Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نویسنده «فاطمه علی است» گفت: در جذب نوجوانان به کتابخوانی باید هم نویسنده تربیت کنیم و هم رسانه‌ها آثار ارزشمند را به مخاطب معرفی کنند.

علی قهرمانی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: هم باید نویسندگان قوی تربیت کنیم و هم آثار خوب معرفی شوند و در هر دو بخش نیاز به حضور رسانه وجود دارد تا هم ذائقه‌سازی کند و هم کتاب‌های ارزشمند به نوجوانان معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره رغبت نداشتن نوجوانان به مطالعه کتاب بیان کرد: بخشی از این مشکل به نویسنده‌ها ارتباط پیدا می‌کند که معمولا نوجوانان را نمی‌شناسند و با بحران‌ها و مسائل این گروه سنی آشنایی ندارند.

این نویسنده تصریح کرد: از آنجا که کار عمیقی در شناخت بهتر نوجوانان امروز انجام نشده اکثر کسانی که کتاب برای این گروه سنی می‌نویسند علاقه‌مندی، نیازمندی، ادبیات نوجوان را نمی‌شناسند و نمی‌دانند شخصیت فرد در این دوره در حال شکل‌گیری و ثبات پیدا کردن است.

وی اظهار کرد: نویسنده باید بداند که نوجوانی دوره گذر، هیجانات و بحران است و گاه چند ماه به چند ماه شخصیت آن‌ها دچار تحول می‌شود.

قهرمانی افزود: نویسنده باید بداند یک نوجوان در برهه‌ای است که می‌خواهد وارد دوره جدیدی از زندگی‌اش شود بنابراین دوست دارد تجربیات جدیدی داشته باشد.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از عوامل موثر در جذب نوجوانان به کتابخوانی، این است که رمان نوجوان کم است یا کار قوی وجود ندارد و حتی اگر کسی خوب می‌نویسند، به درستی معرفی نمی‌شود. باید در نظر بگیریم که نوجوانان به سراغ رمان‌هایی می‌روند که سر و صدای زیادی ایجاد می‌کنند بنابراین معرفی آثار ارزشمند یک ضرورت است.

این نویسنده گفت: رسانه در معرفی و ذائقه‌سازی تاثیرگذار است و بر همین اساس باید صدا و سیما و رسانه‌ها پای کار بیایند و آثار فاخری که دغدغه نوجوان است و در رسیدن به مسیر درست برای دستیابی به ثبات شخصیتی کمک می‌کند را معرفی کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کتاب نویسندگی نوجوان رمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۰۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت

به گزارش همشهری آنلاین، این نویسنده، اسطوره‌شناس، پژوهشگر و طنزپرداز زاده‌ ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم، بود که در سال‌های اخیر به تنهایی زندگی می‌کرد و بر اساس هفته‌نامه محلی بم روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. او دانش‌آموخته علوم سیاسی دانشگاه تهران بود و از دهه شصت فعالیت روزنامه‌نگاری خود را در روزنامه اطلاعات آغاز کرد و از دهه هفتاد نیز به طور جدی‌تر وارد حوزه ادبیات داستانی و فرهنگ مردم شد.

تالیف ده‌ها عنوان کتاب با موضوعات داستانی و پژوهشی و صدها عنوان مقاله مطبوعاتی و پژوهشی حاصل یک عمر فعالیت‌های او بود. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» را در پرونده کاری خود دارد.

رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.

کد خبر 849579 منبع: ایسنا برچسب‌ها ادبیات خبر مهم کتاب - نویسندگان و پدید آورندگان

دیگر خبرها

  • باید و نبایدهای کتاب دینی برای بچه‌های امروز
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • محمدعلی علومی، نویسنده و طنزپرداز درگذشت
  • نویسنده سرشناس ایرانی در ۶۳ سالگی درگذشت
  • حمامی که کافه کتاب شد
  • محمدعلی علومی درگذشت + سوابق
  • محمدعلی علومی، نویسنده و پژوهشگر درگذشت
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • رقابت شهرهای استان کرمان برای عنوان پایتخت کتاب ایران
  • جای خانواده‌های این جانبازان در بهشت است