Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسافران نوروزی از بازارچه صنایع دستی و سوغات صومعه‌سرا استقبال چشم‌گیری داشتند.

خبرگزاری شبستان،صومعه‌سرا_مائده فلاحتکارضیابری: کشور ما ایران هنرمندان زیادی دارد که در جای جای این کشور آثاری فاخر از خود به نمایش می‌گذارند، صنایع دستی هر شهر اصالت آن شهر را به نمایش می‌گذارد، صنایع‌دستی صومعه‌سرا بسیار زیبا و هنرمندانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صنایع دستی و سوغات خاص صومعه‌سرا حصیربافی و تولیدات دست باف، گلیم‌بافی، بامبوبافی، مرواریدبافی و قلاب دوزی، نازک کاری چوب، چموش دوزی، تولیدات دست بافت، معرق و مینیاتور، فرش بافی از جمله صنایع دستی این شهر است.

 

حصیر بافی از صنایع دستی بومی و اصیل استان گیلان است، الیافی که برای بافت حصیر در استان گیلانو به خصوص شهرستان صومعه‌سرا استفاده می‌شود از «کلوش» (ساقه‌ی برنج) یا از ساقه‌ی نی‌ها و گیاهان خودرویی که در کنار مرداب‌ها و مناطق مرطوب رشد می‌کنند، تهیه می‌شود.

 

اکنون همزمان با ایام تعظیلات نوروزی بازارچه دائمی و موقت صنایع دستی در نقاط مختلف شهرستان صومعه‌سرا برای عرضه محصولات بومی، سوغات و صنایع دستی این منطقه به مسافران برپا شده است.

 

 

*برپایی 2 بازارچه صنایع دستی در صومعه‌سرا

«علیرضا مهرگان» با اشاره به برپایی بازارچه صنایع دستی و سوغات در ورودی شهر صومعه‌سرا و گوراب‌زرمیخ، اظهار کرد: در این 2 بازارچه محصولات بومی و صنایع دستی شهرستان به مسافران نورزی عرضه می‌شود.

 

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صومعه‌سرا با بیان اینکه 40 هنرمند صنایع دستی در این بازارچه حضور دارند، افزود: بازارچه در شهر صومعه‌سرا به صورت دائم و در گوراب‌زرمیخ به صورت موقت برپا شده است.

 

وی با بیان اینکه مسافران و گردشگران نوروزی استقبال چشم‌گیری از این بازارچه داشته‌اند، گفت: هدف از برپایی این بارازچه معرفی آثار، سوغات، صنایع دستی، حمایت از هنرمندان صنایع دستی و استقبال شایسته از مسافران نوروزی و گردشگران است.

 

مهرگان با اشاره به اینکه نوروز فرصتی مناسب برای معرفی هنر دست هنرمندان فاخر شهرستان به گردشگران و میهمانان نوروزی است، تصریح کرد: صنایع دستی نشانه فرهنگ کهن ایران زمین است که از گذشته‌های دور نسل به نسل و سینه به سینه به نسل امروز منتقل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ایام نوروز با همکاری بهداشت، صمت و راهداری از رستوران‌ها به صورت مستمر بازدید به عمل می‌آید.

 

 

*بازارچه‌ صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی صنایع دستی هر منطقه

«فاطمه حسنی» با بیان اینکه صنایع دستی ایرانی، دارای تنوع، اصالت و زیبایی و در دنیا بی‌نظیر است، اظهار کرد: صنایع دستی ایرانی به‌عنوان یکی از زیباترین صنایع دستی دنیا نام برده می‌شود.

 

این مسافر قزوینی با بیان اینکه صنایع دستی یک شهرستان می‌تواند در رونق گردشگری تاثیر بسزایی داشته باشد، افزود: به هر میزان صنایع دستی یک منطقه معروف‌تر و زیباتر باشد قطعا مسافرانی که عاشق صنایع دستی هستند سفر بیشتری به آن منطقه خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه بازارچه‌های صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی صنایع دستی هر منطقه است، گفت: صنایع دستی شهرستان صومعه‌سرا واقعا چشم‌نواز و زیبا است.

 

حسنی با بیان اینکه صنایع دستی هر منطقه نمادی از فرهنگ و شیوه زندگی مردم آن منطقه است، تصریح کرد: مردم با حضور در این بازارچه‌ها می‌توانند با ذوق و هنر آشتی کنند و صنایع‌دستی را که تبلور ذوق هنرمندانه است در زندگی خود به کار ببرند.

 

 

*حلوای ضیابری، سوغات پرطرفدار صومعه‌سرا

یکی از غرفه‌داران که در حال فروش حلوای ضیابری است، خاطرنشان کرد: حلوای ضیابری یکی از سوغات معروف شهرستان صومعه‌سراست که توسط مردمان منطقه ضیابر پخت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این حلوا به قدری خوش‌طعم است که هر مسافری به محض چشیدن آن، تعداد بالایی از آن را خریداری می‌کند، اظهار کرد: این حلوا بیشتر در زمان عید نوروز در منازل مردم به صورت دسته‌جمعی درست می‌شود.

 

این بانوی غرفه‌دار با بیان اینکه آرد برنج، شکر، گردو، زیره، زنجبیل، گزنه، جوزهندی و روغن از محتویات پخت حلوای ضیابری است، افزود: این حلوا از هفت لایه خمیری نازک درست شده که در وسط این لایه‌های خمیری محتویات خوراکی مثل مغز گردو، هل، ادویه، گل بنفشه استفاده می‌شود.

 

وی گفت: کاکا، برنج دوشاب و حلوای ضیابری از مهم‌ترین شیرینی‌های ویژه نوروز در صومعه‌سراست که از شهرت دیرینه و بیشتری برخوردار است.

 

گفتنی است، بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی شهرستان صومعه‌سرا این روزها مملو از میهمانان نوروزی است و صنایع دستی بومی این شهرستان گردشگران را شیفته خود کرده است.

پایان پیام/526

منبع: شبستان

کلیدواژه: بارندگی و سیلاب خسارت سیل خسارت سیلاب اصفهان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل مسافران نوروزی سیل سیلاب گلستان حلوای ضیابری بازارچه صنایع دستی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا

ایسنا/گیلان سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا از پلمب ۲ تالار پذیرایی متخلف به علت عدم رعایت قوانین مربوطه خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی‌مژدهی امروز، هشتم‌ اردیبهشت‌ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی پلیس در راستای پیشگیری از وقوع جرائم، اظهار کرد: پلیس با تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی خود بر واحدهای صنفی، درصدد کاهش جرائم است.

وی با بیان اینکه با هدف ساماندهی و تحقق برنامه‌های پیشگیرانه در تالارهای پذیرایی، طرح کنترل و نظارت بر این اصناف توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی طی چهار روز گذشته در شهرستان صومعه‌سرا به مرحله اجرا درآمد، افزود: در این مدت شش تالار مورد بازدید قرار گرفت.

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان صومعه‌سرا با اعلام اینکه در این راستا برای یک واحد اخطار پلمب صادر، به سه واحد تذکر داده و دو واحد صنفی متخلف نیز به علت عدم رعایت قوانین مربوطه پلمب شد و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: متصدیان واحدهای صنفی متخلف با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی در پایان از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اصناف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • افتتاح پل روستای نوخاله در شهرستان صومعه سرا
  • افتتاح پل روستای نوخاله شهرستان صومعه سرا
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا