Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:42:41 GMT

روستای مصطفی لو خلخال بازسازی می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۶۰۱۲

روستای مصطفی لو خلخال بازسازی می شود

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: 70 واحد مسکونی در حال تخریب روستای مصطفی لو از توابع بخش مرکزی خلخال بازسازی و بهسازی می شود.

به گزارش ایرنا ، فرهاد سبحانی در بازدید از این روستا افزود: بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در حال تخریب این روستا از اول اردیبهشت امسال توسط بنیاد مسکن استان آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برخلاف سایر روستاهای خلخال که از طرح مقاوم سازی مسکن روستایی استفاده و با دریافت تسهیلات ارزان قیمت بانکی ارائه شده از سوی بنیاد مسکن اقدام به بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی بی دوام و کم دوام کرده اند ، در این روستا حتی یک واحد مسکونی مقاوم سازی نشده و همه واحدهای مسکونی روستا در معرض خطر تخریب و ریزش قرار دارند.
او اظهار داشت: برای اجرای پروژه بهسازی همه واحدهای مسکونی نیاز به بازسازی روستای مصطفی لو 250 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت بانکی با بازپرداخت طولانی مدت و همچنین 80 میلیارد ریال کمک مالی بلاعوض در اختیار صاحبان این واحدها قرار می گیرد.
سبحانی گفت: خانوارهای ساکن این روستا که زیرپوشش نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی قرار دارند علاوه بر دریافت تسهیلات و کمک بلاعوض ، 150 میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی نهادهای یاد شده می گیرند.
فرماندار خلخال نیز در این بازدید با بیان اینکه طرح فوریتی بازسازی واحدهای مسکونی در حال تخریب این روستا از اول سال گذشته در دستور کار فرمانداری بوده ، گفت: با هدف حمایت از قشر محروم و آسیب پذیر روستا صدور پروانه بهسازی واحدهای مسکونی این روستا رایگان خواهد بود.
فریدون بابایی اظهار داشت: بهسازی و بازسازی 43 واحد مسکونی از مجموع 45 واحد موجود روستای ترازوج خلخال با پرداخت تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ارائه کمک های بلاعوض مالی در سال گذشته تجربه خوبی برای مسئولان در بهسازی اماکن مسکونی در معرض خطر تخریب بود.
او افزود: اقدامات اولیه برای اجرای این پروژه از سوی بنیاد مسکن در این روستا انجام و از صاحبان 70 واحد مسکونی معرفی شده به بانک 20 نفر موفق به عقد قرارداد با بانک عامل شده اند.
او گفت: برای تسهیل در دریافت وام بانکی مقاوم سازی مسکن روستایی معرفی ضامن به بانک عامل نیز بصورت زنجیره ای و از اهالی ساکن روستا خواهد بود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
7119/6018

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بنياد مسكن خلخال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ سرهنگ عباس صفرپور درآیین تکریم و معارفه فرمانده جدید بسیج اسلام آباد سنگربا اعلام این خبر گفت: ۴۶ واحد مسکن محرومان در بخش‌های سنگر و کوچصفهان در حال احداث است که این واحد‌ها حدود ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان رشت ، مساحت هریک از این واحد‌های مسکونی را ۵۰مترمربع اعلام کرد و افزود: این واحد‌های مسکونی با ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار به همت بسیج سازندگی، خیران و اعطای تسهیلات بانکی ساخته می‌شود. 

وی تصریح کرد: این واحد‌های مسکونی در حال واگذاری به مددجویان است.

در ادامه این مراسم با قدردانی از تلاش‌های آقای سجودی ، حامد تقی زاده بعنوان فرمانده جدید بسیج اسلام آباد سنگر معرفی شد.

دیگر خبرها

  • خسارت‌دیدگان خواستار نقشه‌برداری پلاک به پلاک هستند/ آواربرداری پس از تعیین حدود اربعه
  • دو روی سکه باران در ایلام
  • واحدهای خودساز و انبوه‌ساز نهضت ملی مسکن در سمنان ۶۵ درصد پیشرفت دارد
  • بازسازی خانه‌های ویران شده در غزه ممکن است ۸۰ سال طول بکشد
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب برای بررسی خسارت حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اعزام ۷ اکیپ ارزیاب جهت بررسی خسارات حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان