Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیاء(ص) گفت: سال‎ها است که احداث سد نرماب و چهل‎چای به دلیل عدم تخصیص اعتبار نیمه‎تمام مانده و اگر این سدها تکمیل می‎شد امروز شاهد آبگرفتگی و سیلاب نبودیم.

به گزارش مشرق، سعید محمد شامگاه شنبه در بازدید از مناطق سیل‎زده گلستان اظهار کرد: با اقدامات انجام‎شده سطح آب در آق‎قلا فروکش کرده اما با توجه به اینکه ظرفیت سدهای گلستان، بوستان و وشمگیر تکمیل است در صورت بارش مجدد باران، احتمال خطر برای آبگرفتگی در آق‎قلا وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: تا حدودی مسیرها در آق‎قلا تسهیل شده و با باز شدن کانال‎ها سرعت تخلیه آب بهتر شده است اما این سرعت تخلیه آب موجب می‎شود شهرهای پایین‎تر مانند گمیشان با مشکل آبگرفتگی مواجه شوند.

بیشتر بخوانید:

عکس / بازدید فرمانده سپاه از مناطق سیل‌زده مازندران سپاه مسیرهای سیل‌زده سوادکوه را بازگشایی کرد دستور سرلشکر جعفری به متخصصان قرارگاه خاتم‌الانبیاء

فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیاء (ص) ادامه داد: به‎دنبال راهکار هستیم تا این مسأله را مدیریت کنیم و باید مجموعه‎ای از فعالیت‎ها با یکدیگر برای مدیریت سیلاب و آبگرفتگی در نظر گرفته می‎شد.

محمد بیان کرد: سال‎ها است که احداث «سد نرماب» و «چهل‎چای» به دلیل عدم تخصیص اعتبار نیمه‎تمام مانده است و اگر این سدها تکمیل می‎شد امروز شاهد آبگرفتگی و سیلاب نبودیم.

وی خاطرنشان کرد: آورد «گرگانرود» در نهایت برای دبی ۱۲۰ الی ۱۵۰ مترمکعب در ثانیه ظرفیت دارد اما در حال حاضر شاهد دبی ۷۵۰ مترمکعب در ثانیه هستیم که چندین برابر ظرفیت گرگانرود است و در تمامی دشت‎ها پخش شده و در حال حرکت است.

فرمانده قرارگاه خاتم‎الانبیاء (ص) با بیان اینکه مشکل دیگر ما شیب است، افزود: شیب دریای خزر نسبت به شیب منطقه بسیار کم است که موجب می‎شود آب حالت ساکن و راکد داشته باشد و سرعت تخلیه آب کم باشد.

محمد یادآور شد: برای رهاسازی آب از مناطق سیل‎زده مسیرهایی را پیدا و شکافته شده که این مسأله روند تخلیه آب را تسریع کرد، همچنین مسیرهای منتهی به دریا توسط مجموعه‎های مختلف لایروبی شده که با اقدامات انجام شده سرعت تخلیه آب در مناطق پایین‎دست بهتر شده است.

وی متذکر شد: در حال حاضر درصدد هستیم آب را به کانال‎هایی که از قبل در «گمیش‎تپه» وجود داشت هدایت کنیم تا آب کمتری وارد شهر گمیشان شود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی سیل گلستان سیل سیل گلستان قرارگاه خاتم الانبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۵۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد خانچی باحضور در اتاق پایداری وضعیت و کنترل توزیع برق اهواز درخصوص رفع قطعی برق در این شهر گفت: تقریبا ۳۰ نقطه از شهرستان دچار برق رفتگی و اختلال در برق رسانی شد که این امر موجب بالارفتن زمان ماند آب در این مناطق گردید.

وی افزود: برق مناطق شهرستان اهواز کمتر از ۲ ساعت به حالت عادی بازگشته و دفع آب سطحی نیز در حال انجام است.

خانچی ادامه داد: سقوط ترانس، شکستگی پایه‌ها و همچنین واژگونی درختان به دلیل سرعت و شدت بالای باد از عوامل قطعی برق بوده که با همت و تلاش کارکنان عملیات توزیع برق در کمترین زمان ممکن اشکالات برطرف و برق مناطق وصل شد.

بارش‌های سیل‌آسا، موجب بروز خاموشی‌های پراکنده در شهر‌های دزفول، شوش، شوشتر، اندیمشک و چند شهر دیگر در مناطق شمالی استان خوزستان شد.

تخلیه آبگرفتگی معابر خوزستان در کمتر از ۲۴ ساعت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در پی بارندگی‌های اخیر، اضافه کرد: آبگرفتگی اغلب نقاط استان خوزستان در کمتر از ۲۴ ساعت تخلیه شده است.

وی در ادامه گفت: دیروز شاهد بارندگی بالایی در خوزستان بودیم، بطوریکه بعد از ظهر در کمتر از ۱۵ دقیقه بارش بالای ۳۰ میلیمتر با وزش باد شدید در اهواز ثبت شد.

خانچی افزود: بارش شدید باران همراه با وزش باد موجب سقوط درخت، قطع و سقوط پایه برق شد که در روند عملکرد تاثیر گذاشت و ایستگاه پمپاژ لحظاتی دچار مشکل شد البته دیزل ژنراتور تعبیه شده بود.

وی ادامه داد: گروه‌های عملیاتی و نیرو‌های برق، آبفا و شهرداری در شرایط بارندگی و باد حضور یافتند و اکنون شرایط تحت کنترل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان می‌گوید: آب اغلب نقاط استان تا این لحظه فروکش کرده است، امیدواریم با همت همه مجموعه‌ها تا فردا صبح بخش عمده آب در سطح شهر اهواز تخلیه و تا ظهر مناطقی که سرازیر سایر مناطق است نیز تخلیه شوند.

وی از زحمات افرادی که در حالت آماده‌باش بودند و سرعت واکنش را بالا برد قدردانی کرد و گفت: این حجم از بارندگی در سال‌های قبل کمتر از یک هفته فروکش می‌کرد که الان زمان تخلیه به کمتر از ۲۴ ساعت در بیشتر نقاط استان رسید.

خانچی گفت: نیرو‌های برق تلاش زیادی در طی این عملیات داشتند و برق را پایدار کردند که از زحمات آنها قدردانی می‌شود، همچنین از شهرداری؛ فرمانداری، مدیریت بحران و دستگاه‌هایی که به عنوان معین فعالیت کردند نیز تشکر می‌شود.

بر اساس این گزارش بارش باران از روز سه شنبه در استان خوزستان آغاز شده و همچنان بر شدت این بارش‌ها افزوده می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرلشکر رشید: ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل در وعده صادق کمک کرد
  • کشف محموله ۴ میلیاردی قاچاق دخانیات در قشم
  • توضیحات جدید پلیس از ربودن یسنا + جزئیات
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
  • وضعیت عادی برق در اهواز / آبگرفتگی معابر به سرعت تخلیه شد
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار
  • ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟ جزئیات بیشتر دقایقی دیگر در خبر ۲۰ سیمای گلستان
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • تخلیه آب از ۸۰ منزل در شهر اصفهان انجام شد