Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@09:39:26 GMT

سمن های گلستان الگوی توسعه فعالیت مردمی کشور هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۳۷۲۵

سمن های گلستان الگوی توسعه فعالیت مردمی کشور هستند

گرگان - ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: سازماندهی تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد ( سمن ) گلستان برای کمک به آسیب دیدگان سیل این استان، الگویی مناسب توسعه فعالیت مردمی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا تقی رستم وندی شنبه در جمع تشکل های مردمی گلستان اظهار داشت: حرکت تشکل های مردمی در جریان زلزله کرمانشاه هم قابل ستایش بود اما سیل استان گلستان نمونه ای دیگر از ظرفیت بالای مردم برای فعالیت گروهی بزرگ و هدفمند را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: سازماندهی تشکل های مردمی به قوام تشکل ها کمک کرده و موجب می شود این گونه حرکات منجر به اثرگذاری بزرگ در صحنه های اجتماعی و ماندگاری آن ها تبدیل شود.
معاون وزیر کشور افزود: سازمان های مردم نهاد بازوی مشورتی و کارشناسی دستگاه های دولتی هستند و می توانند درخواست های مردم را نیازسنجی کرده و به مسوولین منتقل نمایند.
رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور گفت: در سیلاب گلستان، مردم، دولت و دستگاه های اجرایی از هیچ کمکی برای رفع آلام سیل زدگان دریغ نکرده و روحیه ایثارگری، فداکاری و جوانمردی بالای خود را به نمایش گذاشتند.
وی با یادآوری این که یکی از وظایف تشکل های مردمی، تزریق روحیه و ایجاد امید در جامعه است، گفت: مشارکت مردم نیازمند فرهنگ سازی است و این حضور مستمر آن ها در فعالیت های اجتماعی، امید و انگیزه را در جامعه افزایش خواهد داد.
رستم وندی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم تشکل های مردمی، برنامه ریزی برای مقابله با آسیب های طولانی مدت ناشی از بلایای طبیعی است که می تواند سلامتی بلند مدت را برای جامعه به ارمغان بیاورد.
3014/3091

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تشكل هاي مردمي سيلاب گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی

مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران آذربایجان غربی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری "کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" آذربایجان غربی گفت: با رویکرد مردمی سازی فعالیت‌های بنیاد شهید در نظر داریم تشکل‌های جامعه ایثارگری را تقویت کرده و افزایش دهیم و در حال حاضر پنج تشکل ایثارگری در استان فعال است.

 حجت الاسلام داوود میرزایی  افزود: آذربایجان غربی از استان‌های برجسته در انجام فعالیت‌های فرهنگی است که در صحنه‌های مختلف هم حضور دارند.

وی از انجام تمهیدات برای برگزاری کنگره استانی شهدای غریب در اسارت آذربایجان غربی خبر داد و اظهار کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ادامه داد: هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهداست و تولید سند و مستند از یادواره‌های شهدا از جمله برنامه‌هایی است که در این راستا اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام میرزایی با بیان اینکه شهدای اسارت در مظلومیت به شهادت رسیده اند، گفت: این کنگره با دستور رییس جمهور آغاز شده و در تمامی استان‌ها هم یادواره استانی تعریف و پیشتر در استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهدا در اوج معنویت، عرفان و معرفت بودند، افزود: وظیفه امروز ما در برابر شهدا، حفظ و ترویج فرهنگ شهدا و حرکت در مسیر آرمان‌های شهیدان است تا در قیامت شرمنده آنان نشویم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امنیت امروز کشور مدیون خون شهدا و ایثارگری جانبازان و آزادگان است، اظهار کرد: امیدواریم خداوند توفیق دهد که ادامه‌دهنده مسیر شهدا باشیم.

"کنگره ملی شهدای غریب در اسارت" قرار است در تیرماه سال جاری برگزار شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • فعالیت پنج تشکل ایثارگری در آذربایجان‌غربی