Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@16:39:03 GMT

بیمارستان‌های اصفهان باید به نرم افزار پکس مجهز شود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۰۵۸۸

بیمارستان‌های اصفهان باید به نرم افزار پکس مجهز شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا صفی‌خانی صبح شنبه در نشستی با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بیمه سلامت در اصفهان اظهار داشت: اگرچه تجهیز بیمارستان‌های اصفهان به نرم افزار پکس با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومان امکان پذیر است اما نباید هزینه زیاد آن مانع از اجرای شود.

وی با اشاره به اینکه مقدمه و مهمترین زیر ساخت راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت در سیستم بهداشت و درمان اصفهان ایجاد سرور پکس در بیمارستان‌ها است، ادامه داد: سیستم پکس نرم افزاری است که برای بایگانی (آرشیو) و انتقال تصاویر پزشکی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت اعلام کرد: پکس نوعی سرمایه گذاری است و امروزه طبق اعلام برخی شرکت‌های خارجی کمتر کشوری مثل ایران و افغانستان را شاهدیم که فیلم و مواد خام تصویربرداری از آنها خریداری می‌کنند.

وی بیان داشت: همان طور که میلیاردها تومان خرج احداث ساختمان‌های و خرید تجهیزات پزشکی می‌شود ضروری است چند صد میلیون تومان اعتبار برای راه اندازی سرور پکس در بیمارستان‌ها شود.

تا ۲۵ فرودین ماه کدهای یکتای IRC در بیمارستان‌ها حاکم می‌شود

صفی خانی با بیان اینکه پکس یکی از الزامات پرونده الکترونیک سلامت است، تصریح کرد: برخی بیمارستانها از قبل سامانه‌هایی دارند و این در حالی که سال گذشته طی مناقصه‌ای نرم افزار پکس برای ۲۰ بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان خریداری شد که اقدامات قراردادی آن طی دو ماه اخیر با وجود چالش‌های فراوان نهایی و امضا شد.

وی به لزوم تأمین داده‌های تمیز پایه‌ای در سیستم درمان از طرف معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد و افزود: تا زمانیکه اطلاعات پزشکان به طور یکتا از سوی معاونت درمان ارائه نشود، کدگذاری‌های رزیدنت‌های سال آخر صورت نگیرد و دارو و تجهیزات پزشکی دارای کد نشود نمی‌توان انتظار خروجی مفیدی و تصمیم‌گیری مدیریتی از اجرای پرونده الکترونیک سلامت داشت.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه برخی انواع کدینگ داخلی بیمارستانها ضعیف است، اعلام کرد: جلسه مشترکی به منظور کدگذاری داروها و تجهیزات پزشکی تشکیل شد و سازمان غذا و دارو متعهد شد تا ۲۵ فروردین کدهای یکتای IRC را حاکم کند.

وی با اشاره به اینکه برخی پزشکان دو یا چند کد نظام پزشکی دارند و این یک مشکلی است که باید از سوی معاونت درمان رسیدگی شود، اظهار داشت: قبل از این که صدور پروانه مطب با نظام پزشکی و مدیریت آن با معاونت درمان باشد، این مشکل کمتر وجود داشت و کدهای پزشکان یکتا بود.

صفی خانی افزود: راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت حتی در کشورهایی که سامانه‌های مرتبط با این پرونده مانند HIS و غیره قوی ترند، کار آسان و کم هزینه و قابل انجام در مدت کوتاهی نیست.

بیمه سلامت با همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عملیاتی شد

مدیر کل بیمه سلامت اصفهان نیز در این دیدار نیز به همکاری نزدیک بین بیمه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: در صورتی که این همکاری نبود پروژه بیمه سلامت با مانع مواجه می‌شد و شکست می‌خورد.

حسین بانک گفت: در لوای این همکاری خوب بیمه سلامت با حمایت همه جانبه مدیریتی و مسیر درست فنی تاکنون پیش رفته است.

مدیر کل بیمه سلامت اصفهان با اشاره به اینکه بیمه سلامت در برخی استان‌ها در مرحله پایلوت شکست خورد، اضافه کرد: پرونده الکترونیک سلامت هم در سایه همکاری و مطابق با الگوی پایلوت دیگر استان‌ها باید در اصفهان اجرایی شود.

مدیر فناوری وزارت بهداشت در سفر به اصفهان از نزدیک با سامانه تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاع از میزان آمادگی زیرساخت‌های پرونده الکترونیک سلامت و وضع فعلی و نیازهای آن آشنا شد.

کد خبر 4578535

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مجتبی عبداللهی استاندار البرز در آیین گشایش این کلینیک تخصصی خیر ساز گفت: هفته سلامت فرصت مناسبی است تا ضمن توجه به مقوله سلامت در جامعه از مجاهدت تلاشگران و فعالان عرصه سلامت قدردانی کرد. سلامت از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این حوزه ایثارگری‌های زیادی داشتیم و همچنان ادامه دارد. شهدای زیادی در راه حفظ سلامت مردم جان خویش را نثار کرده اند.

وی ادامه داد: کلینیک تخصصی بیمارستان امام حسین (ع) توسط بنیاد خیریه پورکاشانی ساخته شده است. خوشبختانه خیرین و واقفین در استان البرز بسیار فعال هستند. در حوزه ساخت بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها خیرین فعالیت‌های درخشانی داشته اند. موضوع خیریه و وقف از گذشته در کشور ما مرسوم بوده است. وقف وخیرات چشمه‌ای همیشه جاری است.

عبدالهی ادامه داد: استان البرز از نظر زیرساخت‌های درمانی ضعیف است، ولی طی این چند سال اقدامات خوبی صورت گرفت. تا پایان دولت سیزدهم ۱۵۰۰ تخت به تخت‌های استان افزوده خواهد شد و در حال حاضر مجموع تخت‌های دولتی و خصوصی استان ۳۲۰۰ تخت می‌رسد.

استاندار البرز خاطر نشان کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به موضوع سلامت و توسعه تخت‌های بیمارستانی شده است. امیدوارم بتوانیم تعداد تخت‌های بیشتری را با حضور رئیس محترم جمهور و وزیر محترم بهداشت تا پایان این دولت به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: در خصوص کادر درمان، پرسنل پزشکی و پرستاری برنامه ریزی‌هایی را انجام دادیم تا کادر درمان را تقویت کنیم و بتوانیم تعداد نیرو‌های بیشتری را جذب کنیم. من به نوبه خودم از تمامی همکاران بهداشت و درمان تقدیر می‌کنم.

وی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود از اقدامات دکتر صیادی رییس دانشگاه و فعالیت‌های شبانه روزی دکتر شکیب رییس بیمارستان امام حسین (ع) در ساخت و تجهیز این کلینیک تشکرکرد.

در حاشیه این مراسم از خیر محترم حاج منصور پورکاشانی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بنیاد خیریه پور کاشانی قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • بیمارستانی برای درمان محرومین/ اینجا خدمت حال و هوای دیگری دارد
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • ۱۵۰۰ تخت تا پایان دولت سیزدهم به تخت‌های استان افزوده می‌شود
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت