Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-05-06@00:11:08 GMT

چه کسانی بیشتر واریس می گیرند؟

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۴۵۹۷

اغلب افراد مبتلا به واریس، بیماری‌های زمینه‌ای ندارند و بدون هیچ دلیل روشنی دچار این بیماری شده‌اند.به گزارش بلاغ، واریس معمولاً در ماهیچه‌های پشت پا دیده می‌شوند که عوامل بسیاری برای بروز آن وجود دارد، از جمله؛ وراثت، زیاد ایستادن، چاقی، استفاده از قرص‌های کنترل تولد، یبوست و تغییرات هورمونی در بدن در دوران بارداری، بلوغ و یائسگی، در همین راستا  سعی داریم تا اطلاعاتی را پیرامون افرادی که بیشتر به واریس مبتلا می شوند، را معرفی کند، پس پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واریس چیست؟

واریس معمولاً در ماهیچه‌های پشت پا دیده می‌شوند که در بازگشت خون از اندام‌ها به سمت قلب به‌درستی انجام نمی‌شود و دریچه‌های رگ پا به درست عمل نمی‌کنند.

به گفته وزارت بهداشت و درمان و خدمات انسانی آمریکا حدود ۲۵ درصد زنان و ۱۰ درصد مردان دچار واریس است.

واریس می‌تواند باعث درد، خستگی، بی‌حوصلگی و احساس سوزش، خستگی و سنگین شدن در پا‌ها شود.

 

عوامل زیادی همچون وراثت، زیاد ایستادن، چاقی، استفاده از قرص‌های کنترل تولد، یبوست و تغییرات هورمونی در بدن در دوران بارداری، بلوغ و یائسگی برای واریس وجود دارد.

درمان‌های پزشکی و جراحی برای واریس می‌تواند بسیار گران‌بها باشد، شما می‌توانید برخی از دارو‌های خانگی را برای درمان گیاهی واریس پا امتحان کنید تا از شدت آن و ناراحتی‌های آن بکاهید.

واریس در چه کسانی ایجاد می‌شود؟

از هر ۱۰ نفر فرد بزرگسال، حدود ۳ نفر در طول عمر خود دچار واریس می‌شوند، اغلب افراد مبتلا، بیماری‌های زمینه‌ای ندارند و بدون هیچ دلیل روشنی دچار واریس شده اند با این حال شانس ابتلا به واریس در موارد زیر افزایش می‌یابد:

بارداری: واریس در دوران بارداری تا حدودی به دلیل فشار بیش از حد نوزاد بر روی ورید‌های مادر و از طرفی تاثیر هورمون‌های دوران بارداری که باعث شل شدن دیوار عروق شده، ظاهر می‌شود، هر چه تعداد فرزندان شما بیشتر باشد، خطر ایجاد عروق واریسی دائمی در شما بیشتر می‌شود.

در حاملگی، عروق واریسی ظاهر شده و یا حتی بدتر می‌شوند، اما اغلب بعد از پایان دوران بارداری که فشار روی عروق کمتر می‌شود، بهبود می‌یابند.

سن:با بالا رفتن سن، شیوع واریس افزایش می‌یابد.اضافه وزن:که به نظر می‌رسد شانس خانم‌ها و نه آقایان را برای ابتلا به واریس افزایش می‌دهد.زیاد ایستادن:گفته می‌شود مشاغلی که با زیاد سر پا ایستادن سر و کار دارند، باعث ایجاد واریس می‌شوند، اما شواهد علمی اندکی در این مورد وجود دارد. گاهی اوقات ممکن است بیماری زمینه‌ای باعث بروز واریس شود. علایم واریس چیست؟

اغلب افراد مبتلا به رگ‌های واریسی هیچ نشانه‌ای ندارند. برخی از افراد به دلیل ظاهر شدن ورید‌ها در زیر پوست نگران می‌شوند.

 

ورید‌های واریسی بزرگتر ممکن است دردناک باشند و یا با احساس سنگینی یا خارش همراه باشند، شما ممکن است دچار تورم مچ پا و یا زانو نیز شوید.

آیا واریس عارضه‌ دارد؟

در اغلب افراد مبتلا به رگ‌های واریسی هیچ عارضه‌ای دیده نمی‌شود. در موارد کمی نیز عوارض ایجاد می‌شود.

عوارض ناشی از فشار بالای موجود در ورید‌های واریسی است که باعث ایجاد تغییراتی در عروق خونی کوچک نزدیک به پوست می‌شود.

معمولا بروز عوارض چند سال پس از ظاهر شدن واریس ایجاد می‌شود.

با این حال نمی‌توان پیش بینی کرد که چه کسانی دچار عوارض می‌شوند. اندازه ورید‌های قابل مشاهده هیچ ارتباطی با بروز عوارض نیز ندارد. عوارض احتمالی عبارتند از:

  التهاب ورید (ترومبوفلبیت)تورم کف و قسمت تحتانی پاتغییرات پوستی در طول رگ‌های برجسته؛ تغییرات احتمالی پوست عبارتند از: بی رنگ شدن پوست، اگزما، زخم‌های پوستی، سفت و سخت شدن لایه چربی زیر پوست که باعث کلفت شدن پوست در بعضی نواحی و قرمزی پوست می‌گردد.  خونریزی رگ‌های واریسی به ندرت اتفاق می‌افتد. درمان واریس پا سرکه سیب

سرکه سیب یک روش فوق‌العاده برای درمان واریس پاست. سرکه سیب، سبب پاک‌سازی طبیعی بدن می‌شود و همچنین جریان و گردش خون را بهبود می‌بخشد. هنگامی‌که خون به‌طور طبیعی به جریان می‌افتد، شدت و تورم واریس به‌شدت کاهش می‌یابد.

سرکه سیب خام را روی بخش‌هایی از پوست که واریس دیده می‌شود بمالید و به‌آرامی ماساژ دهید.

 

این کار را قبل از رفتن به رختخواب و صبح روز بعد از آن انجام دهید، این درمان را برای چند ماه ادامه دهید تا از شدت واریس کاسته شود.

دو قاشق چای‌خوری سرکه سیب را به یک لیوان آب اضافه کنید و دو بار در روز بخورید، این کار را حداقل یک ماه انجام دهید تا نتایج مثبت حاصل شود.

فلفل قرمز

فلفل قرمز یک درمان معجزه‌آسا برای درمان واریس است، زیرا غنی از ویتامین C و بیوفلاوونوید‌هاست که گردش خون را افزایش می‌دهد و درد و تورم آن را کاهش می‌دهد.

یک قاشق چای‌خوری پودر فلفل قرمز را به یک فنجان آب گرم اضافه کنید و آن را خوب مخلوط‌کنید و این مخلوط را سه بار در روز برای یک یا دو ماه مصرف کنید.

روغن‌زیتون

افزایش گردش خون برای درمان واریس ضروری است. ماساژ با روغن‌زیتون می‌تواند به افزایش گردش خون کمک کند و باعث کاهش درد و التهاب شود.

مقدار مساوی روغن‌زیتون و روغن ویتامین E  را باهم گرم‌کنید و ناحیه‌هایی که واریس دارد را با آن برای چند دقیقه ماساژ دهید، این کار را دو بار در روز برای یک یا دو ماه انجام دهید تا نتایج خوبی بگیرید.

سیر

سیر یک روش عالی برای درمان گیاهی واریس است که سبب کاهش التهاب و علائم واریس می‌شود، سیر همچنین کمک می‌کند تا سموم مضر در رگ‌های خونی از بین رود و گردش خون بهبود پیدا کند.

شش حبه سیر را له کنید و همراه با آب آن درون یک ظرف شیشه‌ای قرار دهید.

حال آب سه عدد پرتقال را بگیرید و به آن اضافه کنید. همچنین دو قاشق غذاخوری روغن‌زیتون نیز اضافه کنید.

به مدت ۱۲ ساعت صبر کنید.

حال شیشه را تکان دهید و سپس چند قطره از این مخلوط را بر روی انگشتان دست خود قرار دهید و رگ‌های التهابی را با حرکات دایره‌ای شک به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.

سپس منطقه واریسی را با یک پارچه کتان یا پنبه‌ای ببندید.

این کار را چندین ماه برای درمان واریس انجام دهید. همچنین سیر تازه را در رژیم غذایی خون اضافه کنید.

جعفری

جعفری غنی از ویتامین C  است که می‌تواند برای درمان گیاهی واریس پا از آن استفاده کرد.

جعفری دارای یک آنتی اکسیدان قوی است که می‌تواند سبب تولید کلاژن و کمک به بازسازی سلول‌ها شود.

همچنین دارای روتن است که نقش مهمی در تقویت مویرگ‌ها ایفا می‌کند و از این رو سبب کاهش نشانه‌های واریس می‌شود.

یک مشت برگ جعفری تازه را درون یک فنجان آب به مدت ۵ دقیقه بجوشانید.

سپس آب اجازه دهید تا خنک شود و آب آن را استخراج کنید.

حال چند قطره آب گل رز و آب گل جعفری را به آن اضافه کنید.

سپس آن را درون یخچال قرار دهید تا سرد شود.

سپس با استفاده از مقداری پنبه این محلول را بر روی منطقه آسیب دیده اعمال کنید.

این کار را روزانه برای چند ماه برای درمان واریس پا انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

برگ انگور

برگ‌های انگور منابع خوبی از فلاونوئید‌ها هستند که به حفظ سلامتی رگ‌ها و درمان واریس پا کمک می‌کند.

همچنین برگ‌های انگور دارای خواص ضدالتهابی، آنتی‌اکسیدان و هوموتستیک است که برای درمان واریس مفید است.

یک فنجان برگ انگور را در چهار فنجان آب به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید و سپس اجازه دهید تا سرد شود.

سپس این محلول را درون یک سطل پر از آب گرم بریزید و اجازه دهید به مدت ۵ دقیقه پا‌های شما درون آب خیس بکشد.

سپس پا‌های خود را درون یک سطل پر از آب سرد به مدت ۱۰ ثانیه قرار دهید.

این کار را سه تا چهار بار انجام دهید که با آب سرد پایان یابد.

سپس پا‌های خود را با روغن کرچک ماساژ دهید.

حال پا‌های خود را برای چند دقیقه استراحت دهید.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۴۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟

به گزارش جام جم آنلاین، محسن اسلامی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح روز ۲۱ اردیبهشت، اظهار کرد: این انتخابات در ۲۲ حوزه، ۱۵ استان، ۴۷ فرمانداری و ۸۱ بخشداری برگزار می شود و ۹۰ نامزد برای ۴۵ کرسی باقی مانده مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند. این انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی خواهد بود.

وی در ادامه افزود: بازه زمانی تبلیغات داوطلبان از روز ۱۳ اردیبهشت آغاز شده و در ساعت ۸ صبح روز ۲۰ اردیبهشت تمام می شود. به ستادهای انتخابات استان ها تاکید کرده ایم که میادین شهری برای تبلیغات آماده شوند. فضای مجازی هم برای تبلیغات فراهم شده است. دستورالعملی برای تبلیغات در نظر گرفته شده که مبنای کار تبلیغات است. به ستادهای انتخاباتی داوطلبان تاکید کرده ایم که حتما براساس همین دستورالعمل برای تبلیغات اقدام کرده و به هواداران خود توصیه کنند که مبنای قانون، تبلیغات کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاری دو مانور انتخاباتی، گفت: مانور شبیه سازی شعب اخذ رأی و راه اندازی شعب و تست دستگاه های احراز هویت و صندوق های رای برگزار شده و اشکالات و نواقص احتمالی مورد بررسی قرار گرفته است. این مانورها با حضور اعضای هیات های نظارت و ناظرین شورای نگهبان برگزار شده است. روز یکشنبه هم در استان تهران صندوق های الکترونیکی را زیر بار می بریم و شبیه سازی انتخابات الکترونیک را اجرا می کنیم. از سویی آموزش عوامل اجرایی انتخابات هم انجام شده و ما آمادگی کامل برای برگزاری مرحله دوم انتخابات را داریم.

اسلامی خاطرنشان کرد: با معاونین سیاسی و انتخابات و معاونین امنیتی ۱۵ استان که انتخابات مرحله دوم در آن استان ها برگزار می شود، جلسه داشته ایم و موارد لازم برای برگزاری انتخابات را بررسی و هماهنگ کرده ایم. به آنها تاکید کردیم که حتما با داوطلبان نشست داشته باشند و مورادی که لازم است را به اطلاع داوطلبان رسانده و آنها را توجیه کنند.

وی در ادامه گفت: ۱۱هزار و ۵۰۰ شعبه اخذ رای داریم که ۶۵ درصد آن مربوط به انتخابات الکترونیکی است. تاکید داریم که در ۸ حوزه انتخابیه که انتخابات الکترونیکی است، آموزش های لازم به مردم داده شود. مردم هم می توانند سوابق داوطلبان را از طریق سامانه "انتخاب ایران" که در اینترنت موجود است، بررسی کنند.

اسلامی درباره واجدین شرایط رای اظهار کرد: کسانی که در مرحله اول رای نداده باشند، می توانند در هر حوزه ای رای دهند. کسانی که در مرحله اول در یک حوزه انتخابیه رای داده باشند، فقط در همان حوزه می توانند در مرحله دوم رای بدهند. متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ به قبل می توانند در این انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور درباره چگونگی رای دادن در انتخابات الکترونیکی، گفت: فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می شود. در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رای دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می شود. رای دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می دهد و وقتی صندوق اجازه رای دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می گیرد و و فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رای خود را می دهد. در این انتخابات دیگر تعرفه رای کاغذی وجود ندارد و تعرفه ای هم داخل صندوق انداخته نمی شود. بعد از اینکه فرد رای خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می گیرد.

اسلامی در پایان با بیان اینکه در حوزه های الکترونیک تلاش می شود با تایید هیات نظارت، نتایج در اسرع وقت اعلام گردد، گفت: البته فرایندهای اعتراض و شکایت در هیات های اجرایی و نظارت هم پیش بینی شده و طبق قانون انجام می شود.

دیگر خبرها

  • پیام نتانیاهو به آمریکا: نمی‌توانیم به کسانی که به ما وعده می‌دهند اطمینان کنیم
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • چشم‌ها را با چای بشوییم یا نه؟/ یک توصیه‌ به کسانی که زیاد با نمایشگر کار می‌کنند
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟
  • حزب‌الله: دیوانگی اسرائیل ما را نمی‌ترساند
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • چه کسانی «یسنا» کوچولو را ربودند؟!
  • دانشجویان ایرانی حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا چه کسانی بودند؟ + عکس و سند
  • هر کسی لیاقت شغل بزرگ و مقدس معلمی را ندارد
  • تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی | چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟