Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جهانی کاراته در ادامه تلاش‌های خود برای گنجاندن این رشته در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس دست به اقدام جالبی زد.

با برنامه ریزی فدراسیون جهانی کاراته، بیش از ۵۰۰ ورزشکار در مراسم افتتاحیه مسابقات قهرمانی اروپایی در گوادالاخارا(اسپانیا)،تی شرت‌های سفیدی را که روی آن‌ها عبارت «کاراته ورزش المپیک» نقش بسته بود، پوشیدند تا ضمن نمایش اتحاد خود از کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس و کمیته بین المللی المپیک (IOC) بخواهند رشته ورزشی شان را در میان رشته‌های ورزشی المپیک ۲۰۲۴ بگنجانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این طرح بخشی از طرح گسترده فدراسیون جهانی کاراته برای متقاعد کردن تصمیم گیرندگان بازی‌های المپیک، جهت حضور کاراته در المپیک پاریس است.آنتونیو اسپینوس رئیس فدراسیون جهانی کاراته درباره این اقدام، گفت: "این رویداد نقطه عطفی در تاریخ کاراته اروپا است. اول از همه، این یک قدم به سوی المپیک توکیو ۲۰۲۰ است و این مسابقات، مسابقات انتخابی مهم برای بازی‌های اروپایی است.علاوه بر این، به ما فرصت می‌دهد تا نشان دهیم که همه ما در هدف خود برای حضور در پاریس ۲۰۲۴، همه با هم هستیم. "

وی افزود:"با این نمایش وحدت، با ارزش‌های بسیاری از ما، با برتری ما در سازمان رویداد و در مدیریت، و با محبوبیت بی نظیر ما در سراسر جهان، ما ثابت می‌کنیم شایسته «ورزش المپیکی ماندن» هستیم.

کاراته یک ورزش المپیکی است.

کاراته، سال آینده در مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور خواهد داشت، جایی که این ورزش اولین خود را در المپیک تجربه خواهد کرد، اما برای بازی‌های پاریس انتخاب نشده است در عوض، کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴، رشته‌های ورزش‌های صعودی، اسکیت بوردینگ و موج سواری – که همه در المپیک توکیو ۲۰۲۰ هم خواهند بود– به همراه رشته بحث برانگیز، رقص بریک را برای این مسابقات انتخاب کرده است.

کمیته بین المللی المپیک (IOC) نیز این هفته پس از برگزاری نشست هیئت اجرایی، این چهار رشته را برای حضور در المپیک پاریس تایید کرد و کاراته را کنار گذاشت اما فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرد تسلیم نمی‌شود و تمام تلاش‌های خود را برای بازگرداندن این رشته در المپیک انجام خواهد داد. پس از این که ۵۶۴ کاراته کا تی شرت‌های مذکور را به تن کردند، طرح ابتکاری دیگر بستن «کمربند امید» است. بر اساس این طرح تمام کاراته کا‌ها از کمربند‌های چند رنگی، متشکل از رنگ حلقه‌های المیپک، استفاده خواهند کرد.

در کنار همه این اقدامات، فدراسیون جهانی کاراته پویش اینترنتی با هشتگ، # Karate۲۰۲۴ و #TsukiForKarate به راه انداخته و می‌گوید این پویش "صد‌ها نفر از طرفداران کاراته" را در سراسر جهان بسیج کرده است.

بیشتر بخوانید:

کاراته کرمان میزبان بزرگترین رویداد ورزشی کشور

معرفی نفرات برتر مسابقات کاراته در ایذه

نام‌های نامرئی و مهندسی انتخابات کاراته در قالب سکوت!


انتهای پیام/

اقدام جالب صد‌ها کاراته کا برای حمایت از المپیکی شدن این رشته

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار ورزشی دنیای ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، کاراته‌کا‌های کرمانی در بخش کاتای مسابقات کاراته قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) به دو نشان طلا، یک نقره و دو برنز دست یافتند.

این مسابقات با حضور ورزشکاران در بخش کاتا در سالن شهید کبگانیان تهران برگزار شد و  تیم استان کرمان در بخش کاتای تیمی بزرگسالان متشکل از مهدی رضایی، مهدی شجاعی، رضا پوردهقان و به مربیگری مسعود دانشور به مقام سوم دست یافت.

دیگر تیم استان کرمان با ترکیب علیرضا ابوالحسنی، عباس حیاتی‌فر، بهروز حسینی‌نسب به مربیگری مصطفی پور جلالی به‌صورت مشترک سوم شد.

در بخش جوانان نیز تیم استان کرمان به مربیگری عابد علمدار با حضور سبحان عوض ‌پور، محمدعلی مسلمی، امیرحسین عربی بر سکوی نخست ایستاد.

در بخش کاتای انفرادی و در رده زیر ۲۱ سال پسران، امیرحسن معین‌الدینی به مربیگری عابد علمدارزاده عنوان قهرمانی رقابت‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نوجوانان نیز یزدان قوام به مربیگری حمیدرضا طالبی‌زاده به مقام دوم دست یافت.

دیگر خبرها

  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • جدال محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی؛ قهرمان المپیک به پاریس می‌رود یا پدیده فرنگی؟
  • جمالپور: حق کشتی فرنگی خوزستان داشتن ۲ مربی در المپیک است
  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت