Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسماعیل دوستی، نایب رئیس کمیسیون عمران شورای چهارم با بیان اینکه باید از 31 نفر عضو اصولگرا و اصلاح طلب شورای چهارم دفاع کند گفت: در پایان دوره چهارم گفتم که این دوره تکرار نمی شود که البته این اظهارنظر خیلی به مذاق دوستان من در بیرون از شورا خصوصا از اصحاب رسانه خوش نیامد.

اسماعیل دوستی، نایب رئیس کمیسیون عمران شورای چهارم شهر تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان اینکه باید از 31 نفر عضو اصولگرا و اصلاح طلب شورای چهارم دفاع کند گفت: در پایان دوره چهارم گفتم که این دوره تکرار نمی شود که البته این اظهارنظر خیلی به مذاق دوستان من در بیرون از شورا خصوصا از اصحاب رسانه خوش نیامد و در جلسه ای بابت این اظهارنظر از سوی برخی دوستان بازخواست شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوستی درباره دلیل موفقیت شورای چهارم گفت: کوهی از تجربه در شورای چهارم جمع شده بود؛ نماینده مجلس، استاندار، وزیر و تعدادی که سابقه طولانی شورا را داشتند، کسانی که مدیریت شهری را خوب می فهمیدند. هردوگروه اعضای شورا تلاش می کردند در هدایت شهر و شهرداری کارنامه موفقی داشته باشند.

وی در ارزیابی عملکرد شورای چهارم گفت: در دوره قبل اقدامات بسیار موثری در رابطه با زیرساخت ها در شهر صورت گرفت؛ از جمله درباره شریان های اصلی شهر، پارک ها، تملک املاک و باغات، اخذ هدایای رهبری مانند پارک ولایت، یاس و تپه های تلو؛ کارهایی که واقعا بی نظیر بود و اتفاقات نادری افتاد. بیش از 170 تقاطع غیرهمسطح ساخته شد و در جهت درآمدهای پایدار گام های اساسی برداشته شد. معتقدم شورای چهارم باوجود ضعف ها فرایند و برآیند مثبتی داشت.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورای پنجم تجربه اجرایی شورای قبل را ندارند گفت: حدود 15 درصد اعضای شورای جدید در بدو ورود نسبت به مسائل شهری آشنایی و شناخت کافی را داشتند و متاسفانه نتیجه کم تجربگی شورا منجر به اشتباه در انتخاب شهردار شد.

دوستی درباره ویژگی های مطلوب برای گزینه شهرداری تهران گفت: شهردار تهران باید کسی باشد که سنش حدود 50 تا 60 سال باشد، توانایی اجرایی در عرصه های گوناگون شهری و آشنایی کامل نسبت به شهر و مسائل شهری داشته باشد. نجفی مدیر با تجربه و دانشگاهی است اما شهرداری مدیریت خاص و فوری است که مدیریت جهادی می خواهد و واقعا نجفی اینگونه نبود.

وی با اشاره به اینکه شورای پنجم در استراژی، در تعیین برنامه و در تعیین هدف دچار اشتباه است، گفت:  در همان روزهای اول نباید با برخورد حذفی برنامه های گذشته را زمین می گذاشتند. بطور مثال توقف مصوبه تهاتر منجر به توقف پروژه های شهری و سرمایه گذاری در بخش مسکن و بافت های فرسوده شد.

نایب رئیس کمیسیون عمران شورای چهارم توقف مصوبه باغات را اشتباه دانست و افزود: باغی که درخت انبوه و پیوسته دارد باید حفظ شود و در دوره چهارم ساخت و ساز در این نوع باغ ها ممنوع بود اما باغ هایی که در نقشه های هوایی سال 1345 کاربری باغ اعلام شده است اما الان هیچ درختی ندارد، خب اینها طبیعتا کاربری باغ نباید داشته باشد. شورا تر و خشک را با هم سوزاند. همان موقع هم من تذکر به دوستان دادم که با مالکیت خصوصی برخورد درست شود. شورا در مسثتنی کردن 62 باغ بازهم اشتباه کرد.

دوستی با بیان اینکه بارها در ملاقات های بیرون از شورا و شهرداری که با برخی از اعضای شورا دارد به آن ها تذکر می دهد گفت: بارها به دوستان گفته ام که کاری باید انجام بدهید که شایستگی خود را اثبات کنید، نه اینکه مدام به دنبال تغییر شهردار و مدیران شهری باشید. وظیفه شورا این نیست و به هیچ وجه نباید در عزل و نصب ها دخالت کند. شهردار مختار است، نیروی خودش را به کار بگیرد. شورا فقط می تواند از شهردار کار بخواهد اما اینکه هرروز از شهردار بخواهد برای دوستان نیرو جابجا کند، به غیر معطل کردن شهر هیچ خروجی ندارد.

وی اولویت شورا در مدت باقیمانده را تکمیل پروژها های نمیه تمام دانست و گفت: شورای پنجم در این مدت باقیمانده باید پروژه های نیمه تمام مانند شهید شوشتری، شهید بروجردی، بوستان ولایت، تقاطع فتح در حاشیه فرودگاه مهرآباد، توسعه بهشت زهرا و کمربند سبز شهری را به یک نقطه مطلوب برساند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۴۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند

 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ نماینده استان البرز در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه در استان البرز ۸۰۵ نفر عضو شورا‌های اسلامی روستا و ۹۷ نفر عضو شورا‌های اسلامی شهری داریم افزود: فرآیند انتخاب شورا‌های برتر از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، که عملکرد شورا‌ها به دقت بررسی و در نهایت شورا‌هایی که بیشترین اهتمام را در ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به شهروندان داشته انتخاب و معرفی می شوند.

 علیرضا قره حسنلو گفت:  با اقدامات انجام شده در سال‌های گذشته برای ارتقاء سطح معلومات شورایی و آشنایی اعضای شورا‌های اسلامی استان با قوانینريال شاهد رشد کمی و کیفی عملکرد شورا‌ها بودیم؛ که همین موضوع قدری انتخاب شورا‌های برتر را برای این کمیته سخت‌تر کرده است.

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • شورا‌های استان البرز به گسترش تعاونی‌ها کمک می‌کنند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن