Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@20:25:10 GMT

نکاتی برای راه‌اندازی قالیشویی

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۴۶۹۷

نکاتی برای راه‌اندازی قالیشویی

به گزارش جام نیوز، به دلیل کوچک‌تر شدن آپارتمان‌ها، کمبود زمان و انرژی برای افراد جهت شستشوی فرش، موسساتی تحت عنوان قالیشویی تاسیس شدند که خدمات شستشوی فرش را به‌صورت تخصصی ارائه می‌دهند. موسسات قالیشویی وظیفه شستشوی فرش و ارائه خدمات ترمیم فرش را بر عهده دارند. قالیشویی یکی از مشاغلی محسوب می‌شود که راه‌اندازی و فعالیت در آن  به انرژی، زمان و هزینه زیادی نیاز دارد؛ بنابراین برای تاسیس موسسه قالیشویی بهتر است به نکاتی توجه کرد که عبارتند از:

 

 

مکان قالیشویی

یکی از نکاتی که باید  به آن توجه کرد موقعیت مکانی قالیشویی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیشویی‌ها معمولا دفتر پذیرش خدمات انجام شستشوی فرش را در داخل شهر و کارخانه مخصوص شستشوی فرش را در خارج از شهر قرار می‌گیرد. برای تاسیس یک قالیشویی باید محلی در نظر گرفته شود که دسترسی آسانی داشته باشد و موسسات قالیشویی بتوانند در زمان مناسب خدمات شستشوی فرش را انجام داده و آن را به مشتریان تحویل دهند. همچنین مکان کارخانه قالیشویی برای موسساتی که از خدمات شستشوی فرش به سبک سنتی یعنی استفاده از نور خورشید برای خشکشویی فرش‌ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. این قالیشویی‌ها باید محلی را به عنوان کارخانه در نظر بگیرند که هم به موقعیت شهری یا دفتر مرکزی قالیشویی نزدیک باشد و هم قابلیت آفتابگیر خوبی داشته باشد. از طرفی بیشتر قالیشویی‌ها خدمات مبل شویی را نیز انجام می‌دهند که عموما خدمات مبل شویی در محل و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام می‌گیرد.

 

تجهیزات قالیشویی

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بیشتر قالیشویی‌ها از روش‌های سنتی برای ارائه خدمات شستشوی فرش استفاده نمی‌کنند. قالیشویی‌ها با توجه به نوع خدماتی که ارائه می‌دهند باید تجهیزات متفاوتی تهیه کنند. دستگاه شستشوی اتوماتیک، ساده‌ترین نوع تجهیزات قالیشیویی است. دستگاه شستشوی دستی همراه با پلیشر غلطکی، دستگاه شستشوی ریلی، دستگاه شلاق زن فرش، دستگاه خشک کن لوله‌ای درب دار، دستگاه خشک‌کن لوله‌ای بدون درب، دستگاه خاک گیر ضربه‌ای و دستگاه تصفیه آب، از جمله تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی قالیشویی محسوب می‌شوند.

 

اخذ مجوز لازم

یکی از نکاتی که برای راه‌اندازی قالیشویی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای تاسیس قالیشویی باید از مراکز معتبر مانند اتحادیه قالیشویان شهر یا منطقه خود مجوز لازم را تهیه کرده و زیر نظر آن‌ها فعالیت کنید. قالیشویانی که دارای مجوز هستند و زیر نظر اتحادیه قالیشوییان فعالیت می‌کنند باید از نظر تعرفه مطابق با قوانین اتحادیه عمل کنند و درصورت وارد کردن هر گونه خسارت به فرش‌ مشتریان، زیر نظر اتحادیه با موسسه قالیشویی متخلف برخورد خواهد شد.

 

 

مدیریت هزینه‌ها

قالیشویی از جمله مشاغل پر هزینه محسوب می‌شود. هزینه‌های مصرف آب و برق برای شستشوی فرش‌ها و راه اندازی قالیشویی یکی از مخارج سنگین قالیشویی‌ها شناخته می‌شود. برای تاسیس و راه اندازی قالیشویی باید پیش از شروع کار مخارج آن را در نظر گرفت تا بتوان از پس هزینه‌های آن برآمد. بسیاری از قالیشویی‌ها برای مدیریت پرداخت هزینه از یک حسابدار کمک می‌گیرند تا بتوانند به خوبی از پس مخارج و برآیند. همچنین یکی دیگر از هزینه‌های موسسات قالیشویی، پرداخت حقوق کارآمدان و هزینه‌های حمل و نقل فرش‌هاست. به همین دلیل برای راه‌اندازی قالیشویی باید مدیریت هزینه‌ی خوبی داشت تا بتواند سود و زیان کارها را بررسی کرد.

 

تخصص پرسنل

یکی از نکاتی که باید در زمینه راه‌اندازی قالیشویی مورد توجه واقع شود و از اهمیت بالایی نیز برخوردار است؛ میزان تخصص و مهارت پرسنل در زمینه شستشوی فرش و انجام خدمات آن مانند رفوگری، پرداختکاری، ترمیم ریشه فرش و قلم‌زنی، متناسب با نوع و الیاف فرش است. پرسنل قالیشویی باید در زمان دریافت سفارش، فرش را به صورت کامل بررسی کرده و درباره نحوی شستشوی آن،  به مشتریان مشاوره ارائه دهند و پس از آن فاکتور رسمی صادر کنند. نحوه برخورد پرسنل با مشتریان در زمینه فروش و برندسازی اهمیت بسزایی دارد؛ به همین دلیل با توجه به نکات گفته برای تاسیس قالیشویی بهتر است از افراد  و کارشناسان بهره گرفت که مهارت کافی در زمینه فرش داشته باشند.

 

 

مواد شوینده مناسب

برای انجام خدمات شستشوی فرش بهتر است از مواد شیونده متناسب با نوع الیاف فرش استفاده شود. به عنوان مثال برای شستشوی فرش دستباف نمی‌توان از مواد شستشوی قوی استفاده کرد؛ چرا که به سرعت الیاف فرش را می‌پوسانند. همچنین برای شستشوی فرش‌های بسیار آلوده، عملیاتی تحت عنوان اعلاشویی انجام می‌شود که در آن از مواد شیونده مخصوص برای بر طرف کردن لکه‌های کثیف و آلوده فرش استفاده می‌کنند.

 

این مقاله توسط واحد محتوای سایت ایرانگان تولید شده و هرگونه کپی ‌برداری از آن با ذکر منبع بلامانع است.

110

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: قالیشویی قالی شستشو آپارتمان فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کریم میرزایی گفت: اکنون تنها بیماران قلبی و آنژیوگرافی برای درمان به مرکز استان اعزام می‌شوند که امیدواریم با راه اندازی مرکز آنژیوگرافی این مشکل نیز رفع شود که دستگاه آنژیوگرافی به همت یک خیر خریداری شده و با کامل شدن فضای فیزیکی مرکز، در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

او در ادامه با اشاره به هفته سلامت و برنامه‌های این شبکه به مناسبت هفته سلامت، افزود: شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در این هفته با شعاری جهانی «مردمی سازی سلامت» برنامه‌های متعددی اجرا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر تأکید کرد: خدمات ارائه شده مراکز بهداشتی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها از ابتدای تولد و طرح غربالگری رایگان دیابت و فشار خون از جمله خدمات شبکه بهداشت و درمان شهرستان است.

میرزایی با تاکید بر اهمیت عدالت در سلامت گفت: خوشبختانه در تمامی حوزه‌های پزشکان متخصص، تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی در سطح کشور به خودکفایی رسیدیم.

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی یک دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • دستگاه ام.آر.آی نسل جدید در مجتمع درمانی امام رضا (ع) کرمانشاه
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟