Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:11:16 GMT

منازل روستاهای در معرض خطر سیل زنجان تخلیه شدند

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۷۳۲۲

منازل روستاهای در معرض خطر سیل زنجان تخلیه شدند

زنجان - ایرنا - فرماندار شهرستان زنجان گفت: طبق تمهیدات اتخاذ شده و با همکاری دهیاران و بخشداران منازل واقع در روستاهای مسیر سیلاب در شهرستان زنجان تخلیه شده و خانواده ها در مکان های امن از قبیل مدارس اسکان یافته اند.

رضا عسگری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی سه روز گذشته، با توجه به تشدید بارندگی ها و احتمال جاری شدن سیل، روستاهای واقع در مسیر سیلاب شناسایی و سپس با همکاری بخشداری ها و دهیاری ها نسبت به تخلیه آنها اقدام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: بر این اساس ساکنان منازل در معرض خطر سیل، در مکان های امن از قبیل مدارس، اسکان داده شده اند و به دهیاری ها نیز اعلام شده در صورت مقاومت ساکنان این مناطق بصورت مستقیم وارد عمل شوند.
این مسئول ادامه داد: تا کنون آبگرفتگی و مشکل وقوع سیل در سطح مناطق شهرستان زنجان گزارش نشده و لحظه به لحظه وضعیت با دقت و حساسیت رصد می شود.
فرماندار زنجان گفت: روستاهای بخش مرکزی، زنجانرود و قره پشتلو و روستاهای واقع در مسیر رودخانه ها در معرض خطر وقوع خطر سیل قرار دارد اما تعداد دقیق آنها مشخص نیست که این کار توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری بخشداران انجام می شود.
وی اضافه کرد: شناسایی دقیق روستاهای در معرض خطر می تواند به امداد رسانی و خدمات بهتر به گروه های هدف منتهی شود و در این راستا تمامی امکانات و تجهیزات لازم نیز پیش بینی شده است.
عسگری افزود: با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان نیز مدیران مدارس واقع در روستاهای هدف نیز پس از فراخون به محل کار خود بازگشته اند تا در صورت نیاز بلافاصله خانواده های روستایی در این مکان ها اسکان داده شوند.
وی اظهار داشت: یکی از علل مهم جاری شدن سیل در مناطق روستایی ساخت و سازهای غیر اصولی در حریم و بستر رودخانه ها است که این مساله می تواند خساراتی را به منازل و تاسیسات وارد کند.
این مسئول ادامه داد: بخش دیگری از خسارات ناشی از وقوع سیل، به احداث غیر کارشناسی پل ها و گذرگاه ها باز می گردد که خود عاملی در بروز حوادث بشمار می رود که اقدامات لازم پیشگیرانه انجام شده است.
فرماندار زنجان ادامه داد: در سطح شهر زنجان تمهیدات لازم جهت پیشگیری از آبگرفتگی مناطق سایان، مهدیه و کوی وحدت به ویژه حاشیه زنجانرود انجام گرفته است.
وی اضافه کرد: وقوع سیل ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه زنجانرود را نیز در معرض خطر قرار داده و حتی می تواند به طغیان رودخانه ها منتهی شود که تمهیدات لازم نیز در این بخش اتخاذ شده است.
عسگری افزود: مجموعه ورزشی انقلاب زنجان، مجموعه اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش، حسینیه و زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر زنجان نیز برای اسکان اضطراری شهروندان در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: طی سه روز گذشته با لایروبی و بازگشایی مسیل های زنجانرود اقدامات پیشگیرانه در برابر وقوع سیل لحاظ شده و تا کنون موردی از طغیان رودخانه های زنجان نیز گزارش نشده است.
فرماندار زنجان ادامه داد: حاشیه جنوبی بستر زنجانرود در بلندمدت و در صورت بروز سیل مشکلاتی را ایحاد می کند و بر این مبنا توسط ستاد باز آفرینی شهری اعتبارات بسیار خوبی برای اجرای طرح ها و برنامه های مختلف در این منطقه لحاظ شده که تحقق این مهم به برطرف شدن معضلات کنونی منتهی خواهد شد.
عسگری افزود: شرکت آب منطقه ای زنجان نیز مکلف به ساماندهی زنجانرود شده است که با توجه به بارش های خوب طی سال جاری ارائه طرح لازم می تواند به استفاده بهینه از آن و جلوگیری از خسارت های احتمالی منجر شود.
9646/6085

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي وقوع سيل آبگرفتگي تمهيدات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، زارع مدیر آموزش و پرورش شهرستان نقده با اشاره به هفته معرفی مشاغل افزود: هنرجویان هنرستان دخترانه پس از یکسال تلاش دستاورد‌های هنری و دست ساز‌های خود را در قالب یک نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰ اثر در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نقده به معرض نمایش گذاشته اند.   وی با اعلام این خبر که سال گذشته این دختران توانسته اند یونیفرم‌های یکی از مدارس دخترانه را آماده و تحویل نمایند تصریک کرد: دانش اموزان توانسته اند که در کلاس‌های خود الگوی، دوخت و طراحی لباس را فرا بگیرند و از این طریق در آمدزایی برا خود و مدرسه را داشته باشند.   فیضی پور مدیر این هنرستان نیز از ۷ رشته تحصیلی در این هنرستان خبر داد و افزود: گرافیک، صنایع غذایی، دست سازه‌های تربین کودک، طراحی و دوخت لباس همراه با مدیریت خانواده از رشته‌های موجود بوده و هنرجویان دست سازه‌های خود را به معرض نمایش گذاشته و بفروش میرسانند که درآمد حاصله صرف هزینه‌های هنرستان خواهد شد.   تلفیق هنر گلدوزی با فیزیک، از غرفه‌های برتر این نمایشگاه بود.   تصویر سردار دل‌ها و کودکان غزه با سبک سیاه قلم از آثار جلوه گر این نمایشگاه بود.   این نمایشگاه تا آخر هفته جاری در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح و عصر دایر و بازدید برای عموم آزاد است.

دیگر خبرها

  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • نمایشگاه دست سازه‌های هنرجویان هنرستان دخترانه در شهرستان نقده
  • تغییرات اقلیمی دشمن پنهان کارگران است
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • ماکرون: گفت‌وگو با روسیه باید ادامه پیدا کند
  • از خورشید فرار نکنید/ ۴ فایده نور طبیعی که نمی‌دانستید
  • ۱۳۰ مورد تخلیه آب از منازل و امدادرسانی به ۱۴۰ خودرو و ۲۴۰ خانوار متاثر از شرایط جوی اخیر
  • تخلیه آب منازل مسکونی و رهاسازی ۳۰ خودروی گرفتار در آبگرفتگی های دزفول
  • تخلیه آب از منازل مسکونی در شهرستان کیار