Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-07@15:03:26 GMT

خرید تضمینی 10میلیون تن گندم توسط دولت

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۷۷۸۲

به گزارش فارس از اردبیل، عباس کشاورز در دیدار صبح امروز در دیدار با استاندار اردبیل با تشریح سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی دربخش زارعت اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم امسال 14 میلیون و 500 هزار تن در کشور گندم تولید شود که نزدیک به 10 میلیون تن آن توسط دولت خرید تضمینی خواهد شد و امسال در تداوم سال‌های گذشته شاهد خودکفایی در تولید گندم خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی استان اردبیل را جزو ده استان برتر کشور در تولید گندم دانست و گفت: در استان اردبیل تلاش سازمان جهاد کشاورزی در بحث ارتقاء دانش کشاورزان و ترویج یافته‌های تحقیقاتی و نهایتا ً مدیریت مزرعه بیش از پیش ملموس است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، تصریح کرد: با توجه به وجود پتانسیل بالای استان در کشت و زرع محصول کلزا و همت سازمان جهاد کشاورزی استان در این زمینه افزایش سطح کشت آن  را تا صد هزار هکتار در برنامه کشوری برای این استان پیش بینی کرده‌ایم و یقین داریم این حجم افزایش سطح زیر کشت محصول استراتژیک کلزا باز برای این استان محقق خواهد شد.

استاندار اردبیل: لزوم توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در شمال استان

اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در این جلسه اظهار کرد: لازم است همه دستگاه‌های اجرائی استان نسبت به تدوین و ارائه برنامه مدون بخش مربوطه با محوریت اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های رونق تولید اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه انجام هر کار مثبت و مفیدی با تلاش و همت امکان پذیر است، پیگیری و جدیت و یافتن راه مناسب را لازمه اصلی تحقق این شعار دانست و گفت: با برنامه‌ریزی مناسب افراد شایسته و توانمند را در کارها مشارکت دهید.

استان اردبیل به عنوان قطب کشاورزی کشور با بهره برداری از اراضی پایاب سد خدا آفرین که با اتمام عملیات شبکه گذاری آغازخواهد شد تحول عظیمی را در کشاورزی استان شاهد خواهیم بود .

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود افزود: افزایش یک و نیم میلیون تن به ظرفیت تولید انواع محصولات کشاورزی استان یک رقم چشمگیری است که قطعاًٌ تحولات مهمی را در ایجاد اشتغال و رونق تولید و گسترش صنایع تبدیل و تکمیلی و در نهایت بکارگیری نیروهای جوان تحصیل کرده خواهد داشت

استاندار اردبیل تصریح کرد: وزرات جهاد کشاورزی از هم اکنون برای احداث و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی  در شمال استان با نظر مساعد برنامه‌ریزی‌های اساسی را داشته باشد.

وی بیان داشت: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در جذب سرمایه‌گذاران به‌ویژه برای اجرای طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی  بیش از پیش همت گمارند تا پس از افزایش چشمگیر محصولات کشاورزی با بهره‌گیری از اراضی پایاب سد خدا آفرین بیش از پیش شاهد رشد و شکوفایی بخش کشاورزی استان باشیم.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۷۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده

ابوالحسن صداقت کیش در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی، احتمالاً فصل برداشت و خرید تضمینی محصولات با شرایط بارندگی مواجه است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌های مرتبط و شورای برداشت باید پای کار باشند، تصریح کرد: در بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سطح استان ۹ مرکز خرید داریم که یکی از این مراکز در سال جدید اضافه شده است.

صداقت کیش بیان کرد: فعالیت دو مرکز خرید شهرستان کهگیلویه از هفته آینده با اولین برداشت در سطح مزارع آغاز خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: در مجموع پیش بینی می‌شود نسبت به سال قبل افزایش برداشت محصول داشته باشیم.

صداقت کیش با اشاره به برداشت ۷۵ هزار تن گندم در سال گذشته ابراز امیدواری کرد: با توجه به مزارع خوب کشاورزان که مراحل کاشت و داشت خوبی داشته‌اند، امسال این میزان نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

وی تاکید کرد: کشاورزانی که کشت قراردادی انجام دادند، باید حتماً گندم را به اسم خود تحویل و یک پرینت از قرارداد در حین خرید داشته باشند.

صداقت کیش همچنین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی را ۱۷ هزار و پانصد تومان و گندم دروم را ۱۸ هزار تومان عنوان کرد و گفت: قیمت خرید محصولات به شکل سراسری اعلام و بصورت یکپارچه در سامانه کشاورز ثبت خواهد شد.

مدیر کل غله استان خاطر نشان کرد: ما در اداره غله متولی خرید تضمینی محصولات کشاورزی و در تأمین نقدینگی نیز موظف به اقدام هستیم.

کد خبر 6097719

دیگر خبرها

  • جهش تولید در حوزه کشاورزی لرستان
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • قیمت گندم مشخص شد
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • قیمت هر کیلو گندم ۱۷ هزار و پانصد تومان/ آغاز خرید از هفته آینده
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید