Web Analytics Made Easy - Statcounter

تویوتا وقوع دومین حمله هکری به خود را در پنج هفته اخیر تأیید کرده و از سرقت اطلاعات مالکان ۳.۱ میلیون خودروی تویوتا و لکسوس خبر داده است.به گزارش بلاغ،پنج هفته قبل شعبه تویوتا در استرالیا از سرقت برخی اطلاعات خریداران تولیدات خود خبر داده بود و حالا دفتر مرکزی تویوتا در ژاپن وقوع حمله هکری مشابهی را تأیید کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس، هکرها به سیستم‌های فناوری اطلاعات تویوتا نفوذ کرده و داده‌های متعلق به خریداران تولیدات این شرکت خودروسازی در چند زیرمجموعه آن را دزدیده اند. برخی از این زیرمجموعه‌ها از جمله شرکت‌های هولدینگ تویوتا محسوب می‌شوند و برخی دیگر شعبه‌های تویوتا در شهرهای مختلف ژاپن هستند.

سرورهای هک شده در مجموع حاوی اطلاعات ۳.۱ میلیون نفر مشتری تویوتا بوده و تحقیقات در مورد حجم و محتوای دقیق اطلاعات هک شده در جریان است. اگر چه اطلاعات مالی خریدهای مردم بر روی این سرورها ذخیره نشده بودند، اما ظاهراً برخی اطلاعات شخصی مهم دیگر بر روی آنها موجود بوده است.

تویوتا به ماهیت و جزئیات این داده‌های مسروقه اشاره نکرده است اما با صدور اطلاعیه‌ای از تمامی افرادی که داده‌های خصوصی شأن هک شده، عذرخواهی کرده و از بررسی‌های گسترده در این زمینه خبر داده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۴۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت

رئیس پلیس راه استان خراسان‌جنوبی گفت: بامداد امروز بر اثر برخورد یکدستگاه اتوبوس با وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق در محور نهبندان-زاهدان دو نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی و به نقل از پایگاه خبری پلیس،علیرضا رضایی اظهار کرد: ساعت پنج و ۱۰ دقیقه صبح امروز با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی مبنی بر وقوع حادثه رانندگی در کیلومتر ۱۴ محور نهبندان- زاهدان بلافاصله مأموران و نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: مأموران با حضور در محل حادثه مشاهده کردند یک دستگاه اتوبوس با وانت تویوتا حامل سوخت قاچاق برخورد کرده است که بر اثر این حادثه رانندگی، خودروی تویوتا حامل سوخت دچار حریق شد و دو نفر به دلیل شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

رضایی با بیان این که علت تصادف برابر نظریه کارشناسان پلیس راه، تغییر مسیر ناگهانی از سوی راننده اتوبوس تشخیص داده شده است، تصریح کرد: رانندگان با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از هرگونه عجله و شتاب بی‌مورد پرهیز کنند تا شاهد این‌گونه حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

کد خبر 749581

دیگر خبرها

  • تصادف محور نهبندان ـ زاهدان ۲ کشته برجای گذاشت
  • شوتی سواران در برخورد با اتوبوس جان باختند
  • 2 کشته بر اثر برخورد خودروی شوتی با اتوبوس در محور نهبندان-زاهدان 
  • تصادف بامداد امروز در محور نهبندان-زاهدان ۲ کشته بر جای گذاشت
  • تویوتا به دنبال فرصت در آفریقا
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در توقیف پلیس چابهار
  • توقیف تویوتا قاچاق ۱۲۰ میلیاردی در چابهار
  • تویوتا ۱۲۰ میلیاردی در چابهار توقیف شد
  • باج‌افزارها چطور باج می‌گیرند؟
  • تویوتا برای جوانان و خانواده ها خودروی برقی می سازد