Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-06@22:21:53 GMT

هزار چادر امدادی به لرستان منتقل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۳۳۵۰

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: جمعیت هلال احمر با بسیج همه امکانات و نیروی انسانی خود در بحران پیش روی لرستان امدادرسانی می‌کند. آفتاب‌‌نیوز :  منطقه لرستان، پیروی در جلسه بحران که شنبه در شهرستان دورود برگزار شد، اظهار کرد: تلاش می‌شود اسکان اضطراری و موقت به صورت کمپ در مدارس، مساجد، سالن‌های ورزشی و همچنین مصلی شهر دورود دایر شود و برای همین موضوع یک هزار چادر امدادی به لرستان منتقل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: قریب پنج هزار پک مواد غذایی یک‌ماهه نیز در حال آماده‌سازی و ارسال به شهرستان دورود است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور، گفت: برنامه‌ای تدارک دیده شده که شهرستان دورود به چند منطقه مشخص تقسیم و هر منطقه مسئول و عوامل و تجهیزات امدادی خود را در اختیار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: تا روز آینده چادرهای اسکان اضطراری از طریق سازمان امداد کشور تهیه و به لرستان ارسال می‌شود.
دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: در صورت کسری نیرو در استان درخواست می‌شود از استان‌های همجوار به لرستان اعزام شوند.
وی اظهار کرد: کفش، قایق موتوری و اقلام موردنیاز نیز از طریق رئیس سازمان امداد در حال تهیه است که در اسرع وقت به لرستان انتقال داده می‌شوند.
پیروی تصریح کرد: تمام نیروها و عوامل امدادی برای ۷۲ ساعت آینده نیز در آماده‌باش کامل قرار دارند و امیدواریم با پیش‌بینی‌های به عمل آمده شاهد کاهش آسیب‌های احتمالی در لرستان باشیم.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: چادر امدادی لرستان هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۳۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی در کشور اعلام کرد که طی هفت روز اخیر به بیش از ۵۳۰۰ نفر در ۱۷ استان کشور امدادرسانی شده است.

بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات اقدامات انجام شده از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان کشور گفت: پس از هشدار هفته گذشته سازمان هواشناسی، سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر امدادگران خود و تجهیزات امدادی را در  استان‌هایی که از سوی هواشناسی با بارش شدید باران پیش‌بینی شده بودند، به حالت آماده‌باش درآورد. پس از آن با شروع بارش‌ها از تاریخ  ۱۲ اردیبهشت ماه تا صبح امروز شاهد وقوع سیل و آبگرفتگی در ۱۷ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد بودیم.

وی با بیان اینکه در این ۱۷ استان، مجموعا ۱۳۸ مورد عملیات امداد و نجات از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است، گفت: در مجموع این ماموریت‌ها به پنج هزار  و ۳۶۹ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، همچنین ۲۲۵نفر به مناطق امن انتقال داده شده و از ۲۰۲ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت. ۲۰۶ نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

محمودی درباره اقلام توزیع شده در میان حادثه دیدگان نیز گفت:‌ چهارهزار و ۷۰۷ قوطی کنسروجات، دو هزار و ۸۳۲ کیلوگرم  برنج، دوهزار و ۵۷۶کیلوگرم نایلون، ۶۰۴ کیلوگرم حبوبات، هزار و ۴۸۴ تخته پتو، ۷۲۰تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۳۲۴ست شستشو، ۸۹ ست بهداشتی و ۴۶دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد:۲۴۲تیم عملیاتی متشکل ۸۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این ماموریت‌ها حضور داشته به متأثرین از سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هلال احمر در قرن جدید؛ از مرکز ملی مدیریت و رصد حوادث تا ۲.۸ میلیون عضو جدید
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • امدادرسانی امدادگران هلال احمر خواف به ۳۰ خودرو گرفتار در سیلاب
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • تلاش بی وقفه نیروهای هلال احمر در نجات خودروها از سیلاب تسوج
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار