Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@18:59:33 GMT

ممنوعیت نمادهای مذهبی در «کبک» جنجال برانگیز شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۵۴۳۶

ممنوعیت نمادهای مذهبی در «کبک» جنجال برانگیز شد

ممنوعیت نمادهای مذهبی از جمله حجاب برای معلم ها،قضات و افسران پلیس در ایالت «کبک» کانادا موجب خشم و انتقادهای گسترده در این ایالت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « premier»،ممنوعیت نمادهای مذهبی از جمله حجاب برای معلم ها،قضات و افسران پلیس در ایالت «کبک» کانادا موجب خشم و انتقادهای گسترده در این ایالت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت کبک، لایجه ای را برای ممنوعیت نمادهای مذهبی از جمله استفاده از صلیب برای مسیحیان و حجاب برای مسلمانان،ارائه کرده است.

مقامات کبک اعلام کردند که هدف از این اقدام تاکید بر الزامات دولتی و لزوم پیروی از آنها از سوی شهروندان است.

آنها همچنین هدف از وضع این قانون را جلوگیری از استفاده از نمادهای مذهبی دانستند.

انتظار می رود که لایحه پیشنهادی حمایت های کافی را از سوی سیاستمداران به دست آورده و تبدیل به قانون شود.

دولت های ایالتی کبک در سال های قبل تلاش کرده اند تا از نماد های مذهبی به منظور ترویج دیدگاه جامعه سکولار ،جلوگیری  کنند.

اتحادیه آزادی های مدنی کانادا اعلام کرد که به اعضای شورای ملی مسلمانان کانادا برای به چالش کشیدن این لایحه به هر طریق ممکن ملحق خواهد شد.

نخست وزیر کانادا هم نسبت به قانون پیشنهادی در ایالت کبک مقاومت نشان داد.

«جاستین ترودو» به رویترز گفت :« نمی توانم تصور کنم که در جامعه ای آزاد ،تبعیض علیه شهروندان را به خاطر مذهب آنها قانونی کنیم.»

گروه های مذهبی در کبک امیدوارند که بتوانند با همراهی گروه های آزادی مدنی و حقوق بشری بتوانند از وضع این قانون که نقض کننده آزادی های مذهبی است،جلوگیری کنند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارندگی و سیلاب خسارت سیل خسارت سیلاب سیل خبرگزاری شبستان اصفهان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل مسافران نوروزی ایام نوروز نمادهای مذهبی کانادا مسلمانان کبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۵۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.
وی افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.
علایی تصریح کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • ماجرای شبکه اجتماعی تیک تاک و ممنوعیت در آمریکا به کجا رسید؟
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • بایدن لایحهٔ ممنوعیت تیک‌تاک را امضا کرد
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • بایدن تیک تاک را از پرتگاه ممنوعیت یا فروش پرت کرد
  • سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟