Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد گفت: 170 آزاده از تهران با 40 دستگاه خودرو امروز شنبه به یاد شهدای قیام دهم فروردین سال 1357 مردم این استان در رالی خانوادگی (مسابقه اتومبیلرانی) شرکت کردند.

احمد ابراهیمی عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عده ابتدا با حضور در مسجد روضه محمدیه (حظیره) به مقام سومین شهید محراب آیت الله صدوقی ادای احترام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آزادگان سرفراز سپس با حضور در گلزار شهدای خلدبرین قبور منور شهیدان انقلاب اسلامی به خصوص شهدای دهم فروردین را گلباران کردند.
این مسئول اظهار داشت: این افراد تا روز دوشنبه هفته جاری میهمان یزدی هستند و در چندین برنامه فرهنگی و ورزشی که در استان پیش بینی شده است شرکت می کنند.
ابراهیمی ابراز امیدواری کرد که اینگونه برنامه های فرهنگی و ورزشی بتواند نقش موثری در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان و ترویج ایثار و مقاومت در جامعه و بین جوانان داشته باشد.
مردم یزد دهم فروردین 1357 به مناسبت چهلم شهدای قیام مردم تبریز و در اعتراض به رژیم ستم شاهی به خیابان ها آمدند و چهار نفر به نام های رضا نامداری، شهریار مرادی، مهدی قدکفرشان و حسین پارساییان از سوی ماموران رژیم به شهادت رسیدند.
در دهم فروردین سال 1357، حجت‌ الاسلام راشد یزدی به یاد چهلم شهدای قیام تبریز در مسجد روضه محمدیه سخنرانی کرد، مردم بعد از سخنرانی از مسجد تا چهار راه امیرچخماق تظاهرات کردند و شعارهای درود بر خمینی (ره) و مرگ بر شاه سر دادند.
ماموران رژیم تظاهرات مردم را به گلوله بستند و چهار نفر به شهادت رسیدند و از آن سال به بعد یزدی ها هر سال در دهم فروردین مراسمی به یاد چهار شهید این روز و قیام مردم برگزار می کنند.
استان یزد 770 آزاده دارد.
استان یزد بر اساس آمار سال 1395 با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت سه هزار و 850 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
7536/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي رالي خانوادگي آزادگان يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

کد خبر 6093055 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین امسال
  • شناسایی پیکر مطهر دو شهید جاویدالاثر خوزستان پس از ۴٠ سال
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • فراخوان نوجوانان تهرانی برای شرکت در مسابقه «هم‌سُرا»
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی در شهرستان اردل + فیلم