا عصر سه شنبه در استان البرز، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود و فعالیت سامانه بسیار قوی بارشی از شنبه عصر تا عصر سه شنبه در استان البرز، بارش‌ها شدید و رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات و دامنه‌ها و جاده‌های کوهستانی بارش‌ها به صورت برف و باران و رعد و برق خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرور افزود: بر همین اساس از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

وی ادامه داد: بنابراین با توجه به بارش‌ها، آب گرفتگی معابر شهری، اختلال در تردد از جاده‌های استان به ویژه جاده چالوس و معابر منطقه طالقان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های فصلی، ریزش سنگ و احتمال سقوط بهمن مورد انتظار است.

مهرور تصریح کرد: باید آمادگی اعضا شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تأثیر خصوصاً کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها تاکید می‌شود.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده‌های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش‌بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.

مهرور ایجاد هماهنگی بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.

وی بر پیش بینی مکان‌های امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاه‌های امدادی، حفظ آمادگی شرکت‌های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، گاز، تلفن همراه و ثابت، آب منطقه‌ای و برحضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران شهرستان و شهرداری‌ها و بخشداران و دهیاران در روستاها تاکید کرد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۵۹۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر از افزایش شدت بارش باران در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: به سبب شدت بارندگی و ریزش کوه مسیر جاده شیرینو به گله‌دار و جاده باغان مسدود شده است. - اخبار استانها -

کورش دهقان مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به فعال شدن سامانه بارش باران در استان بوشهر اظهار داشت: در این راستا تیم‌های امدادی ساحلی و دریایی، جاده‌ای و کوهستانی استان بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی آماده‌باش هستند.

وی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته تاکنون هیچ حادثه و تلفاتی بر اثر بارش باران گزارش نشده است گفت: شدت بارش باران اکنون در جنوب استان بوشهر گزارش شده و در این راستا تیم‌های امدادی فعال هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر یکی از حوادث جنوب استان در شهرستان کنگان را مسدود شده جاده شیرینو به گله‌دار اعلام و تصریح کرد: به سبب شدت بارش باران و ریزش کوه جاده مواصلاتی شیرینو و گله‌دار که دو استان فارس و بوشهر به هم متصل می‌کند مسدود شده و تیم‌های راهداری با همکاری پلیس راه، فرمانداری کنگان و بخش‌داری سیراف در حال بازگشایی مسیر هستند.

دهقان با اشاره به شدت بارش باران در دشتی اضافه کرد: شدت بارش باران در دشتی به تأسیسات و شبکه برق‌رسانی باغان صدمه وارد کرده و تیم اتفاقات برق در حال رفع مشکل هستند.

وی بیان کرد: علاوه بر این، جاده باغان هم به سبب آبگرفتگی و ریزش کوه مسدود است و تیم‌های امدادی و راهداری در حال رفع مشکلات هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر آبگرفتگی در شهر دیلم و مسیر جاده‌ای را از دیگر موارد در جریان بارندگی امروز دانست و خاطرنشان کرد: اکنون بارش باران بر روی قسمت مرکزی استان بوشهر و ارتفاعات متمرکز است.

دهقان ادامه داد: خوشبختانه تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی و صدمات جسمی در استان بوشهر گزارش نشده است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • هشدار مهم مدیریت بحران استانداری
  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • مدیریت بحران زنجان در حالت آماده‌ باش
  • جاده‌های کرمانشاه از امروز شلوغ می‌شود/رانندگان احتیاط کنند
  • آسمان چهارمحال و بختیاری بارانی
  • رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید
  • دستگاه های اجرایی البرز به حالت آماده باش درآمدند
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • وضعیت ترافیک جاده چالوس امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت