Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@14:46:40 GMT

بهار ۹۸| بناهاو معابربافت تاریخی بوشهر+فیلم

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۳۸۵۷

بهار ۹۸| بناهاو معابربافت تاریخی بوشهر+فیلم

‍‍‍‍‍‍

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به قدمت ۲ قرن بناهای بافت تاریخی بوشهر گفت: بیش از یک‌هزار بنا در بافت تاریخی بوشهر وجود دارد که بناهاو معابر این بافت حکایت معماری زیبا و ماندگار گذشتگان دارد. ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۵ استانها بوشهر نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ظرفیت گردشگری استان بوشهر در بخش‌های دشت، ساحل، کوهستان و آثار باستانی به‌گونه‌ای است که جوابگوی توریست‌ها و گردشگران داخلی در حوزه‌های گوناگون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساحل 900 کیلومتری خلیج فارس، کوهستان‌های زیبا با منظره دل‌انگیز، دشت‌های سرسبز، آثار باستانی گذشتگان از 3 هزار سال تا 200 سال همه اینها‌ حکایت گردشگر پذیر بودن استان بوشهر است.

بافت تاریخی بوشهر با قدمتی حدود 2 قرن یکی دیگر از قابلیت‌های گردشگری بوشهر است که استقرار آن در کنار ساحل خلیج فارس زیبایی آن دو چندان کرده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه شهر بوشهر علاوه بر ساحل از ظرفیت‌های مهم گردشگری دیگری برخوردار است اظهار داشت: بافت تاریخی بوشهر که دارای معماری گذشتگاه در 2 قرن پیش است مورد توجه گردشگران به ویژه در ایام نوروز قرار می‌گیرد.

ارغوان مهدی‌زاده از استقرار یک‌هزار ساختمان در بافت 38 هکتاری بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: این ساختمان‌ها در چهار محله «شنبدی»، «بهبهانی»، «دهدشتی» و «کوتی» قرار دارد که بیشتر بنا‌ها مربوط به عصر قاجار است.

وی، از تقارن رنگ‌ها در درب و پنجره ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد: معماران بافت بوشهر، با انرژی جادویی رنگ‌ها، به‌صورت متقارن در هر نیم‌دایره، تقارن احساسی را جایگزین تقارن قدرتمند هندسی کرده‌اند.

موزه‌های استان بوشهر پذیرای گردشگران نوروزی است گردشگری دریایی یکی از جاذبه‌های گردشگری بوشهر + فیلمبهار 98| بازارچه‌های نوروزی محصولات صنایع دستی استان بوشهر راه‌اندازی شد

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از  استقرار پایگاه بافت تاریخی بوشهر خبر داد و بیان کرد: گردشگران برای شناخت این بافت زیبا می‌توانند با مراجعه به پایگاه بافت تاریخی بوشهر از اطلاعات لازم برخوردار شوند.

مهدی‌زاده با بیان اینکه دانشکده هنر و معماری دانشگاه خلیج فارس دربافت تاریخی بوشهر قرار دارد افزود: بافت تاریخی بوشهربه عنوان نماد زیبا و پرشکوه از تلاش مردم با فرهنگ بوشهر در تاریخ و اوج شکوفایی این بافت مربوط به دوره قاجار است  که شهر بوشهر دروازه تجارت ایران و مبادلات گوناگون و ورود ملل مختلف به ایران بوده است.

انتهای پیام/ ت

R41363/P4001/S6,53/CT6

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۳۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،علیرضا جیلان افزود: دهیاران می‌توانند با سامان‌دهی مناطق گردشگری از گردشگران ورودی دریافت و درآمد آن را هزینه بهبود زیرساخت‌های آن منطقه کنند.
وی افزود: روستای دوپلان بخش ناغان شهرستان کیار از سایت‌های گردشگری بین‌المللی بوده که مدیریت آن به بخش خصوصی واگذار شده است.
جیلان گفت: قرارداد این طرح دو سال دیگر زمان دارد و سعی شده است با نصب آلاچیق زیرساخت بهتری برای اسکان گردشگران در این منطقه فراهم شود.
وی یادآور شد: سایت گردشگری دره‌عشق دهستان مشایخ شهرستان کیار نیز هنوز کامل نشده و پیمانکار در حال کار است، اما می‌توان به‌طور موقت از آن بهره‌برداری کرد.
جیلان گف: توسعه باغات گردشگری نیز موضوع مهمی بوده که در دستور کار کارگروه گردشگری چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است و متقاضیان بخش ناغان شهرستان کیار نیز می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان