Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:00:01 GMT

اقدامات مدیریت بحران برای 170 سد و بند خاکی اراک تدارک شد

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۶۵۰۹

اقدامات مدیریت بحران برای 170 سد و بند خاکی اراک تدارک شد

اراک - ایرنا - فرماندار شهرستان اراک گفت: این شهرستان 170 سد و بند خاکی دارد که اقدامات کنترلی و ایمن سازی آن ها در برابر بارش شدید باران در ستاد مدیریت بحران اراک تدارک شده است.

«حسین بختیاری» روز یکشنبه در حاشیه پنجمین نشست ستاد بحران شهرستان اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: از 2 روز گذشته به صورت مستمر نظارت شرایط سدها و بندهای خاکی این شهرستان توسط کارشناسان آب منطقه ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی انجام شده و با ورود موج بارشی جدید از بامداد امروز برای هر سد و بند خاکی کارشناسان مشخصی گمارده شده که شرایط آن ها را به شکل ویژه مدیریت می کنند و با دهیاران و شوراهای روستایی ارتباط مستمر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: به دنبال موج بارشی قبل،مشکلات آبگرفتگی در برخی مناطق اراک رخ داد که با حضور و تلاش همه اعضای ستاد مدیریت بحران با پاکسازی و اصلاح کانال های آبرو و مسیل ها و هدایتگری جدید این معضلات برطرف شد و با ورود موج بارشی جدید دغدغه جدی در این زمینه وجود ندارد.
فرماندار شهرستان اراک خاطرنشان کرد: در شبانه روز اخیر طول مسیل های آبرو منتهی به تالاب میقان اراک دیواره بندی و رفع انسداد شده و با تثبیت شرایط مشکلی در این راستا وجود ندارد.
بختیاری اظهار داشت: در منطقه قره کهریز نیز اقدامات پاکسازی مسیل ها به صورت کامل صورت گرفته و مسیر رودخانه کرهرود به سمت شهر اراک و رودخانه ای که از میان شهر می گذرد ایمن سازی شده و هدایت سیلاب احتمالی به مت مرادآباد تا تالاب میقان به صورت کامل انجام شده است.
وی توضیح داد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان اراک تمامی کارشناسان دستگاه های عضو ستاد باید در روزهای 12 و 13 فروردین ماه در محل کار خود کنار مدیرانشان خدمات رسانی داشته باشند و به صورت آماده باش کامل هستند.
فرماندار اراک ادامه داد: نشست ستاد مدیریت بحران در شهرداری های کارچان، داودآباد و ساروق تشکیل و اقدامات پیشگیرانه از سیلاب اندیشیده شده است و در کلانشهر اراک نیز با تشکیل نشست فوق العاده 10 نقطه آبگیر سطخ شهر اصلاح شده و پیش امادگی کامل برای هرگونه بروز مشکل وجود دارد.
بختیاری گفت: در پی بارش های شدید هفته قبل محله تخته سادات کرهرود اراک دچار آبگرفتگی شده بود که شهرداری اقدامات اصلاحی لازم را در دست انجام دارد.
وی توصیه کرد: با توجه به پر بودن ظرفیت همه سدها و بندهای خاکی استان و بارش های شدید امروز و فردا در این منطقه نیاز است که مردم در روز طبیعت به هیچ عنوان زیردست سدها و بندهای خاکی را برای طبیعت گردی انتخاب نکنند و در حاشیه رودها و مسیل ها توقف نداشته باشند و در صورت امکان حضورشان در نقاط امن باشد و یا در خانه بمانند.
فرماندار اراک عنوان کرد: هواشناسی استان مرکزی 40 تا 70 میلیمتر بارش را در 24 ساعت آتی برای کلانشهر اراک پیش بینی کرده که این حجم بالا با وزش تند باد همراه است و به همین دلیل عبور از زیر دیوارها و بناهای فرسوده و پارک خودرو در زیر این سازه های سست بسیار خطرناک است.
کلانشهر اراک 560 هزار نفر جمعیت دارد.
6013/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ستاد مديريت بحران سيلاب اراك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی اکبر قلی پور با اعلام اینکه مقابله با مخلان نظم و امنیت عمومی و افزایش احساس امنیت برای شهروندان همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، اظهار داشت: امنیت جامعه خط قرمز پلیس است و مأموران در این زمینه با تمام قدرت با برهم زنندگان آرامش مردم مقابله خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر درگیری و ایجاد رعب و وحشت توسط تعدادی از اراذل و اوباش و اخلال در نظم عمومی در بیمارستان‌های خاتم و امام شهرستان بهشهر، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر با بیان اینکه مأموران پلیس امنیت عمومی بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند، افزود: پلیس پس از مشاهده درگیری با اقدامات صورت گرفته، ۳ نفر اراذل و اوباش این نزاع را دستگیر کردند.

وی تصریح کرد: علت درگیری متهمان اختلافات شخصی بوده، و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ قلی پور در پایان با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت‌ها و اقدامات افراد شرور و اراذل و اوباش به صورت مداوم رصد می‌شود و در صورت ارتکاب هرگونه تخلف و جرمی علیه امنیت و آرامش مردم، پلیس در چهار چوب قوانین و مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد کرد.

کد خبر 6098185

دیگر خبرها

  • اجرای طرح آبخیزداری موجب مهار سیلاب شد
  • اوباش عامل درگیری در بیمارستان بهشهر دستگیر شدند
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند
  • خسارت سنگین بارش‌ها به بخش کشاورزی فارس