Web Analytics Made Easy - Statcounter

اردبیل - ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از کاهش 67 درصدی سفر ایرانیان به جمهوری آذربایجان از طریق مرز زمینی بیله سوار مغان در ایام تعطیلات امسال خبر داد.

به گزارش ایرنا، علی رحمتی روز یکشنبه گفت: در 15 روز گذشته هفت هزار و 930 مسافر ایرانی از طریق مرز زمینی بیله سوار به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش 65 درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در این مدت 6 هزار و 419 نفر ایرانی هم از طریق این مرز وارد کشورمان شده اند که کاهش 67 درصدی داشته است.
رحمتی همچنین از ورود 23 هزار و 303 گردشگر خارجی که عمدتا اتباع جمهوری آذربایجان هستند، از مرز بیله سوار مغان به این استان مدت خبر داد و بیان کرد: این میزان ورود گردشگران خارجی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 43 درصد رشد داشته است .
به گفته وی، در این مدت خروجی مسافر خارجی نیزاز منرز بیله سوار مغان 23 هزار و 665 نفر بوده که 46 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل اظهار کرد: کل تردد از پایانه مرزی در ایام تعطیلات 61 هزار و 317 نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 17 درصد کاهش یافته است.
بیله سوار مغان در 165 کیلومتری شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است. تنها گرمک و پایانه فعال استان اردبیل در این شهرستان واقع است.
6016/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سفر ايران آذربايجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • پیرمغان را با صدای علیرضا عصار و با شعر حافظ بشنوید
  • کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز