Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@08:41:43 GMT

۱۷۰ رشته قنات قربانی سیل در خراسان رضوی شدند

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۰۱۴۳

۱۷۰ رشته قنات قربانی سیل در خراسان رضوی شدند

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: ۱۷۰ رشته قنات در خراسان رضوی در اثر سیل آسیب دیده که میزان خسارت آن ۱۳ میلیارد و ۸۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برآورد شده است. ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۱ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

نجفقلی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: کشاورزی یکی از بخش‌های بسیار مهم در اقتصاد استان خراسان رضوی است که 28 درصد از اشتغال  و 30 درصد از صادرات استان را به خود اختصاص می‌دهد اما متأسفانه در سیلاب‌های اخیر خساراتی دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: هنوز برآوردهای نهایی از میزان خسارت انجام نشده اما در گزارشات اولیه آمده که میزان خسارت رقمی در حدود 88 میلیارد تومان بوده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در واقع رقم دقیق این خسارت 87 میلیارد و 943 میلیون و 200 هزار تومان است که از این میزان 66 میلیارد و 727 میلون و 100 هزار تومان مربوط به بخش زراعت و باغبانی است که سطح زیر پوشش آن در حدود 6228 هکتار است.

احتمال وقوع سیلاب در کهگیلویه و بویراحمد؛ تردد در حاشیه سدهای کوثر و شاه قاسم ممنوع استخسارت‌هایی که سیل در جویبار برجای گذاشت؛ از تخریب 40 واحد مسکونی تا نابودی ‌خزانه برنج برخی روستاهاخسارت 7.5 میلیاردی سیل به تأسیسات برقی خراسان رضوی؛ مشهدی‌ها نگران قطع برق نباشندصالحی ادامه داد: همچنین سیل به 170 رشته قنات در خراسان رضوی آسیب رسانده که میزان خسارت آن 13 میلیارد و 80 میلیون و 500 هزار تومان برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر زمین‌های کشاورزی و قنات‌ها باید گفت که تأسیسات کشاورزی و دام‌های سبک نیز از آسیب‌های سیل اخیر در امان نمانده‌اند که میزان خسارت بر تأسیسات کشاورزی 7 میلیارد و 62 میلیون و 600 هزار تومان برآورده شده و 520 رأس دام سبک نیز از بین رفته‌اند که خسارت این حوزه نیز یک میلیارد و 73 میلیون تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، زهرا آهنگرزاده اظهار کرد: انتظار این است که وزش باد به صورت لحظه‌ای شدت بگیرد و همراه با گرد و خاک باشد که در این صورت احتمال بروز خسارت نیز وجود دارد.
وی اضافه کرد: هفته آینده حداقل دمای شبانه تا اواسط هفته در اکثر مناطق خراسان رضوی کاهش تدریجی خواهد داشت.
این کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشترین میزان بارندگی در خراسان رضوی طی دیروز را جغتای با ۴. ۷ میلی‌متر داشت و روز گذشته باران در شهرستان‌های مشهد، قوچان، درگز، فریمان، تایباد، کلات و سرخس بارید.
آهنگرزاده افزود: از ابتدای امروز نیز رگبار باران شهرهای نیشابور، کاشمر، تربت جام، فریمان، بردسکن و تایباد را دربرگرفته که در برخی نقاط رعد و برق نیز رخ داده و بیشترین میزان بارش مربوط به کاشمر با پنج میلی‌متر بوده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • ۳۰ رشته قنات خراسان شمالی در حال مرمت و لایروبی است
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • راه‌های مواصلاتی قربانی سیلاب‌های اخیر در خراسان جنوبی/ خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • نیاز مبرم ۱۰۰ رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • نیاز ضرروی ۱۰۰رشته قنات در خراسان شمالی به مرمت
  • ادامه وزش باد و ریزش باران در خراسان رضوی