Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار البرز گفت: باید اقدامات اساسی تری برای ساماندهی رودخانه ها و آب راه ها صورت گیرد زیرا با توجه به ساخت های صورت گرفته در مسیر آب های سطحی، احتمال حوادث در مواقع بحران افزایش می یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، عزیزالله شهبازی، رییس ستاد هماهنگی مدیریت بحران استان و استاندار البرز عصر جمعه در بازدید از ادامه رودخانه دلمبر در نقاط مختلف شهر و مناطق حادثه خیز در هنگام بروز سیل گفت: با توجه به بارندگی های پیش رو از سال قبل اقدامات پیشگیرانه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با جمعی از مسئولان مرتبط با موضوع دفع آب های سطحی و ساماندهی فاضلاب بر اساس احصا وضعیت و شناسایی قبلی از نقاط بحران خیز و خطرآفرین در بارندگی های شدید بازدید میدانی انجام شد.   وی با بیان اینکه رودخانه دلمبر یکی از نقاطی است که آب از بالادست در این مسیر سرازیر می شود، اظهار داشت: متاسفانه طی سال های گذشته توجهات به سمت ساخت و ساز معطوف و بر این اساس مسیر رودخانه منحرف شده که این امر دفع آب های سطحی را با مشکل مواجه کرده است.   شهبازی با اشاره به اینکه در خصوص آغاز سال های ترسالی بشارت هایی داده شده است، تصریح کرد: بر این اساس شهرداری کرج طی برنامه ریزی دقیق باید اقدامات فوری برای ساماندهی آب های سطحی انجام دهد.   وی گفت: دیواره سازی مسیر رودخانه دلمبر از امور اساسی و اولویت دار محسوب می شود که باید در دستور برنامه های کوتاه مدت قرار گیرد.   شهبازی افزود: در مسیر رودخانه دلمبر باید پست های امدادی و خدماتی با تجهیزات لازم مستقر شود تا د رهنگام بروز حادثه در کمترین زمان ممکن نسبت به بازگشایی مسیر رودخانه اقدام کند.   وی اظهار داشت: در مجموع باید اقدامات اساسی تری برای ساماندهی رودخانه ها و آب راه ها صورت گیرد چراکه با توجه به ساخت های صورت گرفته در مسیر آب های سطحی، احتمال حوادث در مواقع بحران افزایش می یابد.   استاندار البرز از مدیران خواست تا با اطلاع رسانی و کار جهادی نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند و با احصا نقاط حادثه خیز البرز، اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهند.   شایان ذکر است شهبازی با بازدیدهای میدانی از نقاط مختلف استان و بسیج مجموعه مدیران البرز، با اهتمام ویژه ای درصدد پیشگیری از وقوع بحران های احتمالی است و به همین دلیل تاکنون نسبت به سایر استان های درگیر بارندگی شدید، البرز با موانع جدی مواجه نشده است.       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی

به گزارش خبرگزاری مهر، بارش‌های شدید شب گذشته جمعه چهاردهم و صبح شنبه پانزدهم اردیبهشت ماه، باعث بروز تند آب، انسداد و گرفتگی در یکی از شبکه‌های دسترسی به کانال جنوب شرقی تهران و در حوزه شهرداری منطقه ۱۵؛ بزرگراه بعثت نزدیک به میدان بسیج (در داخل فضای سبز) شد.

شهرداری منطقه ۱۵ تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی بارندگی شدید و گرفتگی این شبکه دسترسی به کانال اصلی، عوامل اجرایی و مدیران خدمات شهری به محل اعزام شدند و کارگران اداره مسیل‌های منطقه برای رفع گرفتگی شبکه آبرسانی به محل اعزام شده و در جهت بازکردن آن اقدام کردند.

حجم تندآب و فشار آب زیاد، باعث افتادن یکی از کارگران پیمانکار اداره مسیل‌ها و قنوات منطقه به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی متصل به کانال سرخه حصار شد.

در پی این حادثه بلافاصله عوامل اجرایی و نیروهای امدادرسان از جمله آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و در دسته‌های مختلف نیروهای امدادرسان اقدام به گشت و جست‌وجو از محل حادثه تا محدوده چرم شهر کرده‌اند.

عوامل امداد و نجات با همکاری شهرداری منطقه همچنان در حال جست‌وجوی این کارگر خدمت‌رسان هستند و در صورت کسب اطلاعات جدید، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در راستای تعهد شهرداری منطقه ١۵، در حفظ جان کارکنان خود، حادثه پیش آمده با جدیت در دست بررسی است و در صورت محرز شدن تخلف یا عدم رعایت اصول ایمنی کافی، پیمانکار مربوطه حتماً بازخواست خواهد شد و در این باره نیز به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 6096624

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان صادر شد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • تاکید سازمان همکاری اسلامی بر لزوم تحریم همه‌جانبه اسرائیل
  • فیشینگ کار حرفه ای در کرج در دام پلیس افتاد
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع آوری آب های سطحی
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اجرای ۱۵ طرح عمران شهری در سلماس