Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویز پورحسینی بازیگر فیلم «طلسم» که نسخه مرمت شده آن در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی‌آید، حفظ میراث سینمایی را یک ضرورت دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد خبری سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، «کلاسیک مرمت شده» یکی از بخش‌های جانبی جشنواره جهانی فیلم فجر است که در ادوار گذشته توانسته با استقبال مخاطبان رو به رو شود و امسال در دوره سی و هفتم «دونده» به کارگردانی امیر نادری، «دیده‌بان» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا، «طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ، «جاده‌های سرد» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و «پرده آخر» به کارگردانی واروژ کریم‌مسیحی آثار ایرانی این بخش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«طلسم» به کارگردانی داریوش فرهنگ با حمایت و همکاری فیلمخانه ایران آماده نمایش در «کلاسیک مرمت شده» شده است که پرویز پورحسینی بازیگر این اثر با تاکید بر اینکه مرمت آثار کلاسیک سینمای ایران یک ضرورت است، گفت: فیلم‌هایی مانند «طلسم» جزو آثار ماندگار تاریخ سینمای ایران هستند و دوباره دیده شدنشان با کیفیت خوب می‌تواند برای نسل بعدی سینماگران بسیار مفید است.

بازیگر «کمال‌الملک» ورود به عرصه فیلمسازی در دهه ۶۰ را بسیار مشکل تر از امروز ارزیابی و عنوان کرد: در حال حاضر با دوربین‌های دیجیتال فیلمسازی راحت تر شده تا آنجا که کافی است سرمایه‌ای را تهیه کنی و فیلمت را بسازی.
پورحسینی ساخت فیلم سینمایی «طلسم» را یک اتفاق مثبت در سینمای ایران دانست و گفت: در آن دوره گروهی حرفه ای و کاربلد دور هم جمع شدند که هر کدامشان درست در جای مناسب قرار گرفته بودند.
«طلسم» با بازی بازیگرانی همچون جمشید مشایخی، سوسن تسلیمی، پرویز پورحسینی، آتیلا پسیانی و… در سال ۱۳۶۵ ساخته شد.
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.
سی‌وهفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم فجر از ۱۸ تا ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۲۹ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر سینمای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نمایش «خسوف عشق» به نویسندگی سید محمد علی موسوی و کارگردانی ام البنین حیدری از کاشان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد را یافت.
پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۳ گروه نمایشی موفق به حضور در این دوره از جشنواره شدند.
پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.
نمایش «خسوف عشق» پیش از این در «نخستین جشنواره ملی تئاتر شبستان» در سال ۱۴۰۲ در بخش‌های «چهره پردازی»، «موسیقی»، «طراحی لباس»، «طراحی صحنه»، «نمایشنامه نویسی»، «بازیگر نقش اول زن»، «بازیگر نقش مکمل زن»، «بهترین کارگردانی» و «جایزه ویژه هیأت داوران» موفق به کسب عنوان‌های برتر شده است.

دیگر خبرها

  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • لزوم واکنش ایران اقدام اخیر رسانه انگلیسی علیه امنیت روانی مردم
  • گریمور سینمای ایران در اردبیل تشییع شد
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه ۱۰ متر جام جهانی
  • سبقت‌اللهی و رستمیان به فینال تپانچه ۱۰ متر باکو نرسیدند
  • بازماندن پورحسینی از صعود به فینال تپانچه جهانی
  • جام جهانی تیراندازی| پورحسینی به فینال نرسید