Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@15:28:18 GMT

اعتراض مکرون به طرح حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۲۲۸۸

اعتراض مکرون به طرح حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه درباره تصمیم ترامپ در به رسمیت شناختن مالکیت اسرائیل بر ارتفاعات جولای، گفت: شناخت این حاکمیت بر ارتفاعات جولان برخلاف با قوانین بین المللی است و تنها می تواند منجر به تنش در منطقه شود.


روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با امضای فرمانی حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان را به رسمیت شناخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




شایان ذکر است که بلندی‌های جولان بخشی از خاک سوریه و یکی از مناطق حساس نظامی در خاورمیانه به‌شمار می‌آید و تنها 70 کیلومتر از شهر دمشق فاصله دارد. اسرائیل در جنگ شش روزه سال 1967 بخش بزرگی از بلندی‌های جولان سوریه است به اشغال خود درآورد. بسیاری از کشورها اقدام اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر ارتفاعات جولان را محکوم کرده‌اند.
 

گفتنی است، رژیم صهیونیستی حدود هفتاد سال پیش با کمک انگلیس و حمایت آمریکا فلسطین را به اشغال خود در آورد و میلیون‌ها فلسطینی را مجبور به مهاجرت به لبنان، سوریه و کشورهای دیگر کرد. این رژیم همچنین بخش‌هایی از خاک لبنان و سوریه را به اشغال خود در آورد.
 

اسرائیل سالهاست که با حمایت آمریکا به اشغالگری خود در منطقه ادامه می‌دهد. از طرفی رژیم صهیونیستی نیز از این حمایت کمال استفاده را کرده و تا کنون توانسته است با قدرت وتوی آمریکا در سازمان ملل از اقدام کشورهای دیگر در احقاق حقوق مردم منطقه علیه این رژیم اشغالگر و نامشروع که فقط حدود 70 سال از عمر آن می گذرد جلوگیری نماید.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مکرون جولان اسرائیل فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۲۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان گیلان در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی

دریافت 17 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد واحد رشت در حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط رژیم جعلی اسرائیل و حمایت‌های آمریکا از این رژیم کودک‌کش با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل اقدام پلیس آمریکا را محکوم کردند.

کد خبر 6092415

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی، سازمان استکباری آمریکایی-صهیونیستی را به هم ریخت
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • چین: فیلیپین اراده پکن برای حفاظت از حاکمیت خود را به جالش نکشد
  • تجمع دانشجویان گیلان در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی
  • اعتراض دانشجویان حامی فلسطین به دانشگاه «سوربن» رسید
  • ادعای آزادی‌خواهی آمریکا با «سرکوب معترض‌ها» زیر سوال رفته است
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • حمله به رفح دور اما نزدیک!
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها