Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- روز شنبه ۶ اکتبر (۱۴ مهر) سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، «برت کاوانا» نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای پر کردن کرسی خالی دیوان عالی آمریکا از سنای این کشور رای اعتماد گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، غربی‌ها دهه‌هاست که با شعار‌هایی نظیر «حقوق زنان» در حال هجمه به معیار‌های جوامع دیگر از جمله جوامع اسلامی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غربی‌ها و دنباله‌رو‌های آن‌ها بر مبنای تعریف مخدوش و مغلوط خود از حقوق زنان، ارزش‌هایی نظیر عفاف و حجاب را انکار می‌کنند و این مفاهیم بنیادین و تعالی بخش بشری را ضدارزش می‌انگارند.

زن در کشورهای غربی و بویژه در آمریکا به یک کالا تبدیل شده است و شعار‌های پرطمطراق غربی‌ها در مورد حقوق زن و اتهام‌زنی به جوامع دیگر در مورد زنان، فریبی بیش نیست؛ این فریبکاری اکنون با اتفاقاتی که در آمریکا و سایر جوامع غربی به وقوع پیوسته، برای جهانیان نمایان شده است.

روز شنبه ۶ اکتبر (۱۴ مهر) سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان، «برت کاوانا» نامزد معرفی شده از سوی دونالد ترامپ برای پر کردن کرسی خالی دیوان عالی آمریکا از سنای این کشور رای اعتماد گرفت.

رای اعتماد سنانور‌های آمریکایی به «برت کاوانا» نامزد معرفی شده از جانب ترامپ برای تکیه بر کرسی بالاترین مرجع حقوقی در آمریکا در شرایطی انجام گرفت که ادله زیادی در مورد تجاوزات جنسی کاوانا علیه زنان وجود دارد.

خانم «کریستین بلازی فورد» یک استاد روانشناسی در کالیفرنیا آمریکاست که با حضور در کمیته قضایی سنای آمریکا به همراه مستندات کافی، تعرض جنسی کاوانا به خود را به اثبات رساند.

با این همه سناتور‌های آمریکایی، بدون توجه به شهادت و مستندات خانم فورد، رای به حضور «برت کاوانا» در دیوان عالی آمریکا دادند. ترامپ نیز که خود با انبوهی از اتهامات ثابت شده در مورد متجاوز بودن روبه روست، طی یک سخنرانی در می‌سی‌سی‌پی در میتینگ هوادارانش، خانم فورد که یک قربانی تعرض جنسی در آمریکاست را به باد سخره و استهزاء گرفت.

جلسه رای اعتماد سنانور‌های آمریکایی به «برت کاوانا» نامزد معرفی شده از جانب ترامپ برای تصدی کرسی دیوان عالی آمریکا، در شرایطی برگزار شد که معترضان زیادی در بیرون از ساختمان کنگره، خطاب به سناتور‌هایی که یک متجاوز به عنف را عضو دیوان عالی آمریکا کرده بودند، شعار می‌دادند: «شرمتان باد».

اما عضویت فردی که اتهامات مستندی در مورد متجاوز به عنف بودن وی وجود دارد، در دیوان عالی آمریکا را باید سقوط آزاد موازین اخلاقی در این کشور دانست. کشوری که مدعی ارزش دادن به حقوق زنان است، فردی را به عضویت در بالاترین مرجع حقوقی خود منصوب کرده که متهم به تجاوز جنسی به زنان است. اینجاست که ادعای آمریکایی‌ها و شیفتگان و اذناب این کشور، پیرامون حفظ شأن و حقوق زنان رنگ می‌بازد و بیش از پیش ثابت می‌شود که از منظر گردانندگان کشوری همچون آمریکا، زن چیزی بیش از یک کالا نیست.

طنز تلخ ماجرا آنجایی است که همین آمریکایی‌ها که یک متهم به تجاوز به زنان را به عنوان عضو دیوان عالی کشور خود منصوب می‌کنند، در قبال وضعیت زنان در کشور ما ژست‌های حقوق بشری می‌گیرند.

بهمن ماه سال 96، «هیتر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک موضعگیری خصمانه و ضدایرانی به حمایت از معدود افراد اجیرشده‌ای پرداخت که  اقدام به کشف حجاب و اعمال منافی هنجار‌های جامعه و عفت عمومی می‌کردند.

اما فساد لجام گسیخته در جوامع غربی و بویژه آمریکا که نشان از اضمحلال سنگ بنای فکری این جوامع و نوع نگاه آن‌ها به مقولاتی همچون «آزادی» و «زن» است، صرفا به ماجرای اخیر «برت کاوانا» خلاصه نمی‌شود، بلکه فهرستی بلندبالا از نقض حقوق زنان و استفاده ابزاری از آن‌ها و تقلیل جایگاه زنان به یک برده جنسی در آمریکا وجود دارد.

اکتبر ۲۰۱۷ (مهر ۹۶) بود که خبر تجاوز جنسی یک تهیه کننده آمریکایی به نام «هاروی واینستین» به چند بازیگر زن، محافل هنری و رسانه‌ای در غرب را در شوک فرو برد. بازیگران زنی که در میان آن‌ها اسامی سرشناس نیز کم به چشم نمی‌خورد، یکی پس از دیگری طی افشاگری‌های بی‌سابقه‌ای اعلام کردند که از سوی این تهیه کننده آمریکایی مورد تعرض جنسی قرار گرفته‌اند. این بازیگران زن حتی کارزاری تحت عنوان #میتو را نیز در شبکه‌های اجتماعی راه انداختند.

البته دامنه فساد و فحشاء و تعرضات جنسی به زنان در آمریکا صرفا به هالیوود منحصر نیست بلکه دایره این قبیل مسائل ضداخلاقی به عالم سیاست و سیاستمدران آمریکایی هم کشیده شده است که در این موضوع رئیس جمهوری فعلی آمریکا یعنی دونالد ترامپ یک سردمدار محسوب می‌شود.

در بخش‌هایی از کتاب جنجالی «آتش و خشم» - نوشته «مایکل وولف» روزنامه‌نگار آمریکایی - به گوشه‌هایی از بی‌بندوباری‌های اخلاقی ترامپ اشاره شده است. او در این کتاب در زمینه فساد اخلاقی با «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا مقایسه شده است.

 

اسلام به‌وسیله‌ی حجاب در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه‌ی انحراف برساند بسته
مقام معظم رهبری هفدهم اسفند سال گذشته در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام بیانات مهمی را پیرامون نوع نگاه به زن در غرب ایراد فرمودند.

معظم‌له در بخشی از بیاناتشان در این دیدار فرمودند: «زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوه‌گری در مقابل مردان و وسیله‌ی هیجان جنسیِ نوع مرد و جنس مرد است. بقیّه‌ی حرف‌هایی که می‌زنند، مثل قضیّه‌ی عدالت جنسیّتی و این حرفها، همه حرف است و ظاهر قضیّه است، باطن قضیّه آن است. شنیدید که تعداد قابل توجّهی از بانوان صاحب‌مقام غربی، در همین چند ماه قبل از این، یکی پس از دیگری اعلان کردند که در دوران جوانی، در جریان مسائل اداری‌ای که در آنجا‌ها عضو بوده‌اند، با زور و با خشونت مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند؛ این را به زبان آوردند، گفتند. این‌ها زن‌های معمولی نیستند؛ زن‌های برجسته‌ی غربی‌اند. اسلام به‌وسیله‌ی حجاب در را بر روی آن مسیری که جنس زن را به این نقطه‌ی انحراف برساند بسته؛ اجازه نداده. حجاب اسلامی وسیله‌ی مصونیّت زن است؛ حجاب وسیله‌ی محدودیّت زن نیست».

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دونالد ترامپ برت کاوانا قربانی جنسی آزار جنسی در آمریکا رژیم آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۷۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وبگاه «پلیتیکو» گزارش داد که جمعی از وکلای آمریکایی و غیرآمریکایی با امضای درخواستی رسمی، اقدام نظامی اسرائیل علیه غزه را ناقض قوانین آمریکا و بین‌الملل توصیف کرده‌اند.

دست‌کم ۲۰ تن از ۹۰ حقوق‌دانی که زیر این درخواست را امضا کرده‌اند، در دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا مشغول به فعالیت هستند و از او می‌خواهند که ارائه کمک نظامی به رژیم صهیونیستی را تعلیق کند چراکه اقدام‌های این رژیم در غزه با قوانین آمریکا و بین‌الملل همخوانی ندارد.

آنها قرار است درخواست خود را طی روز‌های آینده به دفتر «مریک گارلند» دادستان کل ارسال کنند. در این نامه که به رؤیت پلیتیکو رسیده است، وکلا از احتمال نقض کنوانسیون‌های ژنو درباره ممنوعیت حملات نامتناسب علیه غیرنظامیان و همچنین نقض قانون کنترل صادرات تسلیحاتی آمریکا از سوی رژیم صهیونیستی صحبت کرده‌اند.

این تازه‌ترین نشانه از بالا گرفتن اختلاف در دولت واشینگتن در قبال سیاستی است که کاخ سفید نسبت به اسرائیل در پیش‌گرفته و شامل حمایت از رژیم به‌رغم جنایت‌هایی است که در غزه انجام می‌دهد.

در تاریخ ۹ اردیبهشت، «رویترز» برای نخستین بار از اختلاف درونی وزارت خارجه آمریکا و بی‌اعتمادی شماری از مقامات درباره نحوه استفاده رژیم صهیونیستی از تسلیحات آمریکایی خبر داد.

بر اساس تفاهم‌نامه امنیت ملی صادرشده از سوی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده باید تا تاریخ ۸ ماه میلادی مه، در گزارشی به کنگره اعلام کند که آیا تضمین‌های اسرائیل درباره عدم نقض قوانین بین‌المللی هنگام استفاده از تسلیحات آمریکایی را معتبر ارزیابی می‌کند یا خیر.

این در حالی است که بنابر یکی از اسناد درون‌سازمانی وزارت خارجه آمریکا که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، برخی از مقام‌های بلندپایه دولت واشینگتن به بلینکن گفته‌اند که تضمین‌های اسرائیل را مبنی بر اینکه از تسلیحات اهدایی آمریکا در چارچوب موازین حقوق بشردوستانه بین‌المللی استفاده می‌کند، «معتبر و قابل‌اتکا» ارزیابی نمی‌کنند.

اختلاف‌های داخلی دولت واشینگتن در حالی عیان می‌شود که مقام‌های رسمی بار‌ها مدعی شده‌اند که هیچ مدرکی دال بر نقض قوانین بین‌الملل از سوی اسرائیل وجود ندارد. همین اواخر، «جان کربی» سخنگوی شورای هماهنگی راهبردی کاخ سفید، وجود مدارک مبنی بر ارتکاب نسل‌کشی از سوی رژیم صهیونیستی را رد کرد.

با عبور شمار قربانیان جنگ غزه از ۳۴ هزار نفر، عملکرد ارتش رژیم صهیونیستی به‌شدت زیر سؤال رفته و موج نارضایتی به دانشگاه‌های معتبر آمریکا هم رسیده است.

دانشجویان آمریکایی به قیمت بازداشت و درگیری با نیرو‌های ویژه پلیس، خواهان هرگونه قطع همکاری نهاد‌های آموزش عالی ایالات متحده با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • نام بازیگر مرد مشهور فرانسوی در سیاهه متجاوزان سینما / صنعت سینما برای زنان جای امن‌تری می‌شود
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • فعالان حقوقی آمریکا خواستار قطع کمک‌های نظامی به اسرائیل شدند
  • بازداشت بازیگر سرشناس سینما با اتهامات اخلاقی بزرگ
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ژرار دوپاردیو سرانجام بازداشت شد/ بازجویی برای اتهامات جنسی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد