Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@07:09:37 GMT

دغدغه‌های اجتماعی و گاه فرهنگی رضا کیانیان در فضای مجازی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۴۰۸۴

دغدغه‌های اجتماعی و گاه فرهنگی رضا کیانیان در فضای مجازی

‍‍‍‍‍‍

شاید برای بسیاری از افراد، دنبال کردن دغدغه هنرمندان و مسائل شخصی‌شان جذاب باشد و امروز با فراگیر شدن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دسترسی به مسائل خصوصی و دغدغه‌های هر شخص حتی در دورترین نقاط جهان امکان‌پذیر می‌شود. در این بین برخی از افراد یا حتی هنرمندان با به اشتراک گذاشتن مسائل خصوصی‌شان توجه طرفداران خود را جلب می‌کنند و برخی با بیان دغدغه‌ها و اعتراضات و انتقاداتشان نسبت به مسائل مختلف به اتفاقات جامعه واکنش نشان می‌دهند و حتی برخی از هنرمندان از صفحه اینستاگرام یا دیگر صفحات مجازی به عنوان یک منبع درآمد استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نهایت نمی‌توان جایگاه ویژه‌ای که صفحات اجتماعی امروزه در زندگی افراد دارند را منکر شد و این صفحات حتی در تأیین جایگاه هنرمندان در جامعه نیز تأثیرگذار هستند.

خبرگزاری برنا به بررسی صفحه اینستاگرام چند شخصیت برجسته در عالم هنر پرداخته که در ادامه چند پست مهم از پست‌های اخیر رضا کیانیان بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر را می‌خوانید.

رضا کیانیان یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران است که مطمئناً نظراتش در زمینه‌های مختلف می‌تواند حائز اهمیت باشد، او از همان ابتدا با فضای مجازی ارتباط خوبی برقرار کرد و فعالیت‌های بسیاری در فضای مجازی داشت که بارها با واکنش‌های مختلفی همراه بود.

در صفحه اینستاگرام رضا کیانیان پست‌های متعدد با موضوعات مختلف وجود دارد و او به عنوان یک هنرمند با واکنش نشان دادن نسبت به مسائل مختلف و گاه مخاطب قرار دادن برخی مسئولان انتظارات خود را از مسئولان بیان می‌کند و برخی مواقع صراحت بسیاری را می‌توان در گفته‌هایش دید که در نوع خود خاص و متفاوت است. او علاوه بر انتقادهایی که برخی مواقع عنوان می‌کند فعالیت‌هایی خیرخواهانه نیز در فضای مجازی دارد و نسبت به اتفاقات تلخ جامعه نیز معمولاً واکنش نشان می‌دهد. با توجه به این مسائل رضا کیانیان را می‌توان بازیگری دغدغه‌مند دانست.

رضا کیانیان با 781 هزار دنبال کننده شاید نسبت به یک بازیگر مخاطبانش چندان زیاد به نظر نرسد اما مطمئناً افرادی که او را دنبال می‌کنند افرادی به دور از جنبه‌های سخیف و مبتذل رایج در فضای مجازی باشند.

بیشتر ما ،فقط به دنبال گرفتن غلط های دیگرانیم. حق هم داریم. چون همه همین گونه پرورش یافتیم. 

امتحان دیکته را یادتان هست؟ معلم فقط دنبال غلط های ما بود. یک معلم مقتدر، در برابر یک کودک بی دفاع. فقط به دنبال غلط های ما بود تا دورش را یک خط قرمز بکشد و تحقیرمان کند!

مشق شب هم برای همین بود.که در کنار خانواده مان نباشیم و لذت نبریم. فقط از روی کتاب بنویسیم و به فکر این باشیم که غلط نداشته باشیم. 

هیچ وقت آموزگار ،درست های ما را مشخص نکرد و دورش خط سبز نکشید.

ما از کودکی این گونه بار آمدیم .که غلط نداشته باشیم . وقتی هم بزرگ شدیم، در همه جا دور غلط های ما خط قرمز کشیدند. همه جا پر از خط قرمز است .

گشت های امر به معروف و نهی از منکر را یادتان هست؟ 

هیچ وقت یادتان میاید امر به معروف کرده باشند؟ فقط نهی از منکر می کردند. 

سامانه ای وجود ندارد که از کودکی تا بزرگی درست های ما را ببیند و تشویقمان کند؟ 

از وقتی مدرسه در ایران درست شده همین گونه بوده. از دارالفنون تا الان. 

دیکتاتوری از دیکته میاید. امتحان دیکته در همه ما یک دیکتاتور کوچک ساخت و می سازد.

ترور تنفر می آورد تا دوستی. ترور مروج خشونت است تا آرامش.

سازمان های تروریستی قبل از انقلاب ایران هم مثل سازمان چریک های فدایی خلق و یا سازمان مجاهدین خلق هرگز توفیقی به دست نیاوردند. ترور هاشان فقط به ترویج بیشتر خشونت انجامید. مجاهدین پس از انقلاب هم به ترور هاشان ادامه دادند. و هر چه بیشتر با کشتار انسان ها تنفر را گسترش دادند. و هر چه بیشتر منزوی شدند و از مردم دور و دور تر شدند. مثل همان تفکری که قتل های زنجیره ای را تیوریزه کرد. بعد ها گروه هایی مثل طالبان و داعش با ترور و خشونت عریان می خواستند به قدرت برسند. چقدر خون ریختند؟ اما جز تنفر و خشونت و ویرانی چیز دیگری نیافریدند. 

این گروه ها که بزرگ و قدرتمند بودند. چه دستاوردی داشتند که حالا یک گروه بسیار کوچک و محلی مثل جیش العدل بخواهند چیزی به دست بیاورد!

همه شان هم پشت اسامی زیبایی مثل عدل و برابری و برادری پنهان می شوند. و برادر کشی می کنند.حتما بعضی شان هم اعتقاد دارند که عملیات انتحاری انجام می دهند. اما اعتقاد، وقتی باعث کشتار دیگران می شوند. هیچ تقدسی ندارد.

اعتقاد به ترور حاصل یک خشم فروخورده و کور است.. وهمین کور بودنشان باعث میشود تا ابزار دست قدرت های بزرگ شوند. 

امروز هیچ کس باور ندارد که رهبران تروریست ها حاضر باشند خودشان هم عملیات انتخاری انجام دهند و یا قرص سیانور شان را ببلعند.

رهبران تروریست فقط به قدرت فکر می کنند. 

اما نکته قابل تأمل این جاست. این ها که هنوز به قدرت نرسیده اند بی هیچ قانونی محاکمه و محکوم می کنند و حکم را هم اجرا می کنند!! اگر به قدرت برسند چه ها خواهند کرد!

هرگز یک فکر تروریستی قادر به ایجاد عدل و برابری و برادری نیست. چون استدلالی جز کور و کر بودن در برابر دیگران ندارد .عرض تسلیت به تمام قربانیان ترور

این کمپین از طرف شورای جوانان آموزش و پرورش فارس راه اندازی شده. همه دلمون خونه. از خون دلمون اهدا کنیم.

دلم برای باغچه میسوزد

کسی به فکر گلها نیست

کسی به فکرماهیها نیست

کسی نمیخواهد

باور کند که باغچه دارد میمیرد

که قلب باغچه در زیر آفتاب ورم کرده است

که ذهن باغچه دارد آرام آرام

از خاطرات سبز تهی می شود

و حس باغچه انگار

چیزی مجردست که در انزوای باغچه پوسیده ست.

حیاط خانه ی ما تنهاست

حیاط خانه ی ما

در انتظار بارش یک ابر ناشناس

خمیازه میکشد

و حوض خانه ی ما خالیست

ستاره های کوچک بی تجربه

از ارتفاع درختان به خاک میافتند

و از میان پنجره های پریده رنگ خانه ی ماهی ها

شب ها صدای سرفه میآید

حیاط خانه ی ما تنهاست .

پدر میگوید:

" از من گذشته ست

از من گذشته ست

من بار خودم را بردم

و کار خودم را کردم "

و در اتاقش ، از صبح تا غروب ،

یا شاهنامه میخواند

یا ناسخ التواریخ

پدر به مادر میگوید:

" لعنت به هرچه ماهی و هرچه مرغ

وقتی که من بمیرم دیگر

چه فرق میکند که باغچه باشد

یا باغچه نباشد

برای من حقوق تقاعد کافیست."

..........

روحش شاد


تمام فروش این نمایشگاه به بیماران دیالیزی اهدا می شود.


دلیل تخریب و نابودی حیات وحش فقط شکارچی ها ، صیادان و... نیستند بلکه تک تک افرادی که حیوان حیات وحش را از صیاد و فروشنده ها می خرند هم در این کار غلط شریک هستند. سمندر، مار، لاکپشت و مارمولک ها هیچ جایگاهی در نوروز نداشته و ندارند. چرا بعضی از ما مردم سال نو را با کشتار و نابودی حیات شروع می کنیم؟؟؟ تا زمانی که خریدار وجود داشته باشد بازار صید و شکار رونق پیدا می کند. در مورد ماهی ها باید این را بدانیم که اگر شرایط نگهداریش را نداریم نخریم، تنگ های کوچک جای مناسبی برای ماهی ها نیست و و اگر بخواهیم رهایشان کنیم باید بدانیم هرگز و هرگز جای این گونه ماهی های وارداتی، رودها، برکه ها و طبیعت کشور ما نیست و در صورت زنده ماندن باعث نابودی گونه های بومی حیات وحش در زیستگاه های آبی می شوند

چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تکلیف فیلم های توقیف شده در این چند سال را روشن نمی کند؟

فیلم اشغال های دوست داشتنی، چه ایراد هایی دارد که چند سال است به این شکل با آن برخورد می شود و به آن اجازه اکران داده نمی شود؟

وزارت فرهنگ وارشاد، به شکل علنی فیلم ها را توقیف می‌کند ، و علنی از نمایش آن جلوگیری می کند. ولی هیچ وقت علنی از عمل توقیف دفاع نمی کند. من به عنوان تماشاگر سینما حق دارم که بدانم، چرا وزارت فرهنگ و ارشاد مرا از دیدن چنین فیلم هایی محروم می کند.

سامان مقدم کارگردان فیلم «صد سال به این سال ها» می‌گوید این فیلم ،سال هاست با داشتن پروانه نمایش اجازه اکران ندارد! چرا؟

وزارت فرهنگ وارشاد لازم است یک بار برای همیشه تکلیف این بلاتکلیفی ها را روشن کند.

آقای خاتمی امام جمعه تهران.

آیا خبر دارید ایران یکی از کشور هاییست که بالاترین مصرف سرانه مشروبات الکلی را دارد؟

آیا میدانید این همه مشروب الکلی از کجا تامین می شود؟

در ایران فقط مشروبات الکلی دست ساز مصرف نمی شود، بلکه حجم بالایی از مصرف داخلی از خارج وارد میشود. و این واردات آنقدر زیاد است که در اکثر نقاط ایران ، هر کجا و هر لحظه ای که اراده کنید در اختیارتان قرار می گیرد؟ فقط کافی ست تلفن کنید و برایتان بیاورند درب خانه ! آیا می دانید این مشروبات الکلی خارجی ، در این حجم زیاد چگونه وارد ایران می شود؟ ‌آیا می دانید چون این مشروبات قاچاق هستند ، سو استفاده کنندگان زیادی مشروبات تقلبی می سازند و در اختیار مصرف کننده قرار می دهند؟ و همین مشروبات تقلبی ، باعث کوری و مرگ و میر های فراوانی می شود؟ 

آیا می دانید مصرف سرانه مخدر های طبیعی و شیمیایی آنقدر بالاست که حتی به دبستان ها هم رسیده است؟ 

آیا می دانیداین همه مواد مخدر از کجا تامین می شود؟ 

آیا به نظر شما مصرف مواد مخدر مثل شیشه و هرویین و گل و ال اس دی و کوکایین و ....... خانمان برانداز ترند یا مشروبات الکلی؟

من از مصرف الکل حمایت نمی کنم اما با مصرف مواد مخدر با تمام وجود مخالفم. 

شما حتما به فیلم هایی که وزارت کشور و وزارت اطلاعات از بلاهایی که مصرف مواد مخدر به سر این مردم مظلوم آورده و میاورد در اختیار دارند دسترسی دارید. اگر ندیده اید خواهش می کنم حتما ببینید.

آیا تا به حال در نماز جمعه ازین معضلات بحثی به میان آورده اید؟ 

آیا تا به حال به آسیب شناسی این معضلات کمک کرده اید؟ 

شما به گونه ای در مورد کشور ایران صحبت می کنید که انگار یک کشور خیالی ست!

در ایران واقعی مثل همه کشور های دیگر جهان ، چه بخواهید و چه نخواهید این مواد مصرف می شوند. اما کشور های دیگر صورت مسله را پاک نمی کنند. بلکه با واقعیات کشور به شکل واقعی رو برو می شوند. آسیب شناسی می کنند و راه حل پیدا می کنند. 

موضوع مشروبات الکلی هم مثل همه مشکلات فقط با ندیده گرفتن حل نمی شود.

فرض کنیم روزنامه ایران هم به این موضوع اشاره نکرد. و هییت نظارت بر مطبوعات روز نامه ایران را توقیف کرد ، آیا مشکل حل می شود؟ دیگر کسی مشروب نمی خورد؟ دیگر مشروب قاچاق در آن حجم زیاد وارد کشور نمی شود؟ دیگر مشروب تقلبی ساخته نمی شود و مصرف کنندگان این محصولات تقلبی کور نمی شوند و نمی میرند؟ یا این که بر عکس واردات بیشتر میشود و محصولات تقلبی فراوان تر می شود و کوری و مرگ و میر فرا گیر تر می شود؟

اعتراض شدیدالحن خانه موسیقی به تغییر دادن سرود «ای ایران»

هیئت مدیره خانه موسیقی در جلسه اخیر خود نسبت به دخل و تصرف غیرقانونی و تحریف کلام سرود ملی “ای ایران” واکنش نشان داد.

به گزارش سینماسینما ، اعضای این هیئت مدیره به نمایندگی از جامعه موسیقی کشور به شدت به این عمل غیرقانونی و به دور از اخلاق سازندگان این سرود جعلی اعتراض کردند و از مسئولان و ضابطان قضایی خواستند تا با خاطیان برخورد قانونی کنند. 

در بخشی از بیانیه خانه موسیقی آمده است که سرود زیبا و ملی “ای ایران” که به ثبت ملی رسیده جزو میراث معنوی ایران شناخته شده و همچون دیگر آثار ملی ارزشمند و غیر قابل تغییر است و به هیچ عنوان نمی توان در آن دخل و تصرفی ایجاد کرد و سازمان میراث فرهنگی کشور به عنوان متولی اصلی آثار ملی در کشور باید نسبت به این حرکت زشت واکنش مقتضی نشان دهد. 

همچنین در این بیانیه آمده است: سرود ملی “ای ایران” مورد وثوق قاطبه مردم ایران بوده و میلیونها نفر از ایرانیان در سراسر گیتی با آن خاطره دارند و نسبت به آن عشق می ورزند و لذا تحریف و جایگزینی هر کلام دیگری بر روی آن آهنگ به نوعی جعل و تحریف یک ترانه ملی و خاطره انگیز است ونه تنها احساسات میلیون ها ایرانی را جریحه دار خواهد کرد بلکه پیگرد قانونی خواهد داشت. 

هیئت مدیره با تاکید بر حفظ شان و شئون مظاهر مذهبی و احترام به شخصیت های مذهبی ، ترانه جایگزن شده بر روی این آهنگ را به نوعی وهن بخش دیگری از تعلقات مذهبی مردم ایران دانسته و معتقدند اینگونه کارها نه تنها کمکی به تحکیم مبانی عقیدتی و دینی مردم نمی کند بلکه بر ضد خودش عمل خواهد کرد. 

گفتنی است سرود ملی “ای ایران” متعاقب اشغال ایران توسط نیروهای انگلیسی و در مهر ۱۳۲۳ از سوی زنده یاد روح الله خالقی با تصنیف حسین گل گلاب و با صدای جاودانه غلامحسین بنان ساخته و به عنوان یکی از سرودهای محبوب نسل های متعدد مردم ایران شناخته شده است

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حیوان رضا کیانیان شاهنامه فضای مجازی مرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی

به گزارش "ورزش سه"، همیشه محبوبیت پرسپولیس، استقلال، سپاهان و تراکتور یکی از موضوعات مورد بحث میان هواداران فوتبال ایران بوده و این در حالی است که با گذشت 23 دوره از لیگ برتر ایران، نگاه کردن به جو مخوف ورزشگاه‌ها و تماشاگران تیم‌ها، باعث می‌شود تا حدودی نسبت به این موضوع آگاهی داشته باشیم، اما در عصر ارتباطات، تمرکز بر بخش فضای مجازی به ویژه اینستاگرام به تیم‌ها کمک می‌کند تا محبوبیت خودشان را نشان دهند. البته این موضوع هم چندان قابل اتکا نیست چرا که امکان دارد برخی از کاربران فضای مجازی، صفحه دو یا چند باشگاه را دنبال کرده باشد و از آن مهمتر برخی از هواداران نیز علاقه خودشان را در قلبشان نگه داشتند. با این حال نگاهی خواهیم داشت به وضعیت فعالیت باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران در فضای مجازی تا ببینیم کدام تیم بیشترین دنبال کننده و هوادار را دارد.

پرسپولیس - 9 میلیون نفر
باشگاه پرسپولیس با 9 میلیون نفر دنبال کننده، از این حیث در فوتبال ایران یکه تاز است و با توجه به چهره خاصی که در آسیا دارد، توجه مردمان دیگر کشورهای آسیایی را نیز به خود جلب کند.

استقلال - 4 میلیون نفر
اختلاف فاحش آبی‌ها نسبت به رقیب سنتی خود قابل توجه است و این تفاوت 5 میلیونی برای هواداران استقلال قطعا حائز اهمیت خواهد بود.

تراکتور - 1.1 میلیون نفر
نام تیم بعدی مشخص است. تیمی که هنوز تصاویر حضور هواداران پرشورش در بازی‌های لیگ بیست و سوم، توسط رسانه‌ها با عنوان یکی از باشکوه‌ترین تیم‌های هواداری در فوتبال ایران منتشر می‌شود.

سپاهان - 505 هزار نفر
طلایی پوشان اصفهان فاصله بسیار زیادی با سه تیم پرسپولیس، استقلال و تراکتور دارد. آنها در میزان دنبال کننده هنوز به یک میلیون هم نرسیده‌اند و این یک اتفاق مهم در رابطه با صفحه مجازی باشگاه سپاهان خواهد بود.

فولاد خوزستان - 210 هزار نفر
تیم بعدی فولادی‌ها خواهند بود. خوزستان به عنوان اولین استان در مسیر توسعه فوتبال در کشورمان ایران، همیشه استانی فوتبالی بوده و در تاریخ تیم ملی فوتبال ایران، شاهد استعدادهای زیادی بوده‌ایم و فولاد خوزستان به عنوان پرافتخارترین تیم این استان شرایط قابل توجهی دارد.

ملوان - 85 هزار نفر
باشگاه ملوان جدای از محبوبیتی که در خطه شمالی کشورمان دارد، در مدت اخیر با توجه به فعالیت گسترده‌ای که در فضای مجازی داشته، در رده بعدی ایستاده اما شایان ذکر است ملوان نخستین تیمی است که کمتر از 100 هزار نفر دنبال کننده دارد!

صنعت نفت آبادان - 82 هزار نفر
باور کردنی نخواهد بود که با توجه به شرایط کنونی جدول، باید با صنعت نفت آبادان، نماینده برزیلی فوتبال خوزستان در پایان فصل خداحافظی کنیم اما قطعا هواداران پرشور این تیم به مانند همیشه امید دارند و از بازیکنان تیمشان انتظار دارند هر طور که شده از منطقه سقوط فرار کنند.

استقلال خوزستان - 76 هزار نفر
دیگر تیم خوزستانی فوتبال ایران با 76 هزار دنبال کننده، در رده هشتم قرار دارد و افسوس که آنها هم این روزها در تلاش برای بقا هستند.

شمس آذر قزوین - 65 هزار نفر
اینکه استان قزوین در لیگ برتر نماینده داشته باشد یکی از اتفاقاتی بود که بسیاری از فوتبالدوستان ایرانی به آن فکر می‎‌کردند و اکنون می‌بینیم که شمس آذر در فصل نخست خود در لیگ برتر توانسته تیم محبوبی باشد و جذب 65 هزار دنبال کننده اتفاق ویژه‌ای است که آنها در این فصل تجربه کرده‌اند.

نساجی - 51 هزار نفر
امید شهر خسته، اگر چه فصل سختی داشته اما این روزها حداقل با حاشیه امنیتی یک امتیاز از این منطقه خارج شده؛ واضح و مبرهن است که در هر شرایطی، مردم مازندران پشت تیمشان را خالی نخواهند کرد و حتی اگر این تیم قرار باشد در اتفاقی تلخ مانند گذشته 23 سال از سطح اول فوتبال ایران دور باشد، باز هم نساجی‌چی‌ها تیمشان را تنها نخواهند گذاشت.

گل گهر سیرجان - 50 هزار نفر
سیرجانی‌ها در رده یازدهم این آمار قرار دارند و به نظر وضعیت آنها به عنوان یک تیم صنعتی چندان خوب نیست.

آلومینیوم اراک - 49 هزار نفر
ایرالکو با توجه به تمرکزی که بر مدیریت فضای مجازی خود گذاشته، یکی از دیگر تیم‌هایی است که توانسته در اینستاگرام فعالیت بسیار قابل توجهی داشته باشد و از تیم‌های خلاق فوتبال ایران در این زمینه محسوب می‌شود.

هوادار - 44 هزار نفر
تیم بدون هوادار فوتبال ایران که از آغاز نیم فصل با حضور مسعود شجاعی به عنوان سرمربی توجهات را به خود جلب کرده، به وضوح شرایط بهتری نسبت به برخی از تیم‌های لیگ دارد!

ذوب آهن - 38 هزار نفر
انتظار از ذوبی‌ها با توجه به قدمتشان بیشتر بود، اما در این رده‌بندی، رتبه مطلوبی کسب نکرده‌اند.

مس رفسنجان - 29 هزار نفر
نارنجی پوشان رفسنجانی هم با 29 هزار نفر پانزدهمین تیم فوتبال ایران در رابطه با جذب دنبال کننده محسوب می‌شود.

پیکان - 24 هزار نفر
بر خلاف هوادار، آنها در فضای مجازی با توجه به تسلط بر رشته‌های ورزشی مختلف دنبال کننده زیادی ندارند اما آنها هم در این زمینه از تیم‎‌های خاص لیگ محسوب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران با روایت صفحات مجازی
  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • عربستان یک فعال زن را به ۱۱ سال زندان محکوم کرد / اتهامات: انتخاب نوع لباس و بیان دیدگاه‌ها در فضای مجازی
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس