Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- روزنامه عکاظ، امپراتوري عثماني را نخستين خلافت داعش ناميده بود. هاني الظاهري روزنامه نگارسعودي در اين مقاله امپراتوري عثماني را به استعمار گري و توسعه طلبي متهم کرده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري اسپوتينک ، ­يک نماينده پارلمان ترکيه به اقدام يک رسانه عربستان سعودي که امپراتوري عثماني را با گروه تروريستي داعش مقايسه کرده بود، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ييلديريم طغرل يکي از نمايندگان حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکيه در واکنش به مقاله منتشر شده در روزنامه عکاظ عربستان سعودي درباره داعش و امپراتوري عثماني، صفاتي را که در آن به امپراتوري عثماني نسبت داده شد، احمقانه خواند.
روزنامه عکاظ عربستان سعودي در اين مقاله، امپراتوري عثماني را نخستين خلافت داعش ناميده بود. هاني الظاهري در اين مقاله امپراتوري عثماني را به استعمار گري و توسعه طلبي متهم کرده است. اين نويسنده عربستاني در اين مقاله نوشته است همان طور که در مقاله هاي پيشين گفته بودم خلافت ابوبکر البغدادي دومين حکومت داعش است. زيرا مدت ها قبل از داعش، حکومت ديگري شبيه داعش وجود داشت با همين ويژگي هاي داعش و آن امپراتوري عثماني بود. امپراتوري عثماني در واقع نخستين خلافت داعش بود.
ييلديريم طغرل يکي از نمايندگان حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکيه افزود : مطالب مطرح شده در اين مقاله آنقدر نامعقول و احمقانه است که نمي توان آن را جدي گرفت.
وي افزود در صورتي که در اين روزنامه مسئوليت ها به افرادي سپرده مي شد که کمترين اطلاعاتي از تاريخ داشتند اين چنين اشتباهات فاحشي روي نمي داد.
اين نماينده پارلمان ترکيه با اشاره به اينکه قتل جمال خاشقجي روزنامه‌نگار منتقد و مخالف سياسي عربستاني در دوم اکتبر سال دو هزار و هجده در کنسولگري عربستان در استانبول، مخدوش شده است، افزود اين گونه اقدامات رياض تنها با هدف حفظ آبروي از دست رفته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مقام ترکيه اي عثماني داعش احمقانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند

هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارتش با چین، هند و آفریقا را جایگزین رژیم صهیونیستی می‌کند
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)
  • ماجرای یک مناسبت جدید و مهم در تقویم عربستان
  • هاآرتص: حماس دست نتانیاهو را خواند
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • احمقانه است که از طارمی استفاده نکنیم
  • احمقانه است که از طارمی‌ استفاده نکنیم | او طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • (تصاویر) مقایسه بمب افکن چینی Xi’an H-۲۰ و B-۲۱ آمریکایی؛ کدام بهتر است؟