Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-03@22:35:56 GMT

آسیا در انتظار معرفی میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۷۷۰۲

آسیا در انتظار معرفی میزبان جام ملت‌های ۲۰۲۳

قرار است تا شش روز دیگر علاوه بر انتخاب ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعضای اصلی این نهاد، میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ هم مشخص و اعلام شود.

به گزارش “ورزش سه” و به نقل از الرای قطر انتخابات ای اف سی روز ۶ آپریل (۱۷ فروردین) در کوالالامپور مالزی برگزار می‌شود و از بین شیخ سلمان بحرینی، رییس حال حاضر AFC و سعود المهندی، نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال قطر یک نفر ریاست فوتبال قاره کهن را از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ در دست بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین مهندی برای عضویت در هیئت رییسه فیفا و هم‌چنین نایب رییسی AFC هم کاندید شده و شانس بالایی برای به دست آوردن آن‌ها دارد.


به همین جهت قرار است روز ۵ آپریل آیدی کارت خبرنگاران که برای پوشش این جلسه ثبت نام کرده بودند صادر شده و به آن‌ها تحویل داده شود. این جلسه مهم از ساعت ۱۰ صبح با اعلام برنامه شروع می‌شود. در ابتدا نحوه رای گیری را به حضار اعلام می‌کنند. بعد از آن نوبت به ارائه توضیحات در خصوص قوانینی که برای فدراسیون‌های مختلف ارسال شده است می‌رسد و سپس کارنامه مالی سال ۲۰۱۸ AFC به حضار نشان داده می‌شود. در این بین چند کشور از جمله ژاپن، بحرین، کامبوج، گوام، فیلیپین، چین و کره جنوبی خواستار گفت و گو برای قوانین موجود شده‌اند که این وقت در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.


در نهایت هم پس از تقدیر از شخصیت‌های تاثیرگذار فوتبال آسیا پروسه رای گیری آغاز می‌شود. در ابتدا رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا مشخص می‌شود که او طبق قانون خود به خود نایب رییس فیفا هم می‌شود. سپس نوبت به انتخاب اعضای هیئت رییسه AFC و هم‌چنین هیئت رییسه فیفا می‌رسد که از شش عضو، یکی خانم باشد. در این بخش، مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال ایران هم کاندید است.


در نهایت مهم‌ترین بهش انتخابات به تعیین میزبان جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۳ برمی‌گردد. از بین کره جنوبی و چین یکی به عنوان میزبان دوره بعد انتخاب می‌شود و باید دید قرعه با نام چه کشوری می‌افتد.


در انتها نیز ۵ خانم برای دفتر اداری کنفدراسیون فوتبال آسیا انتخاب شده که یکی عضو هیئت رییسه فیفا می‌شود و ۹ نفر هم برای انجام کارهای اجرایی در مناطق مختلف آسیا برگزیده می‌شوند و به این ترتیب روز پرماجرای فوتبالی قاره کهن به اتمام می‌رسد.

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۷۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدهای ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند

تیم ملی فوتبال زیر ۲۳ ساله های ژاپن با برتری برابر ازبکستان قهرمان جام ملت های آسیا شد.

به گزارش مشرق، دیدار نهایی رقابت‌های جام ملت‌های فوتبال زیر ۲۳ سال آسیا امروز جمعه برگزار و تیم‌های فوتبال ژاپن و ازبکستان به مصاف هم رفتند که این دیدار در پایان با برتری یک بر صفر ژاپن به پایان رسید و تا سامورایی‌ها بر قله فوتبال آسیا در رده امیدها بایستند.

قضاوت این دیدار را موعود بنیادی فر برعهده داشت.

در دیدار رده بندی هم روز گذشته عراق موفق شد با برتری برابر اندونزی عنوان سومی را از آن خود کند.

به این ترتیب، ژاپن، ازبکستان و عراق ۳ نماینده قاره آسیا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس خواهند بود. اندونزی هم باید در دیدار پلی آف به مصاف گینه، نماینده قاره آفریقا، برود تا تکلیف آخرین تیم راه یافته به المپیک مشخص شود.

دیگر خبرها

  • امیدهای ژاپن قهرمان جام ملت‌های آسیا شدند
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۴ اردیبهشت
  • فیل فودن بهترین بازیکن فصل ۲۴-۲۰۲۳ لیگ برتر انگلیس از نگاه انجمن فوتبال‌نویسان
  • رسمی؛ رونمایی از نامزدهای تیم منتخب فصل 24-2023 لالیگا / عکس
  • قضاوت تیم داوری ایران در فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا
  • رییس تبلیغات اسلامی شهرستان جغتای معرفی شد
  • کنایه مورینیو به رم: مردم از من انتظار برد با تیم‌هایی را دارند که برای قهرمانی ساخته نشدند!
  • قضاوت فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به بنیادی‌فر رسید
  • بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد
  • برگزاری تورنمنت برای استعدادیابی در فوتبال پایه