Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@14:42:19 GMT

مردم همکاری کنند، بسلامت از سیل می‌گذریم

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۲۶۷۸۱۵

مردم همکاری کنند، بسلامت از سیل می‌گذریم

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بارش روز‌های یکشنبه و دوشنبه منجر به وقوع سیل در استان می‌شود، تاکید کرد: در صورت همکاری مردم بی‌شک هیچ اتفاق ناگواری رخ نمی‌دهد و بسلامت از سیل می‌گذریم.

هوشنگ بازوند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل یک پدیده طبیعی و قدرتمند است و شوخی‌بردار نیست اما در عین حال لازم است مردم کرمانشاه اضطراب نداشته باشند و آرامش و هشیاری خود را حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او تاکید کرد: بهترین کاری که مردم می توانند انجام دهند، همکاری با مسئولان و عمل به توصیه‌های آنان است که در این صورت بارش‌های سنگین امروز و فردا تبدیل به یک فرصت خواهد شد وگرنه ممکن است منجر به ایجاد یک بحران شود.
استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات زیرساختی استان کرمانشاه گفت: وقتی بستر رودخانه تبدیل به خانه شده، یک مشکل جدی است و در زمان بارش‌های شدید مشکل آفرین می شود.
بازوند در عین حال گفت: ما تمام تدابیر لازم را برای مقابله با سیل در نظر گرفته‌ایم و به مدیران ابلاغ و اطلاع‌رسانی کرده‌ایم بنابراین مردم نباید نگران پیامدهای سیل باشند.
به گفته او، مناطق سیل‌ خیز توسط شهرداری و نیروی انتظامی با نوار زرد رنگ مشخص شده و طبعا تجمع و ازدحام در این نقاط و حاشیه رودخانه‌ها خطرآفرین و حادثه‌ساز است.
استاندار کرمانشاه در باره انتشار گسترده اطلاعات نگران‌کننده در فضای مجازی استان هم اظهار کرد: بسیاری از مطالب نادرست است و باید توجه کرد که انتشار اطلاعات معتبر درباره بارش‌های هفته جاری تنها توسط ستاد مدیریت بحران استان معتبر است.
او با بیان اینکه تنها چهار اداره در حاشیه رودخانه آبشوران به دلیل قرار داشتن در معرض آبگرفتگی تعطیل هستند، گفت: تمام ادارات با تمام توان مشغول خدمت‌رسانی و نیروهای نظامی هم در آماده‌باش هستند.
براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، استان کرمانشاه امروز یکشنبه و فردا دوشنبه شاهد بارش‌ سنگین باران سپس تگرگ، وزش شدید باد و به احتمال زیاد وقوع سیل خواهد بود.
میانگین بارش‌های این 2 روز در استان دست‌کم 100 میلی متر برآورد شده و شدت بارش‌ها از عصر یکشنبه تا ظهر دوشنبه است.
بارش باران از ساعات نخست صبح امروز سراسر استان کرمانشاه را در برگرفته و به مرور بر شدت آن اضافه می‌شود.
استان کرمانشاه حدود 2 هزار کیلومتر رودخانه و آبراه دارد که استقرار مسافران، عشایر و روستائیان در حاشیه آن خطرناک اعلام شده است.
این استان با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 32 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.
7444/8066
مصاحبه از عبدالله الماسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 سيل در كرمانشاه آبگرفتگي در كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۲۶۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، در اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استان کرمان آمده است: از بعد از ظهر روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با ورود سامانه بارشی شاهد ناپایداری های جوی به صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تند بادهای لحظه ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان کرمان خواهیم بود.

در این اطلاعیه با اشاره به اینکه بیشینه بارش ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان خواهد بود آمده است: با توجه به نوع بارش های این فصل، آبگرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه های فصلی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها در برخی از مناطق محتمل می باشد؛ همچنین طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال غرب و شرق افزوده خواهد شد، لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

براساس این اطلاعیه این سامانه بارشی تا روزجمعه ۱۴۰۳/۰۲/۱۴ فعال می باشد و همه مناطق استان به ویژه نیمه غربی، شمال و ارتفاعات جنوب استان شامل شهرستان های کرمان، ارزوئیه، انار، بافت، بردسیر، بم، جیرفت، رابر، راور، راین، رفسنجان، رودبارجنوب، زرند، سیرجان، شهداد، شهربابک، فاریاب، قلعه گنج، کهنوج، کوهبنان، گلباف، لاله زار، ماهان و منوجان را در بر می گیرد.

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان همچنین نسبت به بارش رگباری باران، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه های فصلی در برخی مناطق استان، اصابت صاعقه، وزش باد نسبتاً شدید و احتمال کاهش کیفیت هوا درمناطق مستعد خیزش گرد و خاک هشدارداد و از ساکنین این مناطق خواست از فعالیت های کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع و لایروبی کانال ها و آب روها خودداری کنند.

کد خبر 6092820

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • هشدار مدیریت بحران کرمانشاه در پی تشدید سامانه بارشی
  • هشدار در پی تشدید و استمرار سامانه بارشی در کرمانشاه
  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • هشدار تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان
  • هواشناسی استان اردبیل هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • اردبیل بارانی می‌شود
  • وقوع ناپایداری های جوی در نقاط مختلف استان کرمان
  • احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه‌ها در کرمان