Web Analytics Made Easy - Statcounter

تبریز - ایرنا - فرماندار بناب بر آمادگی تمام مسئولان و ادارات خدمات رسان این شهرستان برای مقابله با حوادث احتمالی و وقوع سیل تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، امین رفیعی روز شنبه در نشست هماهنگی مدیریت بحران این شهرستان افزود: آمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاه های اجرایی باید برای این منظور آماده باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: هر دستگاه باید وظیفه خود را بداند و همکاری بین بخشی میان تمامی اعضای ستاد بحران وجود داشته باشد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران بناب با اشاره به نقاط حادثه خیز سطح این شهر در مواقع بارندگی، بر انجام کارهای پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارت های احتمالی سیل و آبگرفتگی در این مناطق تاکید کرد.
رفیعی به آخرین وضعیت ذخیره آب در سد علویان اشاره کرد و گفت: سد علویان ظرفیت ذخیره 60 میلیون مترمکعب آب را دارد که بر اساس آخرین آمار از وضعیت این سد در شرایط فعلی 23 میلیون متر مکعب آب در آن موجود است.
وی با تاکید بر لایروبی و پاکسازی مسیر رودخانه ها یادآوری کرد: هرگونه اطلاع رسانی در خصوص حوادث غیرمترقبه بر عهده فرماندار است بنابراین مسئولان از هرگونه اظهارنظر در مواقع بروز حوادث اجتناب کنند تا با انتشار برخی اخبار نادرست تشویش اذهان عمومی ایجاد نشود.
شهردار بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه حریم رودخانه «قوبی چای» در سال های گذشته رعایت نشده است، گفت: علاوه بر آن بر بستر این رودخانه نیز تجاوز شده است.
محبوب تیزپاز نیاری با اشاره به دستورالعمل جدید وزارت کشور مبنی بر همکاری شهرداری ها با امور آب برای آزادسازی حریم رودخانه ها در حریم شهرها، افزود: اداره ثبت اسناد این شهرستان در بستر رودخانه سند داده و مسئولان این اداره باید توضیح دهند که چگونه در بستر رودخانه سند داده اند و اگر این مسیر لایروبی نشود در بارش های آینده مشکلاتی به وجود خواهد آمد.
وی اظهار داشت: در سطح شهر نقاط حادثه خیزی وجود داشت که در اثر بارش ها در آن نقاط آبگرفتگی به وجود می آمد که با تلاش عوامل شهرداری این مشکل در این محلات برطرف شده است.
شهردار بناب از احتمال سرریز سد «دوش» در روزهای آتی خبرداد و گفت: در صورت سرریز این سد، پارک فدک، شهر بازی و شهرک صنعتی این شهر در خطر احتمال سیل قرار می گیرد.
تیزپاز نیاری ادامه داد: شهرداری و ماشین آلات آن برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از سیل آماده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی بناب نیز در این جلسه با بیان اینکه نباید به بهانه خشکسالی حریم رودخانه ها مورد ساخت و سازهای بی رویه قرار گیرد، گفت: با توجه به سابقه سیل در برخی نقاط روستایی و شهری این شهرستان در صورت ادامه بارش ها احتمال وقوع سیل در پارک ملت و فدک متصور است و پیشنهاد می شود برای جلوگیری از حوادث احتمالی چند روز این پارک ها تعطیل شود.
عباس ممقانی با اشاره به هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارندگی های شدید در روزهای آتی افزود: احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی و سرریزشدن پساب از لاگن های ذخیره سازی پسماندهای شرکت کاوه سودا وجود دارد که خطرات آن به مراتب بیشتر از سیلاب معمولی است.
وی از مسئولان خواست نسبت به ارائه هشدارهای لازم به مسئولان این شرکت برای اتخاذ تدابیر لازم اقدام کنند.
شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده است.
3077/8023

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث مديريت بحران سيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال سوم دوره ششم شورای شهر، کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعریف شد و ۲۵ بسته سرمایه‌گذاری در بجنورد آماده ارائه برای جذب سرمایه‌گذار است.

جمشید عین‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی اظهار کرد: حل مشکلات اقتصادی استان تنها با تحقق شعار سال و مشارکت مردم امکان‌پذیر است و مدیران اجرایی باید برنامه‌های خود را مطابق با آن تنظیم کنند.

وی افزود: شورای شهر به عنوان خانه مردم و قانون‌گذار محلی، وظیفه نظارت بر عملکرد شهرداری و ارائه برنامه برای اجرا توسط سایر دستگاه‌های اجرایی را در محلات شهر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف شورا تعیین و انتخاب شهردار به عنوان یک دولت کوچک شهری است که باید با برنامه‌های خود در راستای توسعه شهر گام بردارد.

عین‌بیگی با تاکید بر اهمیت مسائل اقتصادی، اضافه کرد: جذب سرمایه‌گذار در بجنورد از مهم‌ترین برنامه‌های شورای شهر و شهرداری بجنورد در راستای رشد اقتصادی شهر است.

وی تاکید کرد: در سال سوم این دوره از شورای شهر بجنورد کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری تعریف شده و ۲۵ بسته سرمایه‌گذاری در بجنورد آماده ارائه برای جذب سرمایه‌گذار است.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد تصریح کرد: راه اصلی موفقیت شورای شهر بجنورد برقراری ارتباط و استفاده از ظرفیت‌های جامعه نخبگانی و دانشگاهی شهر است، سال گذشته ۲۶ دستگاه اتوبوس با هدف تقویت ناوگان حمل‌ونقل عمومی در بجنورد خریداری شد که ۲۰ درصد از هزینه‌ها توسط شهرداری و ۸۰ درصد توسط دولت تهیه شد.

عین‌بیگی درخصوص مشکل ترافیکی بجنورد گفت: بیشتر خیابان‌های پرتردد در بجنورد قابلیت گسترش و وسیع شدن را ندارد و تاکید حوزه مدیریت شهری بر انتقال مشاغل با بار ترافیکی بالا به حاشیه شهر است.

کد خبر 749222

دیگر خبرها

  • هر چه میز خدمت مسئولان خلوت‌تر باشد نمره آن‌ها بالاتر است
  • سرکشی از خانواده‌های شهدا برکات معنوی دارد
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • البرز در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار